Skocz do zawartości

[850 zł] Rower rekreacyjny dla początkującego


Revel

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam 19 lat i od 11 lat jestem w posiadaniu bezimiennego roweru górskiego który dostałem na komunię. Na wstępie zaznaczę, że wielkim kolarzem nie jestem, żadnej większej trasy niż 30-40 km na raz nie zaliczyłem, a zazwyczaj jeżdze tylko kilka razy do roku. Od ostatnich paru lat jeżdże sobie po moim rodzimym Czornym Ślunsku, a w tym roku chciałem przez okres przed wakacyjny i wakacyjny zaliczać po przynajmniej 100 km na tydzień, półtora (czyli więcej niż zazwyczaj przez cały rok :D ) to rekreacyjnie, to dojeżdzając na praktyki (14 km w obie strony). Niestety mój Bezimienny już powoli odmawia mi posłuszeństwa nawet na parukilometrowych przejażdżkach (spadający co chwila łańcuch, przerzutki zmieniające się po 30 sekundach, zużywający się szybko po regulacji hamulec, itp). Niestety nie jestem mechanikiem, a nawet nie mam talentu do zabawy przy mechanice. Dopóki wystarczało wymieniać koła, dętki, hamulce, czy inne bzdety to sobie radziłem, jednakże czasem przy samej regulacji przerzutki miewałem problem. ;p Jednak jak stwierdził zaznajomiony mechanik-rowerzysta po pomocy przy zakładaniu nowego łańcucha z regularcją przerzutek, polecił mi wymienić samą przerzutkę, zębatki (pocentrowane), tylną piastę również jakoś poszkodowaną. Ogółem podsumował mi, że przynajmniej 150-200 zł kosztowała by mnie jakaś renowacja roweru. Przyznam, że o ten rower nigdy nie dbałem, więc i nie zdziwiłem się, że tyle tego trzeba wymienić. No, ale doszedłem do wniosku, że nie opłaca mi się już inwestować w mój stary rower i kupić nowy, zaczynając o niego dbać, a zostawiając sobie stary do eksperymentów. :D Jako, że nie mam doświadczenia w sprawie rowerów chciałem się poradzić was o kupno nowego roweru w zakresie cenowym do 850 zł. Jak zauważyłem, jest to mała sumka jak na rower, ale jestem tylko biednym uczniem który nie zamierza wyzyskiwać rodziców do ostatniego grosika i wyłożyć coś od si