Venomiz Napisano 21 Maja 2013 Napisano 21 Maja 2013 Witam serdecznie, Niedawno przy okazji wymiany uszczelek (dust wipers), postanowiłem zabrać się wreszcie za przemalowanie mojego Talasa. Zdemontowałem dolne lagi, wyjąłem stare uszczelki i wymyłem golenie dokładnie zarówno od zewnątrz, jak i od środka. Następnie przygotowałem golenie do malowania. Dopiero kiedy wieszałem je, żeby je pomalować, zorientowałem się, że w środku coś się rusza. Zajrzałem do goleni i zobaczyłem, że jakaś uszczelka, znajdująca się w środku, obróciła się o 90 stopni i porusza się wzdłuż goleni, kiedy poruszam "amorkiem". Zajrzałem do drugiej goleni - podobna sytuacja, z tą różnicą, że obrócona uszczelka nie porusza się. Pierwszy raz rozbierałem mojego Foxa i nie wiedziałem, że w środku znajdują się jeszcze jakieś uszczelki :/ W związku z zaistniałą sytuacją, chciałbym się zapytać gdzie owe uszczelki powinny być ułożone i w jaki sposób poradzić sobie z problemem? Zamieszczam zdjęcia, żeby było jasne o jakie uszczelki mi chodzi
Venomiz Napisano 21 Maja 2013 Autor Napisano 21 Maja 2013 Nie mam pojęcia, nie wiem jak wyglądają o-ringi Wysłane z mojego Nexus 4 za pomocą Tapatalk 2
KMtown Napisano 22 Maja 2013 Napisano 22 Maja 2013 Tak wygląda o-ring http://www.caskwidge.com/shop/images/b-o-ring.gif jeśli uszczelki w goleniach to o-ringi to łatwiej będzie ustalić gdzie mają być
Rybka33 Napisano 22 Maja 2013 Napisano 22 Maja 2013 Z tego co pamiętam, to nie są uszczelki tylko kawałek okrągłej gumy, co by nie strzelało przy dobiciu amorka.Mają leżeć na spodzie goleni.
Venomiz Napisano 22 Maja 2013 Autor Napisano 22 Maja 2013 Nie sądzę, żeby to były o-ringi, gdyż są zbyt masywne, więc to pewnie faktycznie tylko taka guma Jeśli tak, to świetnie Już się martwiłem, że będę miał problem. Dzięki za odpowiedzi! Wysłane z mojego Nexus 4 za pomocą Tapatalk 2
Arhain Napisano 26 Maja 2013 Napisano 26 Maja 2013 Tylko przypadkiem nie zamaluj sobie tulei ślizgowych, na zdjęciu widać ze ich nie demontowałeś.Mam nadzieje ze przygotowanie do malowania obejmowało również ich zakrycie O nic nie posądzam ot jedynie z troski zwróciłem na to uwage a ostrożności nigdy nie dość.
Venomiz Napisano 26 Maja 2013 Autor Napisano 26 Maja 2013 Dzięki, naturalnie zabezpieczyłem otwory gazetami, tylko do zdjęcia je wyjąłem Wysłane z mojego Nexus 4 za pomocą Tapatalk 2
Venomiz Napisano 6 Czerwca 2013 Autor Napisano 6 Czerwca 2013 Jeszcze jedno pytanko - czy te kawałki gumy mogą zostać wewnątrz goleni do malowania proszkowego? Zastanawiam się, czy stałoby się coś niedobrego gdyby stopiły się leżąc na dnie goleni. W końcu nie są do niczego potrzebne, ale nie wiem, czy warto ryzykować. Z drugiej strony nie potrafię ich wyjąć, bo do tego trzeba wyjąć tuleje ślizgowe, a nie wiem jak to zrobić (google mi nie pomógł w tej kwesti). Wysłane z mojego Nexus 4 za pomocą Tapatalk 2
Rybka33 Napisano 6 Czerwca 2013 Napisano 6 Czerwca 2013 Ja zawsze te gumki wyciągałem długim śrubokrętem, możesz równie dobrze wziąć dolne golenie do góry nogami i przez te małe dziurki włożyć jakiś patyk i próbować wypchnąć. A te gumy są potrzebne bo przy dobiciu pochłaniają bardzo dużo energii, dzięki czemu nie odpada Ci dno goleni dolnych
Venomiz Napisano 6 Czerwca 2013 Autor Napisano 6 Czerwca 2013 Ja zawsze te gumki wyciągałem długim śrubokrętem, możesz równie dobrze wziąć dolne golenie do góry nogami i przez te małe dziurki włożyć jakiś patyk i próbować wypchnąć. Hmm, próbowałem już obu tych sposobów i niestety bezskutecznie No nic, widocznie muszę poszukać wystarczająco długiego śrubokrętu lub pęsety Dzięki za odpowiedź
Rybka33 Napisano 6 Czerwca 2013 Napisano 6 Czerwca 2013 Więc w czym dokładnie jest problem?Często wystarczy próbować wytrzepać je z goleni i one wtedy spadną do wysokości tulei ślizgowych, a wtedy już jest łatwo
Venomiz Napisano 6 Czerwca 2013 Autor Napisano 6 Czerwca 2013 Nie wiem jak jest w innych amorkach, ale w moim poza tymi tulejami ślizgowymi tuż przy otworze, są jeszcze drugie, niżej. Te gumy można strząsnąć tylko do odległości kilkunastu cm od otworu, więc mam do nich utrudniony dostęp. Dodając do tego fakt, że trzeba je jakoś przepchnąć przez owe tulejki, które mają przecież mniejszą wewnętrzną średnicę, od zewnętrznej średnicy tych gum, wychodzi na to, że nie jest to taka prosta sprawa
Rybka33 Napisano 6 Czerwca 2013 Napisano 6 Czerwca 2013 I jak już zlecą do tej wysokości, to wsadź w środek dziur tych gum jakiś śrubokręt i spróbuj je jakoś wyciągnąć, musi pójść, bo one są s gumy i są dość elastyczne
Venomiz Napisano 6 Czerwca 2013 Autor Napisano 6 Czerwca 2013 Śrubokrętem nie dałem rady, ale w przypływie geniuszu użyłem szpilki od namiotu Wysłane z mojego Nexus 4 za pomocą Tapatalk 2
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.