Skocz do zawartości

[9993g]Boplight Custom


outta82

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

no i się urodził. Po 9 miesiącach ostatecznie dokręciłem ostatnią śrubkę :D Miało być taniej, oczywiście wyszło drożej. Miało być trochę lżej, niestety wyszło trochę ciężej. Chociaż i tak niezły lightbike na alu ramie pod 96kg :D  Po pierwszych km wrażenia jak najbardziej pozytywne. Wszystko ładnie współgra, nic nie stęka i nie piszczy. Nie mam wrażenia delikatności komponentów, na zasadzie, że zaraz coś pode mną pęknie, czego się trochę obawiałem. Rama pomimo dość krótkiej górnej rury jak dla mnie rewelacyjna. Ani nie leżę, ani nie siedzę. Po prostu "prawie" wygodnie. Wiem że amor razi białością, ale właśnie taki był projekt od początku. W zasadzie udało mi się w 95% zrealizować to co zakładałem. Pod sam koniec zdecydowałem się na sporo cięższe opony, które dodały około 150g do całości. Reszta mi pasi.

Na chwilę obecną, spłukany finansowo na pewno nie będę nic modyfikował. Po prostu radocha z jazdy.

Na sam koniec podziękowania dla Jakuba ( nick 9534 ), bez którego na pewno nie uniknął bym kilku wtop podczas kupowania szpeju.

Zachęcam do komentowania i sugestii odnośnie zmian.

Fotki w weekend. 2 poglądowe zdjęcia w galerii.  Komponenty na wadze również w mojej galerii na forum.

 

Bar Plugs: (Korki do kierownicy) – CB 4g
Bottle Cage: (Koszyk na bidon)-
Brake (Front): (Hamulec przedni Avid Elixir 9 RS+ matchmaker) 213g
Brake (Rear): (Hamulec tylni Avid Elixir 9 RS + matchmaker) 227g
Cables: (Pancerze + noski + rurki termokurczliwe) Turbo Niro Plus + Accent – 43g
Cassette: (Kaseta) – XT 11-32 – 263g
Chain: (łanńuch+spinka) – Connex gold – 258g
Crankset: (Korba + suport) – Aerozine X12 FX A3 44x32x22 – 764g + Swiss Comp 80g
Derlr (Front): (Przerzutka przednia) – XT – 159g
Derlr (Rear): (Przerzutka tylna)- SRAM X9 średni wózek – 207g
Fork: (Widelec+manetka)-  Magura  Durin Race MD80R – 1538g
Frame: (Rama) – Boplight Marathon Sport 19” malowana – 1576g
Grips: (Gripy)- Crank Brothers Cobalt – 67g
Handlebar: (Kierownica) – Haibike Greed Team 660mm carbon – 194g
Headset: (Stery) – no name – 58g
Pedals: (Pedały) – Look S-Track – 288g

Rotors(Tarcze + śruby )(Avid HS1 180 – 135g; Avid HS1 160 – 92g  + śruby stal 23g
Seat: (Siodło) – Selle Italia SLR Gel Flow – 224g
Seatpost: (Sztyca)- Haibike carbon offset  20mm – 212g
Seatpost clamp: (Zacisk sztycy)- Paco 31,8 – 23g
Shifters: (Manetki + linki) – SRAM X9 – 266g
Skewers: (Zaciski koł) – Novatec – 104g
Spacers: (Podkładki pod mostek) – Ritchey Carbon – 18g
Stem: (Mostek) – Boplight 100mm – 129g
Tire (Front): (Opona przednia) – Hutchinson Cobra TR – 576g
Tire (Rear): (Opona tylna) – Hutchinson Cobra TR – 572g
Top Cap: (Top cap+gwiazdka + śruba) – Ritchey carbon – 25g

Tubes ( mleko + taśma + zaworki) – 135g
Wheel Front: (Koło przednie)WTB Frequency i19 – 685g
-Hub: (Piasta ) – Novatec 711
-Rim: (Obręcz) – WTB Frequency i19
-Spokes: (Szprychy) -
-Nipples: (Nyple)
-Rim tape: (Opaska)
Wheel Rear: (Koło tylne)WTB Frequency i19 – 835g
-Hub: (Piasta) Novatec 712
-Rim: (Obręcz) WTB Frequency i19
-Spokes: (Szprychy)
-Nipples: (Nyple)
-Rim tape: (Opaska)
Misc : (Inne)

 

 

