Petro7 Napisano 25 Maja 2013 Napisano 25 Maja 2013 Witam! Mam 17 lat, jeżdżę na kilku letnim (może 5?) rowerze Giant Rincon. Jak dostałem go od rodziców, to nie przejmowałem się konserwacją ani czyszczeniem, a po prostu jeździłem na nim z kolegami koło bloku. Teraz jak jestem starszy to intensywniej korzystam z roweru, jednak z biegiem czasu zaczął zachowywać się coraz gorzej, więc trochę o tym poczytałem i dzisiaj po raz pierwszy od kupna wyczyściłem i posmarowałem łańcuch oraz zamontowałem spinki. Jeszcze tylko 1 rzecz mi nie odpowiada, a mianowicie pedały. W tej chwili mam takie: https://www.dropbox.com/sc/7aq3butmofgz3yl/g7ntSDhhqJ Nic więcej o nich nie wiem, nie znalazłem żadnego info o modelu itp, ale są już lekko wyeksploatowane, co daje o sobie znać w jeździe po lesie, którą to preferuje - nogi skaczą jak szalone. I tutaj moje pytanie, czy jest sens kupować jakieś nowe pedały, jeśli tak to jakie? SPD, platformy? Rower to mój główny środek transportu do szkoły, więc nie mogą to być tylko SPD, bo muszę mieć jakieś "cywilne" buty, zresztą podobno wynalazek Shimano jest wrażliwy na bród, a w terenie błota i innego syfu jest multum. Tak jak pisałem, jeżdżę głównie po lasach oraz czasami po mieście żeby gdzieś dojechać, raz jest to 6km raz 50km, na pewno będę jeździł więcej bo mi się to podoba. Nie mam niestety żadnego kolegi z SPD, więc nie przetestuje. Cena jest ważna, no bo sam nie zarabiam, a ostatnio i tak wydałem trochę na akcesoria oraz oleje itp., co nie znaczy że $ nie mam wcale. Pozdrawiam!
CzikO Napisano 25 Maja 2013 Napisano 25 Maja 2013 Jasne że warto zmienić jak te Ci nie odpowiadają. Ja nie korzystam z spd ale może kiedyś spróbuję. Jak na razie jeżdżę na takich http://allegro.pl/pedaly-aluminiowe-author-apd-427-280g-na-maszynach-i3256869602.html Całkiem przyzwoite, trochę farba szybko schodzi ale wręcz wbijają mi się w but, no i łożyska maszynowe zapewniają dłuższą żywotność.
Gość voytec Napisano 25 Maja 2013 Napisano 25 Maja 2013 Akurat SPD są całkiem odporne na brud. Lepiej tj, bezpieczniej jeździ się po górkach i dołach będą spiętym z rowerem. Polecałbym jednak turystyczne pedały zatrzaskowe. Będą bardziej praktyczne. Ewentualnie taki zestaw. Same nakładki kosztują 39-49pln więc się opłaca.
Petro7 Napisano 25 Maja 2013 Autor Napisano 25 Maja 2013 No OK, ale jak z butami? Teraz jeżdżę w takich zwykłych halówkach Adidas za ~150zł, nie są wodoodporne i bardzo szybko się brudzą i niszczą, a nawet rozklejają na czubku. Buty do SPD są pewnie drogie, więc jakie ew. wybrać? Nie chciałbym, żeby to były tylko buty typowo kolarskie, bo ja jeżdżę dla przyjemności i zależy mi żeby nie wydać kasy na buty tylko do roweru, bo to czy przejadę jakiś odcinek chwilę dłużej czy krócej nie robi mi różnicy, ważne żeby było wygodnie, bezpiecznie i sprawnie.
mejdzor Napisano 25 Maja 2013 Napisano 25 Maja 2013 No OK, ale jak z butami? Teraz jeżdżę w takich zwykłych halówkach Adidas za ~150zł, nie są wodoodporne i bardzo szybko się brudzą i niszczą, a nawet rozklejają na czubku. Buty do SPD są pewnie drogie, więc jakie ew. wybrać? Nie chciałbym, żeby to były tylko buty typowo kolarskie, bo ja jeżdżę dla przyjemności i zależy mi żeby nie wydać kasy na buty tylko do roweru, bo to czy przejadę jakiś odcinek chwilę dłużej czy krócej nie robi mi różnicy, ważne żeby było wygodnie, bezpiecznie i sprawnie. Właśnie przesiadłem się na SPD, buty turystyczne Shimano MT42B (wyglądają jak normalne buty, są brązowe, szare i czarne) cena 136zł z przesyłką 150zł, pedały M520 86zł razem 236zł Jazda bez porównania z platformami: - na podjazdach ciągnie się dużo lepiej - na zjazdach dużo większe trzymanie i komfort, czuje się pewniej - na prostej w mocy aż tak dużo nie ma różnicy, ale za to jadąc po płaskim ale wyboistym terenie (górki, dołki, kamienie) nie skupiam się na tym aby utrzymać sie na rowerze ale dalej na pedałowaniu - pokonywanie przeszkód (korzenie, dziury itp) wkońcu cały rower skacze Oczywiście są to pierwsze odczucia pojezdzę wiecej to będę mógł wiecej się wypowiedzieć, mam nadzieję że te pozytywne wrażenia zostaną
mklos1 Napisano 25 Maja 2013 Napisano 25 Maja 2013 Jest taki wytwór. PD-A530 (akurat te są używane) lub PD-M324. Pół platforma, pół spd. Z platform polecam wymienione wcześniej APD-427. Naprawdę niezłe są. Jeżeli chcesz spróbować SPD w terenie, polecam rozwiązanie pół na pół. Nakładki są słabej jakości, trudno je wyjąć z zatrzasku nie uszkadzając ich. Osobiście uważam, że w zastosowaniu transportowym SPD niewiele daje, a jednak pojawia się pewne ryzyko zbyt późnego wypięcia, szczególnie u niedoświadczonych osób. Byłem naocznym świadkiem jak koleś zamiast hamować zaczął walczyć z zatrzaskami. Osobiście posiadam zestaw PD-M520 i buty M087. Dobry zestaw, ale używam go tylko w terenie, bo mam dwa rowery. W codziennym transporcie jednak platforma rządzi.
