Skocz do zawartości

[Wymiana napędu] Arkus Panda - 3 biegi na 7

pional

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam. Ponieważ jestem laikiem w temacie rowerowym bardzo proszę o pomoc znawców. Córka ma rower Arkus Panda. Rower jest dla niej ok ale ma wadę - trzy biegi wewnątrz koła. Chciałbym wymienić sprzęt tak żeby miała 7 biegów. Z tego co wiem muszę wymienić tylne koło . Do tego dokupić kasetę (7-8-9 rzędową ?) przerzutki oraz linka i manetki. Proszę o informację jak to wszystko ze sobą dobrać. 

Napisano

Nie wiem jak dokładnie wygląda to co masz bo google wyrzucają różne informacje.

Podstawowy problem z rowerami o takim napędzie to brak możliwości zamocowania przerzutki przy osi tylnego koła - rama musi posiadać mocowanie do niej ale skoro jest przystosowana do innego rozwiązania to raczej takiej szansy nie ma.

Jeśli rnatomiast producent przewidział dwusystemowość a rower jest na kołach 24 cale to prawdopodobnie koła dostępne w sklepach (takie gotowce) będą pod tzw wolnobieg. Myślę że dla dziecka, przy założeniu że rower jest eksploatowany mniej intensywnie takie rozwiązanie będzie wystarczające. W innym przypadku musisz zamówić koło składane, co jest opcją droższą, ewentualnie sklep posiada koła z piastą do kasety.

W wielu rowerach montowane są manetki Shimano Revoshift - czyli obrotowe "gripy". Moim zdaniem nie są one zbyt ergonomiczne w obsłudze, za to prostsze niż typowe "cyngle" z dwoma dźwigniami, alternatywnie oferowane przez tego samego producenta.  Którą opcję wybierzesz to już decyzja trochę na "czuja" - choć gdybam że skoro to rower z piastą wielobiegową to manetka do niej jest obrotowa. Jeśli dziecku takie rozwiązanie odpowiada to można zostawić takie samo do nowego napędu.

Przerzutka - tu stawiałbym na którąś z niższych "imiennych" grup Shimano - np altus albo acera. Wyglądają lepiej i wykonane są lepiej od niższych modeli. 

Wolnobieg na pewno Shimano - inne firmy oferują wątpliwą jakość zmiany biegów.