9967 Boplight Marathon Sport Custom

 

post-157432-0-29486600-1370346554_thumb.jpg

Edytowane przez outta82
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rower intryguje, ale to zupelnie nie moja bajka - najgorsze elementy roweru to rama i piasty, ktore sa bez wzgledu na budzet po prostu kiepskie, a tutaj mamy jeszcze karbon, elixiry 9 i magure

 

mam swiadomosc, co to znaczy skladac prawie rok wymarzony rower, wiec sie nie bede rozpedzal, ale wg mnie w takim budzecie bez trudu moznaby zlozyc rower, ktory jezdzilby o niebo lepiej, moze bylby ciutke ciezszy, choc niekoniecznie, za to zauwazalnie szybszy, sztywniejszy i bardziej niezawodny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra robota :) Zjechałeś poniżej 10 możesz umierać ;) Bez tych opon już by nie było TO więc ich nie zmieniaj ;)

Czy aby fotka sztucznie nie nasyca czerwieni tych gum? W rzeczywistości też tak dają kolorem?

 

Taaa, naprawdę ładny nasycony czerwony kolor. Wyglądają fajnie, uszczelniają się rewelacyjnie, zakładałem i zdejmowałem rękoma bez większego problemu. Toczą się cicho i są naprawdę szybkie. Dosyć wysokie i szerokie, takie prawdziwe 2,1.

 

do Mateusza ( Nabiał ) - na pewno tak, i w miarę zdobywania doświadczenia również zauważyłem że pewne komponenty można by wstawić inne, ale jak się zaczęło od ramy, potem poszedł amor itd. to już za daleko w  lesie byłem żeby zaczynać i bawić się od nowa. Zostało jak jest i dla mnie ok. Następny projekt będzie lepszy ;)

 

Edytowane przez outta82
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najgorsze elementy roweru to rama i piasty, ktore sa bez wzgledu na budzet po prostu kiepskie.

 

Do lepszej ramy naprawdę trzeba by sporo dołożyć - była kupiona bardzo okazyjnie (po za tym nie jest zła - po prostu nie wszyscy ufają marce bop - ale ta sama rama w malowaniu sintesi robiła kiedyś furore :)), a piasty są dobre - sam mam jeden komplet kół na hope i jeden na novatec - teraz składam trzeci też na novatec, bo nie widzę sensu w dokładaniu 100% do tylnej hope. Jeszcze tylko jakieś biało-czerwone napisy na rame i będzie super.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

j/w, poza tym byc moze za duzo widzialem nie tyle popekanych, co pozwijanych boplightow, ktore nie zawsze mialy prawo sie poddac, a od sztywnej ramy oczekuje sztywnosci...niemniej nie chce sie pastwic nad wlascicielem, cieszy mnie, ze ma swiadomosc, kazdy uczy sie, wyciaga wnioski i jest coraz lepiej

 

co do piast, jest kilka mozliwosci, byc moze wiecej niz 1 z opcji ma w twoim przypadku miejsce - waga do 70kg, delikatna jazda w suchych warunkach, szczescie trafienia na niewadliwy egzemplarz...bo ogolnie taka piasta pod 96kg powinna polec po 200-300km w gorach, w latwiejszym pagorkowatym/interwalowym terenie dalbym jej 600km :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

j/w, poza tym byc moze za duzo widzialem nie tyle popekanych, co pozwijanych boplightow, ktore nie zawsze mialy prawo sie poddac - a może to były Bop Marathon Team coś około 1100g? To rozumiem że puszka po piwie. 

 

co do piast, jest kilka mozliwosci, byc moze wiecej niz 1 z opcji ma w twoim przypadku miejsce - waga do 70kg, delikatna jazda w suchych warunkach, szczescie trafienia na niewadliwy egzemplarz...bo ogolnie taka piasta pod 96kg powinna polec po 200-300km w gorach, w latwiejszym pagorkowatym/interwalowym terenie dalbym jej 600km :) - dam znać ;)

Edytowane przez outta82
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bardziej cieniowane wersje podobno potrafily sie wgiac na skutek niezbyt udanego oparcia o murek i w kosekwencji zsuniecia/upadku :) polamane w okolicach glowki i polowy dlugosci gornej rury widywalem obie ramy

 

profilaktycznie nie szarp zbyt mocno na miekkich przelozeniach, to bebenek troche pozyje i wystrzegaj sie dluzszej jazdy po konkretnym blocie

Edytowane przez nabial
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o bębenek takiego samego używa mack w swoich piastach, a to już przecież piasty z wysokiej półki. Takich samych piast używa Banach, a wśród pierwszej 5 na giga u golonki znam dwie osoby na tych piastach. Ja sam jestem znany z tego że nic słabego podemną nie wytrzymuje :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez nurtuje mnie kwestia bębenka bo użytkuje zarówno wersje alu jak i stalową. Piasty zdechnąć nie chcą.