CzikO Napisano 25 Maja 2013 Napisano 25 Maja 2013 Nie wiem czemu ale jakoś SPD kojarzy mi się bardziej z jazdą po asfalcie gdzie ważna jest kadencja i równomierne pedałowanie. Wolę w terenie mieć zwykłe pedały co pozwala mi czuć się bezpieczniej gdy zaczyna robić się gorąco.
beskid Napisano 25 Maja 2013 Napisano 25 Maja 2013 Troszkę nie dokładnie Ci się kojarzy ale mniejsza o to. Kup sobie najlepiej te APD-427 i do tego buty z grubszą podeszwą. Absolutnie wystarczy na takie zastosowanie.
Gość voytec Napisano 25 Maja 2013 Napisano 25 Maja 2013 Takie buty jak kolega pokazał są bardzo fajne tylko nie od "tradycyjnych" SPD. Buty trekkingowe mają to do siebie że mają miększą podeszwę żeby się w nich wygodnie chodziło. Wymaga to właśnie pedałów zatrzaskowych turystycznych które posiadają platformę do oparcia podeszwy buta.
Petro7 Napisano 25 Maja 2013 Autor Napisano 25 Maja 2013 OK, a powiedzcie mi jak to jest z podnoszeniem kół, żeby pokonać przeszkodę - na platformach mogę podnieść tylko przód, ciągnąc za kierownicę i odchylając się do tyłu, normalne, ale tyłu podnieść się nie da, prawda? Natomiast na SPD da się podnieść również tył, poprzez przechylenie się do przodu i pociągnięcie pedałów do góry, dobrze rozumuję?
Gość voytec Napisano 25 Maja 2013 Napisano 25 Maja 2013 Da rady i na platformach. Trik polega na tym że najpierw naciskasz nogami na pedały a później puszczasz. Ruchy podobne jak przy podskoku. Przy SPD filozofia wcale się nie zmienia.
mejdzor Napisano 25 Maja 2013 Napisano 25 Maja 2013 OK, a powiedzcie mi jak to jest z podnoszeniem kół, żeby pokonać przeszkodę - na platformach mogę podnieść tylko przód, ciągnąc za kierownicę i odchylając się do tyłu, normalne, ale tyłu podnieść się nie da, prawda? Natomiast na SPD da się podnieść również tył, poprzez przechylenie się do przodu i pociągnięcie pedałów do góry, dobrze rozumuję? Dokładnie podniesienie tyłu na wysokość 50cm nie sprawia w ogole problemu i juz przy pierwszej próbie gwarantuje Ci że to zrobisz . Powiem Ci że nawet jeżeli pociągniesz kierownice w góre i jedocześnie nogi to cały rower podskoczy do góry więc pokonywanie przeszkód to jest poprostu bajka . Wjezdzanie na wysokie krawężniki wkoncu moze być przyjemnością a nie katorgą
BajkowiecxD Napisano 25 Maja 2013 Napisano 25 Maja 2013 od siebie polecam dartmoor downtown na maszynach są to platformówki
CzikO Napisano 27 Maja 2013 Napisano 27 Maja 2013 Dokładnie kup sobie dobre platformy na łożyskach maszynowych a posłużą Ci dobre parę sezonów. Wydawanie kasy na SPD w Twoim przypadku to strata pieniędzy. Nie dość że same pedały nie są tanie to do tego jeszcze musisz kupić dobre buty.
Gość voytec Napisano 30 Maja 2013 Napisano 30 Maja 2013 Sugerowanie że SPD nie posłuży parę sezonów też jest na wyrost. A jak chce zacząć przygodę z tego typu pedałami to kiedyś musi się skusić. W każdym razie kupi pedały jakie będą mu pasowały więc nie będę w tej kwestii dyskutował Co do butów to niezależnie czy będą to zatrzaskowe czy cywilne, wybierz te które mają w miarę grubą/sztywną podeszwę. W przejażdżkach "po bułki" nie ma to może znaczenia ale przy dłuższych nie będziesz czuł że pedały gniotą cię w stopy. Innymi słowy na miękkich spacerowych butach daleko nie zajedziesz.
Gangessior Napisano 30 Maja 2013 Napisano 30 Maja 2013 OK, a powiedzcie mi jak to jest z podnoszeniem kół, żeby pokonać przeszkodę - na platformach mogę podnieść tylko przód, ciągnąc za kierownicę i odchylając się do tyłu, normalne, ale tyłu podnieść się nie da, prawda? Natomiast na SPD da się podnieść również tył, poprzez przechylenie się do przodu i pociągnięcie pedałów do góry, dobrze rozumuję? Podnieść tył, ciągnąc za pedały da się nawet na plastikach
jacektartak Napisano 17 Czerwca 2013 Napisano 17 Czerwca 2013 ja twierdzę że - jeśli wybierzesz platformy to kup do 50-60 zł i co rok wymieniaj na nowe. ja tak robię bo już miałem ich co nie miara a że ważę ponad 100 kg to nawet na maszynówkach za 100 zł się wyginały i skrzypialy. teraz ostatnio kupilem gianty za 40 zł i do gyudnia muszą wytrzymać
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.