Skocz do zawartości

[amortyzator] FOX 32 F29 CTD FIT - piszczy


Maniak

Rekomendowane odpowiedzi

  • Mod Team
Napisano (edytowane)

Witam, mam problem z amorkiem wymienionym w temacie, widelec jest nowy, przejechałem na nim może z 50km, nagle coś mi zaczęło popiskiwać.

Wypiąłem koło aby wykluczyć hamulce, kiedy powoli uginam amor pojawiają się charakterystyczne piśnięcia, jakby uszczelki kurzowe były suche i piszczały. Zamiast ładnie stopniowo się uginać robi to skokowo, dodatkowo wydając taki dźwięk (jak skręcanie czystą oponą podłodze z płytek). Kiedy uginam go szybko pracuje zupełnie normalnie, gładko i cicho.

Próbowałem już brunoxa, później lekko odchyliłem uszczelki kurzowe, wpuściłem kilka kropli oleju 10wt, dalej bez zmian.

Myślałem chwilę że to uszczelka w sprężynie powietrznej, chciałem przesmarować red rumem, odkręciłem dekiel ale widzę że komora jest zalana olejem więc to raczej nie to. 

Jakieś pomysły jak pozbyć się tego wkurzającego dźwięku? 

 

Edytowane przez Maniak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
Napisano (edytowane)

Też pomyślałem że amor musi się dotrzeć ale dziwne jest, że na samym początku było ok, chwilę pojeździłem i dopiero wyszło, gdyby to była kwestia dopasowania się uszczelek to chyba problem występowałby od razu.

Może to jednak nie koniecznie uszczelki kurzowe? Rozbierał ktoś te widelce, jest tam coś jeszcze co może wydawać takie dźwięki?

Troche nie uśmiecha mi się wybebeszać nowy widelec tylko po to żeby sobie popatrzeć co jest w środku (a gwarancję owszem i mam, da się ją zrealizować w norwegii :D)

Edytowane przez Maniak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Mam rozwiązanie....musisz robić tylko tak jak napisałeś.

 

Kiedy uginam go szybko pracuje zupełnie normalnie, gładko i cicho.

 

I po temacie.

Widocznie ten amor nie może być uginany wolno, bo piszczy.

 

Jak wolno uginam chomika to on też piszczy. Jak szybko i zdecydowanie go naciskam- nie piszczy i jest cichy. ( pomijam ,że później już nic nie robi,ale to szczegół).

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Grunt że poczucie humoru dopisuje. Napisze jak sie sprawy maja po 500km, tyle powinno wystarczyć na dotarcie. Jeśli nie to cos czuje ze cudowny fox długo nie zagrzeje u mnie miejsca :\ bo mi to działa na nerwy podczas jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobną sytuację z F100 RL Fit, tylko tyle, że mój piszczał, działał topornie i był całkiem suchy po serwisie. Serwisanci twierdzili, że jest ok ale profilaktycznie go rozebrali i wymienili olej z goleni. Jakimś cudem przestał piszczeć, znów zaczął puszczać kółka z oleju i co najważniejsze, wrócił do normalnej pracy. Moja rada: przejdz do serwisu który zajmuje się Foxem, niech oni zdejmą golenie i wymienią olej. Powinno pomóc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Myślę że sam sobie poradzę, zaraz poszukam jaki olej i w jakiej ilości tam wchodzi i jakiegoś service manuala. Nie sądzę żeby miałoby być tu coś bardziej skomplikowanego do roboty niż w rock shox'ach. Faktycznie amor nie zostawiał żadnych śladów oleju na lagach, a przeważnie w nowych amorkach cały czas wychodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Jak powinna pracować blokada? To mój pierwszy fox.

Nie blokuje się tak jak w RS tj. 1cm luzu plus koniec skoku. Poprostu jakby mocno zwiększyć kompresję, amor da się ugiąć dalej.

Jutro wideł trafi na serwis i zobaczymy, co mu dolega.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam fox f32 fit RLC z 2012r i po 4 miesiącach czy pięciu również zaczął mi piszczeć przy ugięciu amortyzatora a na dodatek brudził się prawy goleń ,dodam również że amortyzator nie był katowany nie znał maratonów itp był jeżdżony w sposób rekreacyjny. Pisałem do serwisu to powiedzieli że trzeba wymienić uszczelki kurzowe i wymienić olej.Trochę zastanawiało mnie to bo po tak szybkim czasie ,do tej pory jeszcze nie dałem na serwis ale spuściłem z amora powietrze do 0 i ponownie napompowałem o dziwo już nie piszczy ,ale jak znowu zacznie będę musiał już go oddać.Szczerze mówiąc to już raczej nie zdecydowałbym się na tłumik fit jest tam znikoma ilość oleju i częściej trzeba go serwisować ,wcześniej miałem FOX F32 RL 80 z 2006 dwa lata zero pisków itp.

Edytowane przez uczaj25
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Mój F150RLC fit z 2012 r. też piszczy, zaczął jakoś w połowie sezonu. Olej był wymieniany, ale na razie olewam to. Z końcem sezonu pójdzie na serwis zobaczymy co będzie. Blokada - na beton, ani mm się nie ugnie. W starym F100 RL OB miałem tak, że po wymianie oleju amor na blokadzie najpierw uginał się ze 2cm, a dopiero potem blokował. Po wysłaniu do Cultu wrócił i działał ok. Podobno kwestia innego oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spuściłem powietrze do zera, ugiąłem amortyzator kilka razy do samego końca i piszczenie ustało, nie wiem na jak długo ale powyższa metoda wydaje się być skuteczna, choć przyczyna nie została wyjaśniona... Pod koniec sezonu planuje zrobić wymianę oleju i sprawdzę przy okazji uszczelki, niemniej jednak zdrowy rozsądek mówi, że to nie to...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...