Fakt ze dbam w miarę, wyczyszczę przesmaruje i nie myje karcherem.

 

Nabiał Ty mówisz z własnego doświadczenia ?  Ile znasz takich przypadków, ew sam zjechałeś te piasty ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

osobiscie 2 mechanizmy, rekord w pozytywnym znaczeniu to okolo 1500km po slasku, nawet jak piasta dzialala, to lapala na 2 pieski, bo naciecie na pierscieniu naciagajacym sie przesuwalo tak, ze 1 tracil naciag...moze da sie to jakos przykleic/zastabilizowac, ale w moim przypadku czas uzytkowania sugerowal, ze nie ma to sensu

 

przyznaje, mam talent niszczycielski, bo i sporo waze (85) i raczej bezstresowo jezdze rowerem, choc glupot staram sie nie robic

 

co do cudzych opinii to nie bede zliczal, faktycznie zdania sa podzielone, ale raczej skrajne, z takich ostatnich niusow odnosnie akurat 812 chyba - koledze pekla os

 

o macku wiem tyle, ze kupuja go ludzie z klimatow light-bike, dla ktorych licza sie tylko cyferki, podobno koles nawet z lozysk wyciaga uszczelki od wewnetrznej str, zeby bylo lzej i lepiej sie toczylo - krotkowzroczne jak dla mnie

 

btw, ostatnio kupilem tylna dt350 pod proste szprychy za niespelna 250zl - chwale sie i przy okazji ucinam ewentualne przytyki, ze nie wszyscy sa w stanie dac 1,5k za piasty :P

Edytowane przez nabial
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o macku wiem tyle, ze kupuja go ludzie z klimatow light-bike, dla ktorych licza sie tylko cyferki, podobno koles nawet z lozysk wyciaga uszczelki od wewnetrznej str, zeby bylo lzej i lepiej sie toczylo - krotkowzroczne jak dla mnie

 

A po co uszczelki od wewnątrz?? :-P Jeśli brud jest w środku to znaczy, że dostał się od zewnątrz - czyli łożysko i tak jest do wymiany.. Osobiście znam pare przypadków zepsutych 240 i onyx pro, a macka ani jednego - może i faktycznie to piasty dla LB, ale warto zauważyć, że najczęściej są to bardzo mocni zawodnicy ;-)

W novatec są seryjnie nienajlepsze łożyska, ale dobre zamienniki kosztują kilkanaście zł.

W każdym razie to nie temat o piastach tylko o rowerze - który daje satysfakcję z jazdy właścicielowi - a to chyba najważniejsze :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O! masz s-tracki !
Właśnie ostatnio oglądałem je zastanawiając się pomiędzy nimi a crankami.

Twoje wyglądają na te podstawowe - czy ta tuleja od wewnętrznej strony jest plastikowa?

 

Patrząc na nie oraz wersję Race, która nie ma łożysk ślizgowych

skłaniałem się ku Race-om, ale cena... 500pln :bye2:

Czy luz +-3 deg nie wydaj ci się za mały?

I jak ogólnie je oceniasz?

Podobno powierzchnia podparcia o wiele większa niż w crankach.

I w testach wyczytałem, że bloki sąz twardego metalu a nie jak cranki ze swoim brązem - który się szybko ściera

 

Edytowane przez bartnik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O! masz s-tracki !

Właśnie ostatnio oglądałem je zastanawiając się pomiędzy nimi a crankami.

Twoje wyglądają na te podstawowe - czy ta tuleja od wewnętrznej strony jest plastikowa?

 

Patrząc na nie oraz wersję Race, która nie ma łożysk ślizgowych

skłaniałem się ku Race-om, ale cena... 500pln :bye2:

Czy luz +-3 deg nie wydaj ci się za mały?

I jak ogólnie je oceniasz?

Podobno powierzchnia podparcia o wiele większa niż w crankach.

