Skocz do zawartości

[do 2000 zł] trekking/cross na dojazdy do pracy i wycieczki z przyczepką rowerową


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, szukam roweru na dojazdy do pracy (20 km w jedną stronę) i wycieczki z przyczepką rowerową (obciążenie maks 50 kg --> dwoje dzieci plus przyczepka), rodzaj nawierzchni oceniam na 80% asfalt, 20% wszystko inne ;) Rower musi być wygodny (postawa) i najlepiej niezawodny :icon_cool:

Napisano

Rower musisz dobrać do dominującego zastosowania. Wpływ przyczepki jest stosunkowo niewielki (głównie chodzi o mocne tylne koło).

W grę wchodzą rowery miejskie i trekkingowe, ale aby coś doradzić, to musisz napisać jak wygląda ta droga do pracy – cały czas przez miasto, część miasto/trasa ......

Czy do pracy będziesz jeździł całorocznie i w każdych warunkach atmosferycznych?

Jaki napęd chcesz mieć – klasyczne przerzutki, czy w piaście (ten jest zdecydowanie mniej zawodny i nie wymaga aż takiej konserwacji)?

Napisano

Rower musisz dobrać do dominującego zastosowania. Wpływ przyczepki jest stosunkowo niewielki (głównie chodzi o mocne tylne koło).

W grę wchodzą rowery miejskie i trekkingowe, ale aby coś doradzić, to musisz napisać jak wygląda ta droga do pracy – cały czas przez miasto, część miasto/trasa ......

Czy do pracy będziesz jeździł całorocznie i w każdych warunkach atmosferycznych?

Jaki napęd chcesz mieć – klasyczne przerzutki, czy w piaście (ten jest zdecydowanie mniej zawodny i nie wymaga aż takiej konserwacji)?

 

Droga do pracy jest tylko po mieście, właściwie spod domu do pracy jadę cały czas ścieżką rowerową. W zimę korzystam z komunikacji miejskiej, resztę roku spędzam na rowerze. Z przyczepką jeździmy głównie poza miasto. Co do napędu - nigdy nie jechałem rowerem z piastą, muszę spróbować :)

  • 2 tygodnie później...
Napisano

zmienic siodlo mostek kiere i cos by z tego bylo :)chodz do ciagniecia przyczepki stopniowanie takiej piasty wydaje mi sie uciazliwe, lepiej by bylo cos poszukac na alfine, albo moze dolozyc przednia korbe 3 rzedowa

Napisano

Nie zaglądałem tu dawno, ale widzę, że kolega Burak świetnie mnie wyręczył. Jego komentarz dla tego roweru jest jak najbardziej właściwy.

Dodam tylko, że takie klasyczne mieszczuchy (z pełnym wyposażeniem) u konkurencji (np. Batavus, Sparta, Gazelle itd.) kosztują od ok. 600 EURO. W droższych modelach piasty Nexus 8 zastępowane są już typu Alfine, a nawet Rohloff – niestety, ceny wtedy drastycznie rosną. Jedynym ulepszeniem, które moim zdaniem warto w nim zastosować, jest pełna osłona łańcucha i napędu. Opłaci Ci się to szczególnie przy dojazdach do pracy, bo wiązać to się będzie z minimalistyczną konserwacją łańcucha i zębatek – bo nie będą ulegać zabrudzeniu. Żywotność napędu ulegnie też zdecydowanemu wydłużeniu.

Nie słuchaj sugestii kolegi vitesse – jego wypowiedź świadczy, że nie ma doświadczenia w korzystaniu z przyczepki do przewozu dzieci i nie jeździ rowerem z taką piastą. Siodło (swoją drogą bardzo wygodne), mostek i kierownica, są w tym rowerze jak najbardziej zgodne z kanonem klasycznego mieszczucha – wystarczy porównać je ze wspomnianą wyżej konkurencją. Ale u Nas (w Polsce), gdzie jeszcze dominuje nie komunikacyjne lecz rekreacyjne podejście do wykorzystywania rowerów, a ich kanonem jest MTB (tzw. góral) lub cross, w nadmiarze mamy „speców”, którzy kierują się raczej własnymi odczuciami i chyba tzw. lansem.

