Gesior Napisano 28 Kwietnia 2013 Napisano 28 Kwietnia 2013 Witam serdecznie wszystkich forumowiczów. Jako, że to mój pierwszy post proszę administrację o wyrozumiałość lub przeniesienie tematu do odpowiedniego działu. Chciałbym przygotować rower do sezonu i wiem już, że muszę wymienić praktycznie cały napęd. NIeznam się niestety na komponentach, dobrych firmach, porządnych częściach dlatego chciałbym się zapytać Was fachowców co kupić i gdzie aby nie przepłacać i być zadowolonym. Rower, który posiadam to Kellys Sabotage. Bardzo lekka konstrukcja, sprzęt jest jak dla mnie fantastyczny, ale po paru latach trzeba co nie co wymienić. Tak wygląda rower: http://img163.imageshack.us/img163/5285/dsc9459.jpg Muszę wymienić blaty. Chciałbym żeby wyglądało to tak jak teraz czyli tzw. "pajączek" http://img824.imageshack.us/img824/6885/dsc9460g.jpg Tył http://img809.imageshack.us/img809/2595/dsc9461t.jpg Do wymiany oczywiście łańcuch. Ten co jest założony teraz jest jakiejś dobrej marki bo rower był budowany na zbicie wagi. Nie zależy mi w tym przypadku żeby był identyczny i lekki ale, żeby był wytrzymały i po prostu dobry. Podsumowując mam trzy pytania: 1- jeśli wymieniam z przodu blaty to i trzeba raczej zmienić tył? 2- czy muszę wymienic też "ramię" które łączy spd'ka z "pajączkiem"? 3- dysponujecie namiarami na zaufany sklep/serwis, w którym to wszystko dostanę za rozsądne pieniądze? Z góry dziękuję za wszelkie wskazówki. Pozdrawiam
Mod Team Puklus Napisano 28 Kwietnia 2013 Mod Team Napisano 28 Kwietnia 2013 Korby i przerzutek nie wymieniaj aż sie zdematerializują bo lepszych nie kupisz Wracając do pytań: 1. Nie niekoniecznie. 2. Ramion korby nie ruszaj, są trochę przetarte ale wszystko chyba z nimi ok. 3. Właściwie nie wiem co ty tam chcesz wymieniać ?? zebatki korby wyglądają jeszcze nie najgorzej, nie wiem jak wygląda kaseta. Wymieniłbym co najwyżej samą kasetę i łańcuch. Rozsądne pieniądze to zazwyczaj tylko sklepy internetowe, allegro czy inne, ale z wymianą sobie sam poradzisz na 100 %
artex232 Napisano 28 Kwietnia 2013 Napisano 28 Kwietnia 2013 Wtedy dochodzi koszt klucza do kasety, bacika oraz skuwacza
Mod Team Puklus Napisano 28 Kwietnia 2013 Mod Team Napisano 28 Kwietnia 2013 Wolisz wydać te pieniądze na serwisanta który w 80% przypadków nie wie co robi ? Skuwacz odpuść inwestuj w spinkę
Gesior Napisano 28 Kwietnia 2013 Autor Napisano 28 Kwietnia 2013 Korby i przerzutek nie wymieniaj aż sie zdematerializują bo lepszych nie kupisz Wracając do pytań: 1. Nie niekoniecznie. 2. Ramion korby nie ruszaj, są trochę przetarte ale wszystko chyba z nimi ok. 3. Właściwie nie wiem co ty tam chcesz wymieniać ?? zebatki korby wyglądają jeszcze nie najgorzej, nie wiem jak wygląda kaseta. Wymieniłbym co najwyżej samą kasetę i łańcuch. Rozsądne pieniądze to zazwyczaj tylko sklepy internetowe, allegro czy inne, ale z wymianą sobie sam poradzisz na 100 % Dzięki za szybką odpowiedź. Korba akurat na zdjęciu wyszła nie najgorzej, ale podobno szarpie mi trochę łańcuch no i na moje krzywe oko też widać, że te ząbki nie najlepsze. Załóżmy, że muszę ja wymienić: jaki to jest model? Co do kasety i łańcucha to samo pytanie: co polecacie do mojego roweru? Wtedy dochodzi koszt klucza do kasety, bacika oraz skuwacza Ekhem: że co?
artex232 Napisano 28 Kwietnia 2013 Napisano 28 Kwietnia 2013 Żeby wymienić kasetę musisz mieć specjalny klucz do niej oraz bacik. A skuwacz po to żeby rozpiąć łańcuch, chyba że masz spinkę. A jak nie to tak jak pisał kolega wyżej- zainwestuj w nią.
beskid Napisano 28 Kwietnia 2013 Napisano 28 Kwietnia 2013 Nie i jeszcze raz nie. Korba w przyzwoitym stanie a jeśli już to wymień tylko kasetę i łańcuch. Za to szarpanie może być odpowiedzialny stary łańcuch. Co do nowej kasety to XT. Psioczą tu na łańcuchy od Shimano więc niech się inni wypowiedzą.
Mod Team Puklus Napisano 28 Kwietnia 2013 Mod Team Napisano 28 Kwietnia 2013 Co do kasety i łańcucha to samo pytanie: co polecacie do mojego roweru? Co mogę powiedzieć kolejny raz XT lub XTR jak jesteś bogaty nie masz kredytu na głowie Ja również uważam ze korby póki co nie trzeba ruszać.
Gesior Napisano 28 Kwietnia 2013 Autor Napisano 28 Kwietnia 2013 Dzięki koledzy za porady. Jeszcze jedna kwestia trochę z innej beczki. Mam założone tublessy takie jak tu: http://img199.imageshack.us/img199/6690/dsc9462.JPG http://img21.imageshack.us/img21/1299/dsc9463g.jpg Wg mnie nie wykorzystuje tej opony w należyty sposób ponieważ nie śmigam w górach. Mój styl jazdy to 50/50 miasto i teren (las, korzenie, jakis tam piach po drodze). Trochę ta opona mnie męczy bo jest dosyć szeroka 26x Zastanawiam się nad zmianą na coś innego. Możecie coś zasugerować? Dobrze żeby była bezdętkowa.
Gesior Napisano 2 Maja 2013 Autor Napisano 2 Maja 2013 Co mogę powiedzieć kolejny raz XT lub XTR jak jesteś bogaty nie masz kredytu na głowie Ja również uważam ze korby póki co nie trzeba ruszać. Rozglądam się za kasetą, ale nie wiem, który model XTR wybrać. Mam tą http://img809.imageshack.us/img809/2595/dsc9461t.jpg 9 zębatek. Na aukcjach są różne oznaczenia i nie wiem czym to się różni a nie chcę strzelić babola.
vitesse Napisano 2 Maja 2013 Napisano 2 Maja 2013 sciag tylnei kolo i przeczytaj na nakretce od kasety
Gesior Napisano 2 Maja 2013 Autor Napisano 2 Maja 2013 sciag tylnei kolo i przeczytaj na nakretce od kasety Symbol to CS-M960 11T HG Hyperglide. Znalazłem taką, ale dodatkowo jest jeszcze oznaczenie 11-34. Będzie pasowało? Czym różnią się modele 960, 970 i 980? Widzę, że ceną a tak poza tym?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.