Skocz do zawartości

[tarcza hamulcowa] dzwoni po upadku


michael26

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam. Posiadam 3 tygodniowy hamulec deore m596 i tarcze 180mm rt56 2013. Po wczorajszym małym upadku w mieście przy prędkości max 10km/h rower upadł i kierownica przekręciła się o 180 stopni. Pare minut potem/ albo odrazu nie wiem, tarcza zaczęła dzwonić przy każdej prędkości, jak postawi się rower na siodełku i kierownicy koło leciutko się kręci ale tarcza również dzwoni. Luzu w piaście nie ma, jak się przypatrzę to widać że tarcza albo koło jest delikatnie scentrowane, koło ma 3 tygodnie, dałem 260zł i już od początku były jak dla mnie dość giętkie/luźne szprychy. Tarcza dzwoni nie bez przerwy tylko co 0,5/1 sekunde :D Jest to irytujące zwłaszcza że niedługo wybieram się na wycieczkę ok 70km. Oczywiście przy hamowaniu nic nie słychać ale to nie o to chodzi :D Z góry dzięki w napisaniu co musze zrobić ;)



Hamulec przedni :)

 

Napisano

Można delikatnie wyprostować albo ustawić zacisk. Na tym forum są tematy jak prostować ;) sprawdź czy tarcza bije na bok.

Napisano

1. Możesz sam próbować prostować młotkiem (lepiej nie).

2. Możesz pójść do serwisu, żeby wyprostowali (chyba najlepsza opcja).

3. Możesz kupić nową tarczę (jak w serwisie powiedzą, że się nie da, ale to najdroższa opcja).

4. Możesz chwilowo spróbować jeszcze raz ustawić zacisk, ale to niekoniecznie pomoże i będą nierówno klocki przylegały (opcja na chwilę).

 

Napisano

tak jak mówiliście, mam skrzywioną tarcze, żałuję że nie dopłaciłem do slx'a ale cóż. Wyprostuję ją jakoś imbusem, tylko jak zaznaczyc miejsce które muszę wyprostować? Próbowałem sam, ale nic nie zdziałałem ;/

Napisano

To włóż z powrotem i spróbuj na początek skorygować dzwonienie zaciskiem. Zdarzały mi się przypadki takiego lekkiego dzwonienia po glebie i bardzo często wyjęcie i ponowne zapięcie koła pomagało. Nie wykluczam oczywiście skrzywionej tarczy ale warto spróbować. Nic nie stracisz.

Napisano

no koło wyjąłem 2 albo 3 razy i tyle samo razy oczywiście włożyłem :D i nic to nie dało ;/ Chciałbym spróbować może jakoś pisakiem zaznaczyć ale nie mam aż tak sprawnej ręki

Napisano

 

1. Możesz sam próbować prostować młotkiem (lepiej nie).

Najlepiej nic nie pisać jak się nie ma o tym zielonego pojęcia.

 

Tarczę prostujesz specjalnym przyrządem albo kombinerkami przez szmatę żeby nie porysować tarczy.

Napisano

Najlepiej obserwować bicie tarczy w zacisku, kręcić z odpowiednią prędkością i zatrzymać koło w miejscu w którym jest wychylenie/tarcie o klocek ;) 

Napisano

A masz flamaster? Powoli przybliżać do tarczy trzymając stabilnie lub opierając o zacisk, tam gdzie bije, tam ci flamaster zaznaczy!
Pokombinuj trochę!

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...