Skocz do zawartości

[Amortyzator] Tora 302 air - zapadnie się amortyzatora


XeNeX

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

Tora 302 air 120 mm, zapada się stopniowo podczas jazdy. Gdy jadę w miarę po równym jest w porządku, gdy wjeżdżam na nierówności, po dość krótkim czasie widać że widelec się zapadł i zostaje 30-40 mm skoku. Schodzę z roweru i wraca sam, szybko do normy, nie trzeba go wyciągać. Trzyma powietrze, sprawdzałem. Gdy zwiększę ciśnienie zapad się trochę mniej a raczej wolniej, ale to pewnie dlatego że jest twardszy.
Nic nie cieknie, golenie czyste, nie porysowane, systematycznie używany brunox.

Ze wstępnego rozeznania możliwe że jakaś uszczelka jest nieszczelna pomiędzy komorami - nie wiem jakimi, jeśli jakieś są ;)

Pytania...
Co jest nie tak?
Ile może kosztować serwis?
Czy można to zrobić samemu (podobno prosta budowa amora)?

Pozdrawiam,
Michał.

Napisano

:verymad:  Brunox to zbrodnia w tym amortyzatorze....

 

Padł o-ring pomiędzy komorą pozytywną, a negatywną. Powietrze przechodzi z pozytywnej do negatywnej, przez co się obniża.

 

Rozbierz amortyzator, wyjmij o-ringi, zmierz je suwmiarką - śr wewnętrzna, grubość (rozmiary co 0,5mm)

 

Na allegro znajdziesz wszystkie jakie będziesz potrzebował a wydasz może z kilka zł.

 

Wymień olej, pewnie już dawno powinieneś to zrobić, może o-ring by dłużej wytrzymał.

 

Tu masz manuala z którego sam korzystam:

 

http://www.bike-components.de/bedienungsanleitungen/2011/rockshox/forks/rockshocks_technical-manual2007.pdf

 

 

Napisano

Dlaczego Brunox Deo to zbrodnia? Czy nie jest to środek stworzony właśnie do tego typu konserwacji?

 

Amortyzator ma przejechane z jakieś 8k km, więc chyba nie tak dużo. Ale jak będę wymieniał o-ringa to z pewnością będzie trzeba wymienić olej.

 

W weekend rozkręcę i popatrzę ;)

Napisano

Brunox jest dobry do XCRów które chodzą na smarze,

 

Twój amortyzator powinien być smarowany olejem z dolnych goleni, a nie brunoxem,

Jego się używa w taki sposób żeby jak najmniej się dostało do środka, najlepiej spsikać lekko uszczelki kurzowe jak rower leży na boku i wytrzeć pędzelkiem, ew. miękką szmatką.

 

Zresztą zobaczysz co masz w goleniach.

 

Oleje 2 rodzaje: 5W do tłumienia, 15W w dolne lagi, jak byś kupował Motula to uważaj na podróbki (Na tylnej etykiecie nie powinno być nic po polsku)

  • Mod Team
Napisano

 

z pewnością będzie trzeba wymienić olej.

Wątpię, to układ zamknięty, olejowi nic nie powinno dolegać. Jak będzie klarowny to nie ma sesnu go ruszać.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...