Skocz do zawartości

[rower] Wybór na długą wyprawę rowerową


mario800

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam!

 

Wpadłem ostatnio na pomysł aby jechać na długą wyprawę rowerową, około 800-900km, wiadomo że to nie jest dużo, ale tyle mam do chorwacji i pojechałbym tam na wakacje. Na początku proszę o jakieś wskazówki z waszego doświadczenia co powinno się brać lub jak/ile powinno się jechać itp. (Czytałem już trochę o tym w internecie, ale może jakiś użytkownik, powie mi coś nowego)

Mam do dyspozycji dwa rowery

 

ARKUS 6001 VIP
Rama: ARKUS 6001 VIP
Widelec: RST OMEGA SL zmieniłem na SR Suntour XCR LO - Model 2012
Koła: 
a) koło przód:
- piasta: Shimano MR40
- obręcz: aluminiowa dwukomorowa
- opona: Maxxis Ignitor 2,1 zmieniłem na GEAX TATTOO 2,3
- dętka: CONTINENTAL 26 x1.75 do 2.5 
B) koło tył: Stare zmieniłem na KANDS na JOYTECHU
- opona: Maxxis Ignitor 2,1 zmieniłem na GEAX TATTOO 2,3 
- dętka: CONTINENTAL 26 x1.75 do 2.5 
Korba: Shimano DEORE
Pedały: aluminiowe 
Hamulce: 
Przód: SHIMANO BR-M465
Tył: SHIMANO BR-M420 zmieniłem na Avid Single Digit 7
Kaseta: Stara na DEORE CS-HG50-9 11-32
Łańcuch: stary na SHIMANO HG53
Manetki: Shimano Deore 27 biegowa
Przednia przerzutka: Shimano Deore
Tylna przerzutka: Shimano Deore
Kierownica: aluminiowa
Mostek: aluminiowy
Sztyca: aluminiowa 
Stery: stare na NECO AHED 1 1/8
Siodełko: Stare
Pancerzyki: Białe

d2pgl7gpy8lg.jpg




No i co do tego roweru, to pewnie mnie wyśmiejecie, jeśli miałbym go brać na długą wyprawę, ale jeżdzę na nim po górach, czasami 100km dziennie i wiadomo, że nie płynie on po ulicy jak cross czy szosówka, ale nie jest najgorzej, problem z tym rowerem jest taki, że nie ma jak zamontować bagażnika na na sakwy, więc on prawdopodobnie odpada.


Drugi rower to 
ARKUS 3001 VIP

jest to ten rower -> http://www.magazynrowerowy.pl/index.php?id=812&pid=1329



No i z pewnością wybiorę ten rower, ponieważ łatwiej będzie się na nim jechać i ma możliwość zamontowania bagażnika, problem jest taki, że jest on cały w rozsypce, nie mam
-Amortyzatora, 
-Klamkomanetki
-tylnego koła

I paru innych mniej ważnych części. Dlatego proszę was o znalezienie jakiegoś taniego widelca/amortyzatora a także o informację ile bym musiał zainwestować pieniędzy w ten drugi rower. I proszę o opinie o moim pomyśle, ale jeśli masz pisać, że to porywanie z motyką na słońce to lepiej nic nie pisz. 
Napisano

Twój rower jest całkiem ok ale do lasu a na wyprawę zdecydowanie bym go zmienił.

 

1. BAGAŻNIK

Z zamontowaniem bagażnika nie byłoby problemu. Jeśli masz nieco zmysłu mechanika tow jeden wieczór  zrobisz za grosze adapter.

 

2. Opony.

Na wyprawę kieruję przede wszystkim ciśnieniem a nie bieżnikiem czy szerokością. I tak szukaj oponek o ciśnieniu 90 psi lub większym,. Jeśli nie będziesz jeżdzić po piachach to ponka 1,75 do 2,0 powinna wystarczyć. Bieżnik oczywiście możlliwie szosowy.

 

3. SIODŁO.

Zdecydowanie bym siodełko wymienił na jakieś skórzane bo na nim mogą pojawiać się obtarcia i odparzenia.

 

4. DAMPER

Ustaw go na największą sztywość albo nawet go zablokuj.

 

5. ROGI

Zainstaluj rogi możliwie długie i wygięte. Pozwoli ci to na zmianę pozycji ułożenia rąk na kierowcicy i unikniecia bulów nadgarstków

 

6. KOSZYCZEK

Zainstaluj koszyczek albo nawet 2 na bidon. Bukłak wieziony godzinami na plecach nie jest dobrą opcją.

 

7. PRZYCZEPKA

Jeśli nie masz zmysłu technicznego to możesz wyporzyczyć/kupić rowerową przyczepkę i cały bagaż umieścić na niej. Wówczas odpadnie wymiana opon w rowerku. Wprawdzie przyczepka waży kilka kilo więc bedziesz mieć zbędne kilogramy i na podjazdach będziesz się całkiem nieżle męczyć ale za to przyczepka da ci większe możliwości w rozłożeniu bagażu, jazdę w terenie lub swobodną jazdę bez bagażu.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...