CreativePL Napisano 15 Marca 2013 Napisano 15 Marca 2013 Jakoś na dniach miałem wymienić sobie napęd czyli: kaseta, tylna przerzutka, łańcuch, manetki i klamki hamulcowe. Miałem już wszystko ładnie dobrane, ale coś mnie dziś wzięło " a może 10rz?" I mam dylemat czy to się zwyczajnie opłaca. Zestaw 9-rz Deore RD-M593 SGS Shadow 36-11 t- 120zł Kaseta Deore HG-50 9speed 11-34 - 70zł łańcuch Deore CN HG-53 - 45zł Klamki Deore mod. BL-M511 - 40zł manetki Deore SL-M590 3x9 - 149zł Łaczanie 424 zł Zestaw 10rz. Shimano Kaseta Deore HG-62 10-ka 11-34T - 115.00 zł Shimano przerzutka tylna Deore RD-M593 SGS Shadow - 120.00 zł Shimano łańcuch Deore CN HG-54 (10-kowy) – 80 zł Shimano manetki Deore SL-M591 3x10 2012r – 165 zł Shimano klamki DEORE BL-M591 v-brake 2010r - 60 zł Łącznie - 540zl Różnica pomiędzy zestawami to 120zł, a za taką kwotę mogę kupić jakieś fajne pedały spd na które także mam ochotę.
baz Napisano 15 Marca 2013 Napisano 15 Marca 2013 Przy 9tce pomyliłeś przerzutkę zamiast RD-M 593(tylko dla 10tki) powinna być 592(9) Chyba bym został na razie przy 9tce ze względu na tańsze komponenty choć mam świadomość że schimano wycofało się z 9biegów i raczej już nie będzie nowych przerzutek, manetek itp. w tej grupie.Jeśli ci zależy na na 10ce to poczekaj z wymianą zakupem bo jest już nowa grupa Deore na 2013r która powinna być przed wakacjami na rynku http://www.vitalmtb.com/news/press-release/Shimano-suports-Big-Wheel-Mountain-Bikes-with-New-Components-and-Wheel-Sets-Unveils-New-Deore-Mountain-Bike-Group,756?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+VitalMtbSpotlights+%28Vital+MTB+Spotlights%29
Mod Team Puklus Napisano 15 Marca 2013 Mod Team Napisano 15 Marca 2013 Też bym poczekał na nowa grupę bo jest dość ładna.
crashbash1 Napisano 15 Marca 2013 Napisano 15 Marca 2013 Dlaczego do zestawu 10s doliczasz klamki hamulcowe? Zakładam, że nie masz klamkomanetek na 9s, bo w przypadku kupna napędu 9s też kupujesz nowe manetki.
CreativePL Napisano 15 Marca 2013 Autor Napisano 15 Marca 2013 Tak klamki oddzielnie, zapomniałem dopisać. Czekać nie będe, bo cena będzie zapewne wyższa. A ja i tak już nadwyrężam budżet. Jednak 9rz kupuje, nie będę kombinował. Inna kwestia to regulacja 10rz na 9rz kasetę. Da rady idealnie to wyregulować, że nie będzie stukać ani pukać?
crashbash1 Napisano 15 Marca 2013 Napisano 15 Marca 2013 Nie da się. 10s to 10s, a 9s to 9s. Kupując napęd 9s zamykasz sobie furtkę do nowych/lepszych części.
KamilGT Napisano 15 Marca 2013 Napisano 15 Marca 2013 Od tego sezonu jestem użytwkownikiem 10s dokładnie 2x10 (tył 11-36) SLX, wczesniej miałem 3x8, i szczerze Ci moge powiedzieć że jeżeli mógł bym się cofnąć do zakupu to brałbym 2x9. z powodu częstej zmiany biegów o dwie zębatki, to znaczy są strasznie małe różnice w ilości zębów pomiędzy nimi, może i jest to dokładniejsze ale moim zdaniem mało efektywne. I nie wykorzystujemy wszystkich, a co za tym idzie manewrowanie manetką w SLX idzie delikatnie ale za to te czeste zmiany moga czasem doprowadzic człowieka do małego szału hehe.... szczególnie gdy dośc dużo się jeździ w lesie.
P62 Napisano 15 Marca 2013 Napisano 15 Marca 2013 I tu zgodzę się z Kamilem, bezsensowne heblowanie manetką. Niestety parcie na kasę jest tak duże, że producenci osprzętu nie słuchają użytkowników.
CreativePL Napisano 15 Marca 2013 Autor Napisano 15 Marca 2013 Dzięki za odpowiedź @crashbash1 @KamilGT @P62. W takim razie pozostaje przy pierwszym rozwiązaniu czyli 9rz. Od 2006 jeździłem na 8rz i nie miałem jakiś problemów z dokładnością więc zmiana o jeden rząd wyżej w zupełności mi starczy. Przerzutka w takim razie RD-M592 shadow, a jako klamki hamulcowe Avidy FR5
MokryxD Napisano 15 Marca 2013 Napisano 15 Marca 2013 Też stałem przed podobnym wyborem. Pierwotnie wybrałem Deore 9s, a praktycznie wyszło Deore/XT (manetki + przerzutki).
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.