scirocco Napisano 9 Kwietnia 2013 Napisano 9 Kwietnia 2013 Witam, W rowerze mam kasetę Sram PG-970, ostatnio zauwazyłem luzy - wygląda to tak, że zębatki poruszają się niezależnie od siebie tak na oko 3-4mm. Co można z tym zrobić? W drugim rowerze mam jakąś bardzo starą kasete i nie ma tam najmniejszego luzu więc zakładam, że nie jest to normalne.
mateusz0595 Napisano 9 Kwietnia 2013 Napisano 9 Kwietnia 2013 Może źle skręcona? Lub bębenek uszkodzony?
scirocco Napisano 9 Kwietnia 2013 Autor Napisano 9 Kwietnia 2013 Luzy są pomiędzy poszczególnymi zębatkami, więc wydaje mi się, że problem jest w samej kasecie. Możliwe, że piszę bzdury ponieważ nie mam doświadczenia w tych sprawach jeszcze. Ta kaseta jest rozbieralna? Czym można to poskręcać? Rower jest bardzo mało jeżdzony.
M333 Napisano 9 Kwietnia 2013 Napisano 9 Kwietnia 2013 Nic nie kombinuj. W pierwszej kolejności dokręć główny pierścień- lockring. Wystarczy klucz do kaset. Jak nie pomoże to zrób zdjęcie, albo lepiej film obrazujący wadę. A sama kaseta jest skręcana- 6-7 największych zębatek- śrubą z łbem imbusowym.
Mod Team Puklus Napisano 9 Kwietnia 2013 Mod Team Napisano 9 Kwietnia 2013 Kasety srama są skręcane 1 śruba, możliwe ze sie rozkręciła, ale sam lockring sobie z tym poradzi, sprawdzone i przetestowane.
1415chris Napisano 9 Kwietnia 2013 Napisano 9 Kwietnia 2013 Tak wyglada Twoja kaseta: http://www.cyclingnews.com/features/photos/fox-racing-shox-delivers-even-more-performance-sram-continues-winning-ways/11876 Zacznij od tego co M333 napisal, dokrec lockring, ten czerwony gwintowany pierscien. Nie zaluj sily.
scirocco Napisano 9 Kwietnia 2013 Autor Napisano 9 Kwietnia 2013 Wielkie dzięki, jak tylko zdobęde klucz to sprawdze.
Mod Team Puklus Napisano 9 Kwietnia 2013 Mod Team Napisano 9 Kwietnia 2013 Jak ci se lockring odkręcił to cała kaseta powinna być luźna. Znaczy będzie sie ruszać, dodatkowo jeżeli popuściła i śruba w kasecie to każda z zębatek będzie luźna.