ghiio Napisano 24 Kwietnia 2013 Napisano 24 Kwietnia 2013 Witam na forum, to mój pierwszy post Chciałbym zapytać się o radę co mogę kupić, nie znam się na dzisiejszych rowerach. Kiedyś jak byłem dzieckiem jeździłem godzinami na moim składaku, nigdy nie interesowałem się rynkiem rowerowym więc jestem zielony. Chciałbym dojeżdżać rowerem do pracy. Na początek chcę pokonywać część trasy (ok 13km dziennie w obie strony, resztę autobusem wiec rower musi być poręczny.), jak nabiorę kondycji dystans może się zwiększyć do max 40km na dzień roboczy, ale to jak na razie marzenia. ...Marzenia o których nie można zapominać przy długo-planowych zakupach. Chciałbym kupić już teraz taka konstrukcję którą mógłbym ulepszać. Więc jak mniemam powinien mieć jak najlepszą ramę, jako podstawę do modyfikacji w przyszłych sezonach. Mam 170cm wzrostu i 83kg wagi. Chciałbym też żeby fajnie wyglądał http://www.rowerymerida.pl/produkt561/crossway-40-d-rower-merida.html To jest jeden z przykładów fajnego wyglądu. Wiem że to subiektywne
makog Napisano 24 Kwietnia 2013 Napisano 24 Kwietnia 2013 Skoro to ma byc glownie asfald to nie czasem treking zamista crossa ?? np cos takiego http://www.kross.pl/pl/2013/trekking/trans-arctica albo jesli ma to byc merida to cos takiego http://www.rowerymerida.pl/produkt579/freeway-9500-rower-merida.html a i na utwardzone sciezki lesne tez spokojnie daje rade.Plus taki ze blotniki, bagaznik, oswietlenie juz w komplecie z rowerkiem. W tej cenie miesci sie jeszcze taki rowerek http://www.unibike.pl/expeditiongts.html No i nasz rodzimy romet http://castor24.pl/pl/p/Rower-trekkingowy-Romet-WAGANT-3.0-kolekcja-2012/1032 A tutaj cos co pozwoli zaoszczedzic 1 tys zl http://castor24.pl/pl/p/Rower-Trekkingowy-28-Lazaro-Senatore-GTS-ALIVIO-/1416 a naprawde calkiem przyzwoity rowerek na pelnym Alivio.
loco79 Napisano 24 Kwietnia 2013 Napisano 24 Kwietnia 2013 Sprawdź ofertę Unibike. Mają przyzwoity stosunek cena/jakość. Ostatnio też szukałem roweru. Fakt, że MTB, ale jednym z typów był Unibike. I gdyby nie okazja na model z poprzednich lat, to bym pewnie kupił. Bardzo fajny jest Unibike Zethos http://unibike.pl/zethosgts.html. Jak poszukasz to znajdziesz w budżecie.
malina10212 Napisano 24 Kwietnia 2013 Napisano 24 Kwietnia 2013 ..."reszta trasy autobusem".. zamierzasz go transportować? Bo jeśli tak to: I fajny i poręczny... Dobra a tak na powaznie, masz już na oku jakieś konkretne modele do porównania?
ghiio Napisano 24 Kwietnia 2013 Autor Napisano 24 Kwietnia 2013 http://www.bikeland.pl/rower_kross_evado_3.0_m_28_-_2013.htmlhttp://www.bikeland.pl/rower_merida_crossway_40-d_28_-_2013.htmlhttp://www.bikeland.pl/rower_merida_crossway_100-d_28_-_2013.html http://www.bikeland.pl/rower_kross_evado_4.0_28_-_2013.html Te rowery mi się podobają z wyglądu. Zapomniałem dodać dlaczego cross. Planuję jeździć na działkę, rzadziej niż raz na tydzień i tam trenować. Dojazd tam jest raczej słaby(dziurawy asfalt), a w pobliżu las w którym też bym chciał jeździć.
ghiio Napisano 26 Kwietnia 2013 Autor Napisano 26 Kwietnia 2013 niestety mój temat utonął w morzu inny tematów. a moze warto dołożyć jeszcze 4stówki i kupić to: http://www.bikeland.pl/rower_merida_crossway_300-d_28_-_2013.html czy różnica w osprzęcie jest adekwatna do różnicy w cenie między 100-d a 300-d ?
hadwaodwa Napisano 26 Kwietnia 2013 Napisano 26 Kwietnia 2013 Akurat wykorzystuję rower tak jak Ty planujesz i jeżdżę właśnie crossem. Ogólnie jeśli nie zamierzasz szaleć po bezdrożach itp, to nie ma sensu inwestować za bardzo w osprzęt. Ja sam kupiłem rower za 700zł (używka stevensa cross x-4) bo nie wiedziałem czy się wciągnę. Wciągnąłem się i w zasadzie nie mam potrzeby wymiany roweru - jedynie chcę zrobić upgrade napędu bo mój już jest wiekowy. Hamulce tarczowe... na takie wykorzystanie bez sensu bo ważą więcej, są droższe i trudniejsze w serwisowaniu, a i tak nie poczujesz różnicy przy takiej jeździe. Konkretnych modeli Ci nie podam, ale celuj w hamulce v-brake i osprzęt alivio - to jest bardzo fajna grupa, a do takiej jazdy nada się w sam raz. Lepsze klasy osprzętu to wyrzucanie kasy w błoto. Zamiast wyrzucać kasę na osprzęt, którego nie wykorzystasz, lepiej zainwestować w takie rzeczy jak: - dobre akcesoria (np. oświetlenie) - dobre ciuchy (oddychające itp), przewiewny kask, plecak rowerowy - buty spd z pedałami itp itd. Takie rzeczy odczujesz znacznie bardziej niż lepszy osprzęt. Ostatnio nawet myślałem nad wymianą roweru (bo ten kupiłem na testy), ale doszedłem do wniosku, że nic mi więcej ponad to co mam nie potrzeba. Za to na akcesoria wydałem już ponad 2000 chyba, bo one naprawdę robią różnicę.
ghiio Napisano 26 Kwietnia 2013 Autor Napisano 26 Kwietnia 2013 Czyli max w co powinienem celować to 100d. Prawdopodobnie to i tak jest przerost formy nad treścią ale nęci mnie ta rama.
makog Napisano 26 Kwietnia 2013 Napisano 26 Kwietnia 2013 Zerknij jeszcze na ten rowerk http://www.unibike.pl/vipergts.html dosc ciekawy osprzet, zrezygnowano w nim z hamulców tarczowych, ale ma lepszy osprzet w tej cenie niz merida.
mklos1 Napisano 26 Kwietnia 2013 Napisano 26 Kwietnia 2013 Na codzienne dojazdy do pracy tylko rower trekingowy. Jest kompletnie wyposażony w to, co jest niezbędne, dodatkowo przydadzą się: - sakwy - plecak odpada - polecam crosso dry big - ubranie "kolarskie" - ubranie przeciwdeszczowe - nie jest niestety tanie. Rower... Kross Trans Alp, Unibike Voyager. Wyższa klasa komponentów nie jest potrzebna.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.