Skocz do zawartości

[SPD] śruby do regulacji


JakubWelnowski

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Siema.

A więc mam taki problem. Od jakiegoś czasu nie moge ruszyc śrub od regulacji pedałów. Dokładnie chodzi o model PD-M520.

Łepek śrubek jest juz zjechany dosyc i klucz w koncu zaczal obracac sie w miejscu. W serwisie rowerowym powiedzieli mi, żebym dał po jednej podkładce pod sruby krzyzakowe i wtedy sprężyna się troche że tam powiem "załagodni". Normalnie bym tego nie ruszał, ale te śruby są przykręcone na maksa i jak włoże nogę, to muszę się zatrzymac, i z całej siły się wypiąc...

Pomozecie?

Z góry dzieki.

Napisano

Nie kumam jak można zniszczyć śruby regulacyjne?

 

Jest z tym zabawa, ale takie mikroskopijne śrubki odkręcałem już nie raz w życiu dobrym punktakiem i młotkiem, tylko nie wiem czy mozna kupić sobie takie "luzem" i czy czasem nie będzie to nieopłacalne.

Napisano

No cóż, mając 11 lat i używając SPD wszystko jest możliwe. Nie znam innego sposobu na odkręcenie tych śrub poza rozwierceniem ich.

Nie mam 11 lat to po pierwsze, a po drugie z tymi pedalami musialo byc cos nie tak bo od poczatku mialem z nimi problem.

Napisano

Aktualne ustawienie jest w ogóle dziwne jakies.

Jak wepne buty do niby jest ok ale jeszcze za lekko, ale jak jezdze to tak mi sie potrafia wpiac, że nie moge nogi wyciagnac...

Napisano
Wszystko było spsikane WD-40.
:) "spsikać" to i owszem możesz, ale wydaje mi się, że nie do końca na tym polega czyszczenie :)
a do nowego roweru juz sobie kupie spdki z wyzszej polki.
I myślisz, że "wyższa półka" sama będzie o siebie dbała?
Napisano

:) "spsikać" to i owszem możesz, ale wydaje mi się, że nie do końca na tym polega czyszczenie :)

I myślisz, że "wyższa półka" sama będzie o siebie dbała?

Uwierz mi, że dbam o każdy swój sprzęt. Po prostu z tymi spdkami nie wyszło. Myślę, że źle je na samym początku wyregulowałem...

Napisano

No i pokazuje to twój "problem".

To nie błąd regulacji tylko brak konserwacji :)

 

Te śruby niczego nie mocują momentem siły, praktycznie nie działają na nie żadne siły które mogły by spowodować zerwanie gwintu czy inne uszkodzenia mechaniczne, nie da się jej odkręcić bo zasyfiłeś ją niemiłosiernie i zaniedbałeś i tyle

 

Wrzuć jekieś fotki tych pedałów.

Napisano

No i pokazuje to twój "problem".

To nie błąd regulacji tylko brak konserwacji :)

 

Te śruby niczego nie mocują momentem siły, praktycznie nie działają na nie żadne siły które mogły by spowodować zerwanie gwintu czy inne uszkodzenia mechaniczne, nie da się jej odkręcić bo zasyfiłeś ją niemiłosiernie i zaniedbałeś i tyle

 

Wrzuć jekieś fotki tych pedałów.

 

Pewnie masz rację , a przynajmniej trochę, ale wystarczy do zniszczenia tych śrub naprawdę niewiele.Ja miałem nowe spdki i chciałem pierwszy raz wyregulować i gdyby nie to, że mam różne narzędzia warsztatowe to miałbym jak Kolega wyżej.Po prostu tak ciasno siedziały, ze przy pierwszym przyłożeniu imbusa został on ścięty. ( klucze teoretycznie ze stali chrom-nikiel)Dopiero dużo mocniejszy klucz wytrzymał.Wiec wystarczy użyć słabszego klucza, który objedzie i potem jest już problem ;)

Napisano
Po prostu tak ciasno siedziały, ze przy pierwszym przyłożeniu imbusa został on ścięty. ( klucze teoretycznie ze stali chrom-nikiel)Dopiero dużo mocniejszy klucz wytrzymał.Wiec wystarczy użyć słabszego klucza, który objedzie i potem jest już problem

Ale w ten sposób zniszczysz tylko klucz i oto chodzi - nie uszkodzisz gniazda w łbie śruby. Można tak zrobić przy bardzo kiepskiej śrubie, ale w 520-ach są te śruby niezłe, czyszczę pędzlem z ropą i smaruje smarem w spray'u i jeszcze mi się nie zdarzyło, żeby był jaki kolwiek problem, to chodzi tak, że gdyby łby wystawaly poza korpus to można było by pewnie kręcić palcami.

Swoją drogą jeśli ma tak zapieczone gwinty to jak chce wyczuć indeks na tych srubach?

Napisano

Jak klucz choćby minimalnie objedzie to zawsze uszkadzasz też łeb śruby.

Oczywiście w zależności od twardości materiałów klucza i śruby uszkodzenia są różne, ale zawsze są.

Gdy nie zwrócisz od razu na to uwagi to niszczysz śrubę kompletnie.

Przypuszczam, ze takie coś miało miejsce wyżej.

Napisano

Nie zgodzę się zupełnie, te sruby są bardzo dobrej jakości, uwierz mi pracuję w przemyśle stoczniowym, takich srub imbussowych widziałem setki, aby uszkodzić gniazdo sruby musiała by być albo z chińskiego materiału, albo skorodowana, co sprowadza się do nieprawidłowego konserwowania pedałów. Jeszcze nie spotkałem na forum takiego problemu jak kolegi - żeby nie mozna bylo obracać śrubą regulacyjną.

Napisano

Jeśli widać ogólny zarys gniazda imbusowego to możesz pokusić sie o wbicie w nie o rozmiar większego TORX'a. Najprawdopodobniej uda sie ruszyć śruby.

 

M.in. tak odkręcałem śruby w bloku silnika motocyklowego. Żaden imbus już nie chciał sie złapać.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...