Skocz do zawartości

[około 1000zł] Uniwersalny szosa/drogi leśne


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam serdecznie. Zastanawiam się nad kupnem roweru, stąd ten temat. Nie jestem profesjonalistą, nie pokonuję setek kilometrów dziennie. Myślę, że dzienny mój przebieg może być na poziomie 30-40km. Można powiedzieć, że jestem amatorem, więc potrzebuję roweru niezbyt drogiego, prostego, ale też nowego. Moje wymagania to wygoda, by dobrze jeździł zarówno na szosie, jak i na drogach leśnych, polnych. Po tym, co się wstępnie orientowałem, to byłby rower trekkingowy? Dobrze, gdyby przerzutki miał w piaście, koła 26". Mój wzrost to 165cm.

Dziękuję za wszelkie sugestie,oraz jeśli o czymś nie wspomniałem czekam na pytania.

 

Co myślicie o czymś takim?

http://allegro.pl/rower-kross-ascent-m21-m19-shimano-nexus-3-s-bmk-i2959003427.html

Jak firma? Trochę ta cieniutka rurka poprzeczna mnie irytuje, ale jak lekki, to może i dobrze.

Rama 21 cali, więc chyba na mój wzrost dobra? Nawet przy kołach 28 cali będzie dla mnie dobra?

Wiem, że to nie rewelacja, tego nie oczekuję. Byle nie był awaryjny.

  • Mod Team
Napisano

Jeżeli szukasz roweru na szosę i drogi leśne, polne to chyba najlepiej byłoby rozejrzeć się za rowerem cyclo-cross lub jakiś krossowy (tyle, że w tym przedziale cenowym amortyzatory to niestety złom). No chyba, że zdecydowałbyś się na rower używany - wtedy łatwiej byłoby znaleźć coś rozsądnego za tą kwotę.

30-40 km dziennie to jednak całkiem sporo i radziłbym się zastanowić, czy nie zainwestować trochę więcej gotówki w jakiś lepszy, mniej zawodny sprzęt.

 

Pzdr

Napisano

To dziennie to też pojęcie względne. Jak pracuję w tygodniu, to taki dystans jedynie w weekendy.

Jak już mówiłem jestem laikiem, oglądając rowery crossowe na Allegro ogromnym ograniczeniem jest brak bagażnika(A być może jakieś sakwy przewiduję). Na oko, wizualnie wydaje mi się dobrym rozwiązaniem rower trekkingowy, tylko co z amortyzacją na drogach nie asfaltowych? W miarę możliwości prosiłbym konkretne przykłady rowerów:) Oczywiście granica 1k jest trochę elastyczna, więc gdyby było coś trochę droższego godnego uwagi, to też mogę rzucić okiem.

 

Wpadł mi w oko jeszcze taki model jak ACCENT Cityliner MAN 3.

Wydaje się być ciekawym rozwiązaniem?

  • Mod Team
Napisano

A jaki jest problem dokupić bagażnik do roweru krossowego?

 

Dobra rada: "na oko" roweru nigdy nie kupuj - zawsze można iść do sklepu rowerowego i przypasować sobie, który typ/geometria ramy "leży" Ci bardziej, trochę pojeździć, sprawdzić...

 

Zresztą, najlepiej będzie jak najpierw poczytasz to forum - jest mnóstwo podobnych tematów, zbierzesz trochę informacji,sprecyzujesz bardziej co Ci jest potrzebne, poszukasz rowerów które Cię interesują, a następnie wrzucisz je tutaj do porównania.

 

A jak już się uparłeś na rower trekkingowy, to może coś takiego: http://www.unibike.pl/visiongts.html

 

Pzdr

  • 2 miesiące temu...
Napisano

W sumie żaden problem z dokupieniem dodatkowych akcesoriów. Rozejrzałem się za rowerami, wybrałem... Kross Trans Siberian. Niestety zonk, rama za duża(19").W tym właśnie tkwi problem. Widocznie będę musiał wybrać rower crossowy. Tylko czy duże opony nie przeszkadzają jakoś w jeździe również po asfalcie?

Więc tak, konkretne wymagania:

Rama 17"

koła 26"

crossowy(Bo jak widzę trekkingów tak małych niema- No chyba,że o czymś nie wiem, to chętnie obejrzę)

Budżet dajmy na to około 1500zł

Będę wdzięczny za konkretne propozycje.

