Skocz do zawartości

[1100zl] EVOLUTION V3 czy INTEGRAL V3


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

Jestem zainteresowany kupnem rowaru z przedziału cenowego ok 1100zl. na początek doda, że nie znam sie na sprzęcie i nie potrafie ocenić, czy dany rower wart jest swojej ceny (w nawiązaniu do ewentualnego zakupu używanego).

Rower potrzebny mi do przede wszystkim jazdy po mieście (Wrocław, dużo krawęzników, itp), czasem wypad za miasto na jakiś plener.

Waga 67kg

Wzrost 172

 

Wyczytałem, że pojawiła się całkiem atrakcyjna oferta zakupu roweru Lazaro, prosiłbym o ewentualną weryfikację.

1. http://allegro.pl/lazaro-evolution-v3-full-alivio-amor-z-blokada-m-i3132946922.html

2. http://allegro.pl/king-of-the-road-2013-lazaro-integral-v3-na-alivio-i3136186052.html

 

Preferuję jazde lekko pochylony, natomiast niewiem (oprócz wielkości koła i gratisu w postaci błotników), czym różnią się dokładnie te rowery. Dodatkowo chciałbym ustalić, czy lepsza jest rama 17', czy 19', bo na stronie sprzedawcy jestem dokładnie pomiędzy.

 

Dołącze zdjęcia mojej obecnej "maszyny' (nie jestem zbyt wymagający), próbowałem znaleźć rozmiar ramy oraz opony ale nie ogarniam, w linku zdjęcie z opisem długości poszczególnych elementów:

http://zapisz.net/view.php?filename=515b16f4021da.jpeg

 

dodam co na oponie napisane: 50-559 (26x 1,90)

 

pozdrawiam

Napisano

Podepnę się pod temat i oprócz tego samego pytania co wyżej chciałbym wiedzieć jak te rowerki wypadają w porównaniu do Hexagon X3/X5?

Napisano

Witaj.

Rozmiar ramy Twojego "sprzętu" )) to 17" a koła masz 26". Długość górnej ramy jest taka sama w tym evolution na kołach 26". Musisz zdecydować, jeżeli będziesz jeździł głównie po szosie i sporadycznie po utwardzonym terenie to koła 28" są dużo lepsze, mniej kręcisz a szybciej jedziesz, a jeżeli jeździłbyś dużo w terenie to 26" bo mają mniejszy promień i szersze opony przez co łatwiej pokonywać dołki.

Długość górnej ramy w tym integral 17" na kołach 28 jest 3 cm dłuższa od twojej więc będziesz miał bardziej pochyloną sylwetkę. I na Twój wzrost rama tego integral 17" będzie na pewno ok.

Mam nadzieję, że pomogłem

Pozdro

 

Hexagon x3 to rower na wolnobiegu czyli do jazdy raczej spokojnej na podstawowym osprzecie sis do jazdy rekreacyjnej, ten x5 już ma z tyłu acera ale manetki już niższej grupy tourney, przednia przerzutka nadaje się z miejsca do wymiany, korba taka sobie ale mogłaby być. Ten evolution wypada o niebo lepiej, alivio i amortyzator lepszy i z możliwością zablokowania na szosie.

Napisano

Z roku na rok coraz droższe te Integrale, mój z 2011 kupiłem za 890 PLN :)

Na miasto zdecydowanie szybszy i wygodniejszy będzie rower na 28 calowych kołach. O dołączonych błotnikach możesz zapomnieć, albo nie będziesz jeździł w deszczu to i tak ci się nie przydadzą, albo będziesz jeździł ale takie błotniki i tak nic a nic nie dadzą. jedyne błotniki warte rozważenia to pełne sięgające z tyłu od suportu po drugą stronę koła, to samo z przodu - musi zaczynać się od suportu inaczej to w ogóle nie chroni.

Napisano

Z roku na rok coraz droższe te Integrale, mój z 2011 kupiłem za 890 PLN :)

Na miasto zdecydowanie szybszy i wygodniejszy będzie rower na 28 calowych kołach. O dołączonych błotnikach możesz zapomnieć, albo nie będziesz jeździł w deszczu to i tak ci się nie przydadzą, albo będziesz jeździł ale takie błotniki i tak nic a nic nie dadzą. jedyne błotniki warte rozważenia to pełne sięgające z tyłu od suportu po drugą stronę koła, to samo z przodu - musi zaczynać się od suportu inaczej to w ogóle nie chroni.

 

Tez mam dylemat między tymi rowerami. Jak ci się sprawuje ten integral, dużo km na nim zrobiłeś? Chciałbym jeździć szybciej z mniejszym nakładem sił, dlatego pomyślałem o przesiadce ze starego mtb. A jak jest ze zwrotnością, dużo gorzej? Tylko czy dostosuję moją szaleńczą nieraz jazdę do crossa ;(

Napisano

Mój Integral ma jakieś 8tys. km

Ciężko jednoznacznie coś powiedzieć o jego geometrii, na pewno jest podsterowny, jeździ bliżej szosówce niź MTB. Jednak nie jest to klasyczna geometria crossa, ma podniesiony mostek, giętą kierownicę itp. Nie zmienia to faktu, że za tą cenę chyba nie kupiłbym nic innego. To co mam wymienione po tych paru km to: łańcuchy (nie wiem już ilę), kasetę, korby plus tarcze, sztycę na dłuższą, dołożone rogi itp.

Napisano

Przede wszystkim chcę podziekować za cenne uwagi i opinie.

 

Zauważyłem, że dużo informacji dotyczy Integrala. Wizualnie zdecydowanie bardziej podoba mi sie Evolution, czy faktycznie jest dużo gorszy na miasto?

Napisano

Ja już chyba zdecydowałem się na Integrala. Różnica w szerokości opony niby nie jest wielka 38 mm a 50 mm. Szkoda, że nikt ze znajomych nie ma crossa, żeby się przejechać. Nie wiem jeszcze jak taka opona sprawdzi się na mokrej po deszczu nawierzchni, czy delikatnych dziurach.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...