I w testach wyczytałem, że bloki sąz twardego metalu a nie jak cranki ze swoim brązem - który się szybko ściera

Hej,

tak, mam wersję podstawową, no ale za 179PLN nówki to chyba nie miałem nawet wyboru :D Od początku jak się pojawiły wiedziałem że chce je mieć w moim projekcie, no i są.

Zacznę od tego że to moje pierwsze w życiu zatrzaski. Trochę się obawiałem jak to będzie, a ostatecznie powiedzieć mogę że jest naprawdę super. Pomimo braku regulacji wpin/wypin oraz "małego" luzu roboczego jest bardzo łatwo, intuicyjnie, lekko. Wyraźnie słychać moment wpięcia, ruch stopy na boki jest jak dla mnie wystarczający. Można powiercić nogą żeby rozluźnić mięśnie i dać stopie trochę inną pozycję niż jadąc. Wypinanie - nie trzeba jakoś specjalnie mocno szarpać w bok.

Z tą powierzchnią to i tak nie zauważył bym różnicy bo nie mam porównania z innymi, podobno jest większa;)

Na ostatnie pytanie będę w stanie odp. Ci jak zrobię trochę km :D

Podsumowanie: S-Tracki - polecam gorąco, na pewno fajne, ładne i lekkie pedałka, dobrze wykonane i sympatyczne w użytkowaniu. No ale ja dałem za nie mało kasy i nawet gdyby mnie trochę rozczarowały nie było by mi żal. Za pedała w cenie 500PLN oczekiwał by już czegoś więcej niż tylko fajności. No ale może i wersja Race właśnie takie oczekiwania spełni.

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O! masz s-tracki !

Właśnie ostatnio oglądałem je zastanawiając się pomiędzy nimi a crankami.

Twoje wyglądają na te podstawowe - czy ta tuleja od wewnętrznej strony jest plastikowa?

 

Patrząc na nie oraz wersję Race, która nie ma łożysk ślizgowych

skłaniałem się ku Race-om, ale cena... 500pln :bye2:

Czy luz +-3 deg nie wydaj ci się za mały?

I jak ogólnie je oceniasz?

Podobno powierzchnia podparcia o wiele większa niż w crankach.

I w testach wyczytałem, że bloki sąz twardego metalu a nie jak cranki ze swoim brązem - który się szybko ściera

 

Tak po za tematem, jeśli chodzi o Crank Bros. masz też wersję Candy z platformą. Jeżdżę na nich dwa lata i nadal działają bardzo dobrze, co więcej, nie zmieniałem jeszcze bloków. Wyglądają na mocno starte ale nadal trzymają. Mam wersję Candy C za ok. 200 zł.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za to do s-trackow można kupić demontowalną platformę całkiem słusznych rozmiarów.

większych niż cranki candy czy smarty.

Ponawiam pytanie o tuleję z załączonego obrazka- plastik ?.

I drugie pytanie - bo widzę, że też ma jakiś nietypowy kształt - czy kluczyk do odkręcania jej jest w komplecie?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za to do s-trackow można kupić demontowalną platformę całkiem słusznych rozmiarów.

większych niż cranki candy czy smarty.

Ponawiam pytanie o tuleję z załączonego obrazka- plastik ?.

I drugie pytanie - bo widzę, że też ma jakiś nietypowy kształt - czy kluczyk do odkręcania jej jest w komplecie?

 

Hej,

tak, plastik. I nie, nie ma kluczyka do odkręcania tego.

Ale i tak warto ;)

Pzdr

 

 

No! Nawet fajnie to wszystko wyszło - taki trochę "bandit", tylko że 26" powoli już do "lamusa" przechodzi :P

 

No chyba dzięki :)

eee tam do lamusa, próbowałem się na 29er, to na pewno nie dla mnie. W połowie projektu wpadłem na wątki o 27,5. Myślę że to był by strzał w 10tkę. No ale może następnym razem :D

Pzdr

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Do nieborak: dzięki, fajnie że się podoba. Opony przez net, już nie pamiętam skąd. Po prostu najlepiej wbić nazwę w googla i już. Na szutrze i szosie super, są szybkie i ciche. Na głębszym piachu niestety mocno rzuca, ale na to ma wpływ na pewno moja spora waga ( wbijam się głęboko ) i braki w technice. Ale ogólnie spoko, mogę polecić, zwłaszcza że komplet tubeless ready ( zakładałem i ściągałem bez problemu rękoma, jak i uszczelnianie bezproblemowe ) 230 PLN, więc stosunek jakość/cena raczej zadowalający.

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...