Napisano

To co kolega Cienkun polecił chyba będzie najlepsze. Taniej w takim osprzęcie nie znajdziesz. Przy rowerze crossowym musisz się liczyć z tym, że to geometria sportowa (w ogólności). W szczególności Lazaro Integral ma tą pozycję pół-sportową, więc mógłby być. Jeżeli koniecznie chcesz mieć osprzęt, to moim daniem Integral się nie opłaca.

Napisano

To, co Kolega Cienkun polecił, to jest naprawdę bardzo interesujące, alee koła 28", rama 19" jest zdecydowanie za duży. Jestem za niski. Chyba nie znajdę nic z dokładnie takim wyposażeniem, lecz mniejszego?

Lazaro Integral widzę jest dostępny na ramie 17" Ale jakto cross, wypadałoby go doposażyć. Jeśli mówisz, że się nie opłaca, to może ktoś inny miałby jakąś ciekawą propozycję...

Poza tym no widzę tutaj na allegro tego Integrala, wysokość ramy od podłoża(17"), to 77cm. Ja potrzebowałbym coś maksymanie 70cm.

Zaczynam wątpić w to, że dla kogoś ze wzrostem 165cm znalazłby się jakiś rower wygodny na długie trasy o zróżnicowanym terenie.

Napisano

Do oświetlenia bateryjnego dolicz jeszcze ładowarkę i aku - wszyscy to pomijają - chyba że będziesz korzystał tylko z baterii. Oraz od całej sumy odejmij koszt sztycy z jarzmem, której Integral nie posiada. Osobiście mi by się nie chciało bawić w takie dokładki, bo zysk jest niewielki. Zostanie tyle co na dobre piwo.

 

PS. W stacjonarnych sklepach trudno znaleźć tak atrakcyjne ceny, chyba że jakiś sklep jest nastawiony na sprzedaż internetową, a sklep stacjonarny jest tylko dodatkiem (de facto magazynem).

Napisano

Czyli polecacie sprawdzić tego Integrala? Rozejrzę się po sklepach, może ktoś ma. z sieci roweru bym nie brał, ja się muszę osobiście przymierzyć do niego. W sumie w tym integralu tylko na to oświetlenie bym narzekał. Zawsze myślałem o dynamie w piaście, ale to widzę droga sprawa. Cóż Sprawdzę tego Integrala, dzięki za sugestie. Inne sugestie także mile widziane.

 

p.s. Cienkun zgadzam się z tym stwierdzeniem, rama 17" przede wszystkim. W sumie ten goły rower to i tak nie drogo w porównaniu do gołego Gianta Sedona DX.

  • 2 tygodnie później...
Napisano

W końcu pojechałem w miasto, znalazłem jeden rower, który pasował idealnie do mnie.  Firma Burghardt, w sumie pierwsze słyszę, ale wygląda porządnie. Słyszeliście coś o tym? Czy to był dobry wybór? Nic ciekawszego w tej cenie chyba nie znalazłbym(1350zł). Ciekaw jestem Waszych opinii.

rower

 

Napisano

Myślę, że jeśli się nie wciągniesz bardziej w hobby to ten rower ci wystarczy. A że nie jest to okazja? Cóż, ważne, że ci się dobrze jeździ :)

 

Znając życie najpierw ci zabraknie jakichś dodatkowych pośrednich przełożeń między tą trójką, którą masz. Ale jeśli wycieczki nie będą zbyt długie to nie będzie to problemem.

 

A tak z ciekawości: co jest napisane z przodu na amortyzatorze? Bo w opisie jest tylko widelec marki Amortyzowany :D Jeśli tam jest Suntour (a chyba jest z tego co widzę) to mogłeś kupić gorzej.

Napisano

Rower nie najgorszy.  Mógł co prawda być z dwie stówy tańszy, ale nie jest źle. Co do nexusa3, to do rekreacji w zupełności wystarczy, nawet na dalsze trasy.

Życzę wielu kilometrów z uśmiechem na ustach. :)

Napisano

Faktycznie, między drugim,a  trzecim przełożeniem mogłoby coś jeszcze być, ale nie jest najgorzej.

Tak, amortyzator to SR SUNTOR CR7V coś takiego. Nie znam się na tym. Sprzedawca powiedział, że nie jest źle, ale idealnie też nie jest. Jakość jak na tę cenę...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...