Skocz do zawartości

[Napęd, łańcuch, kaseta] - Jakie części do Kross Energy


matowe

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, mam Grand Energy. Od jakiegoś czasu bardzo dokucza mi trzask pojawiający się podczas jazdy rowerem. Szczególnie dotyczy to wyższych przełożeń. Pojawia się to także podczas wjazdu pod górkę. Z tego powodu jazda jest bardzo nieprzyjemna gdyż kiedy chcę rozwinąć wyższą prędkość, naciskam mocniej pedały, słyszę ten charakterystyczny trzask. Byłem w jednym z serwisuów rowerowych (najlepszy w mojej miejscowości) i Pan polecił mi wymianę korby, kasety, a także łańcuch twierdząc że są one zużyte, a wymiana tylko części z tego zestawu nie przyniesie oczekiwanej poprawy. Wstępny koszt ocenił na ok. 150 zł. Moje pytanie brzmi pewnie tak jak wiele innych na tym forum. Chciałbym bowiem wymienić te podzespoły i znów móc cieszyć się jazdą. Oglądając przedmioty na allegro a także w różnego rodzaju sklepach internetowych nie mogę się zdecydować. Moja pierwsza obawa spowodowana jest tym że sprzet który zakupię może nie pasować do mojego roweru, chciałbym aby pasował do mojego roweru, był także dobreg marki (Pan mówił że najlepsze jest Shimano). Mój budżet wynosi do 150 zł, chciałbym kupić mozliwie coś najlepszego w zakresie tej kwoty. Bardzo lubię jeździć rowerem, pokonuję kilka razy w tygodniu trasę min. 30 km, sporadycznie zdarza się że może być to nawet drugie tyle. Bardzo proszę o sugestię i rady. Dziękuję.

post-158822-0-57408400-1367486572_thumb.jpg

post-158822-0-65997100-1367486865_thumb.jpg

Napisano

Tak, kasperek ma rację, jednak może to być wiele innych rzeczy(często niedokręcenie korby itp. , sprawdź jak jest dokręcona korba,suport,tylne koło(czy szybkozamykacz jest dobrze dokręcony), i może być to kilka innych niedokręconych pierółek)...Tak ogółem to tutaj jest full takich właśnie tematów i jest wszystko w nich opisane.

Napisano

A tak dodam, że gdybyś chciał wymieniać korbę, kasetę, łańcuch i suport, to będziesz musiał dołożyć około 50 zł. Z korb myślę, że warto polecić Shimano Alivio - to taki standard, którego koszt oscyluje w okolicach 100 zł. Wymieniając korbę prawdopodobnie będziesz zmuszony wymienić też suport. Długość jego osi musi być dopasowana do konkretnego modelu korby. Jeżeli idzie o tylne zębatki, to najpierw musisz nam powiedzieć czy masz wolnobieg, czy kasetę - bez tego nie ruszymy.

Napisano

Z tego co udało mi się ustalić mam wolnobieg :) Mój rower ma już ponad 10 lat, poczytałem opisy i wydaje mi się że to właśnie wolnobieg, Teraz, po waszych informacjach nie wiem już czy warto wymieniać te części :/ Bo może zepsutę jest zupelnie coś innego.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...