Skocz do zawartości

[Hamulce] Wybor mocnaej V-ki na tyl.


Michal_Prezes

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Stoje przed wyborem V-ki na tyl, bardzo mocnej cena do 250pln, na razie upatrzyłem

 

- Cane Creek DIRECT Curve 3 - jak ktos jezdzil prosze o wypowiedź

- XTR BR-M960

- SINGLE Digit 7

- ARCH Rival

 

uzywam tylko tylni hamulec, a jezdze ostre xc, mam stary karbonowy booster, zeby widelek nie rozerwalo

 

klamki SPEED Dial 7 czy XTR, ktre maja wieksza sile zacisku?

Napisano

po pierwsze jesli nie jezdzisz streetu i innych tym podobnych to prawie kazda lepsza Vka Ci wytrzyma (Avid SD 5 np. i dobra i niedroga)

a jesli naprawdę potrzeba Ci wieeeeeeelkiej siły to tarcza lub Magura HS33 i jedizesz :P

 

nie uzywasz przedniego :> - hmm zastanawiające :/

Napisano

Kurcze mocny hebel na tył potrzebny jest tylko w trialu rowerowym. Tam musisz 1 palcem koło zablokować dokumentnie (do pedal-up'a etc). Po wafel Ci taki hebel w XC. Do hamowania w 90% używa się przedniego i to on zawsze powinien być żyleta. Na przedni nie powinno się oszczędzać funduszy, na tył wystarczy dowolna V-ka, nawet tektro. Myślę że sd5 to już szczyt tego co jest potrzebne na tył.

 

pozdrówko uśmiechnięte

Napisano

Mowicie ze strata pieniedzy? do tej pory jezdzilem ostro, jakis street, hopy, z poczatku trial mnie fascynowal ale teraz z racji zdrowia musze przerzucic sie na xc, spory czas jezdzilem bez przedniego ale moze zmienie zdanie i wrzuce cos na przod. Pytanie czy oplaca sie kupic klamki SPEED Dial 7? i czy ktos mial szczeki Cane Creek?

Napisano
Po wafel Ci taki hebel w XC. Do hamowania w 90% używa się przedniego i to on zawsze powinien być żyleta.

Niestety zawsze może być tak , że na stromym zjeździe pęknie linka i co wtedy ???

Napisano

No i wtedy masz tylni :excl: pozatym linki zmienia sie w miare czesto. Takich sytuacji nie zozna przewidziec. Tymniemniej powinno sie hamowac przodem...nie wyobrazam sobie ostrego jezdzenia XC bez przedniego hampla...juz predzej bez tylnego ;].

Napisano

Nie wyobrażam sobie jazdy XC używając tylko tylniego hamulca - to może nawet niebezpieczne być. Hamowanie tylko tyłem znacznie wydłuża drogę hamowania. W XC przedni dobry hamulec powinien być podstawą!

  • Mod Team
Napisano

Ludzie kur...a nie tylni tylko tylny!!! Wracając do tematu wystarczy każdy jeden hamulec bo i tak zablokuje koło bez problemu. Aczkolwiek na pewno samopoczucie będzie lepsze jak będzie to jakiś dobry Avid, np. SD5, SD7 :)

Napisano

Na wstępie padła cena 250 zł. Za 204 zł kupiłem na Allegro nowy komplet Avid SD7 - klamki i hamulce przód i tył. Dobra modulacja siła jak cholera. Po co analizować tylny hamulec jak mamy piękny praktyczny zestaw.

Napisano

Prosty przyklad tego co mowia koledzy:

 

 

Zjezdzalem ostatnio (tydzien czy 2 temu) z haldy - nie wysoko moze 30-40m. W Krossie co prawda nie ma jakichs zaistych hampli ale zawsze cos... Jade... Po ok 10 m zaczelo mnie rzucac po wiekszych kamieniach. Chcialem zwolnic, i zacisnalem tylny (mimo rad Blitzera aby zaciskac oba na raz :D ) i od razu zablokowalo mi kolo... :o Juz mialem pelno w gaciach (pierwszy ,,wiekszy" zjazd na new biku) :D bo tylnie zablokowane, a ja mimo to dalej jade z ta sama predkoscia!!!!!! :eek: Po chwili odruchowo zacisnalem przedni i co? :D Zwolnilem prawie dwukrotnie!!! To mnie nauczylo jak dobry jest przedni hamulec....... :030:

 

 

Pozdro

Napisano

a ja używam zawsze obydwu (tylniego na granicy poślizgu, przedniego na granicy tylniego koła na ziemi) i uważam że obydwa są tak samo istotne. kupił bym komplet dobrych hamulców.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...