 

Napisano

Witam kolegów!

 

Sam przymierzam sie do zakupu trekkinga z tego przedziału cenowego, propozycja roweru Unibike jakby otworzyła mi oczy - niesamowity!

Szukam roweru do dojazdu do pracy (100% droga asfaltowa, 10km w jedną stronę), no i też żeby móc zapakować sakwy, namiot i pojechać w dłuższą trasę - z tym wiąże się moje pytanie, mianowicie: czy ten rower po załadowaniu na niego 20kg bagażu będzie nadal takim wygodnym środkiem lokomocji na dłuższe (ok. 200-500km) trasy?

I drugie pytanie - nigdy nie jeździłem na rowerze z przerzutką w piaście, nie bardzo wiem jaka jest różnica, w swoim rowerze teraz mam 27 biegów (MTB), a ten ma ich "tylko" 8. Czy nie ma on wyższych przełożeń do szybkiej jazdy? I jak wygląda zmiana biegów, jest to automat czy jakieś ukryte manetki? ;>

 

Pozdrawiam!

Napisano

Jeśli zauważyłeś pisaliśmy wcześniej o rowerze miejskim. W zakresie komunikacyjnego zastosowania (tu dojazdów do pracy) jest jak najbardziej odpowiedni. Można go też dość efektywnie wykorzystywać na krótsze wypady turystyczne. Na dłuższe trasy (dzienny dystans powyżej 60 km) z 20 kg ekwipunkiem zdecydowanie lepszy byłby jakiś trekking wyprawowy np. Unibike Expedition (trzymałby się tego przedziału cenowego). Podstawowa różnica tkwi w sylwetce rowerzysty (bierze się to z geometrii ramy i oparcia rąk). Przy dzisiejszych możliwościach zastosowania różnych rozwiązań napędu, sprawy te schodzą na drugi plan. Są piasty wielobiegowe (np. Nexus 8) do spokojnej miejskiej jazdy (np. Nexus 8 SG-8r20) oraz do zdecydowanie szybszej (np. Nexus Inter-8 Premium Hub SG-8R36). O piastach Alfine i Rohloff nie wspomnę, bo to już inny pułap cenowy. Napędy wielobiegowe w rowerach trekkingowych występują wyłącznie z górnej półki, co bezpośrednio przekłada się na ich ceny. Częściej stosowany jest napęd klasyczny. Mam mieszczucha (Stevens Courier SL), w którym napęd stanowi SG-8R36 (z zębatką 21 z) w połączeniu z korbą Alfine (45 z), na którym da się naprawdę szybko jechać.

Na Twoje drugie pytanie jest rada - pojeździj (np. na pożyczonym), a sam się przekonasz.

Napisano

Unibike jest super, ale jednak będę mógł przeznaczyć 1500 zł na rower :P Zastanawiam się nad

 

http://www.kross.pl/pl/2013/trans-siberian

 

lub czymś z crossów:

 

http://raleigh.pl/rower/82

 

lub

 

http://www.specialized.com/pl/pl/bikes/multi-use/crosstrail/crosstrail#specs

(ten miałbym za 1500 zł) :D

 

co Wy na to?

 

Unibike jest super, ale jednak będę mógł przeznaczyć 1500 zł na rower :P Zastanawiam się nad

 

Trans Siberian | Kross - Rower górski, rowery trekkingowe, rowery miejskie

 

lub czymś z crossów:

 

Raleigh Everest gts 2013

 

lub

 

Specialized Bicycle Components

(ten miałbym za 1500 zł) :D

 

co Wy na to?

 

Podoba mi się jeszcze:

 

http://skleprowerowy.pl/towar/rower-specialized-expedition-sport-2012/

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...