revvisior Napisano 25 Stycznia 2013 Napisano 25 Stycznia 2013 Witam 175cm/68kg potrzebuje rower do jazdy miejskiej i trochę w terenie. Ma to być niezawodny rower do codziennej jazdy po deszczu i śniegu. Oto co chodzi mi po głowie: 1. Trans Pacific | Kross - Rower górski, rowery trekkingowe, rowery miejskie 2. NOWY TREKKING WINORA MALLORCA SHIMANO 24-b RATY 0% (2956556797) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. 3. MĘSKI, DAMSKI TREKKING BRENNABOR DEORE LX LOCKOUT (2952070347) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. 4. NOWY MESKI TREKKING SCHWINN WORLD S WYPRZ z 1699ZŁ (2954944172) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. 5. NOWY TREKKING WINORA MALLORCA SHIMANO 24-b RATY 0% (2956556797) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. 6. !!! MERIDA FREEWAY 9300 2012 GRATISY Merluk!!! (2953913214) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. Może macie inne typy? proszę o poradę!!
prykpryk Napisano 2 Lutego 2013 Napisano 2 Lutego 2013 Gorąco dołączam się do pytania. Mam chęć kupić podobny rower. Słyszałem, że trekkingi Krossa są felerne (koła, luźne suporty i stery). Jednak ten rower Brennabor podany wyżej jest bardzo podobny osprzętem do Krossa Trans Alp. Ma ktoś opinie o tej marce?
mklos1 Napisano 3 Lutego 2013 Napisano 3 Lutego 2013 Ja mam, bo używam (Trans Alp 2011). Co do kół się zgodzę (tylko obręcze). Są kiepskie, szczególnie w 2011 roczniku, ale najwyraźniej się poprawili. Nie zgodzę się w temacie luźnych suportów i sterów... Mój suport ma już ponad 6500 km i zero luzów czy jakichkolwiek innych dolegliwości. Podobnie ze sterami (nigdy nie smarowałem nawet). Pozycja 3) jest bardzo dobrą opcją. Niestety aukcja zakończona
prykpryk Napisano 3 Lutego 2013 Napisano 3 Lutego 2013 TREKKING - BRENNABOR T-400 MEN różne kolory - BRENNABOR Deore za 1360 zł i Tourney z przodu? Co doświadczeni koledzy powiedzą o takim rozwiązaniu? Wygląda bardzo podobnie do Krossa sądząc po sztycy, wsporniku, światłach. Czy to prawda, że gwarancja Krossa obowiązuje do obciążenia 100kg?
mklos1 Napisano 3 Lutego 2013 Napisano 3 Lutego 2013 Wielu producentów robi takie kombinacje. Dobra przerzutka z tyłu, a przód o jedną, dwie grupy niżej. Przednia przerzutka nie musi być precyzyjna w rowerze miejsko-turystycznym, bo przede wszystkim rzadko się z niej korzysta (z własnego doświadczenia). Poza tym natura przedniego napędu nie wymaga zbyt wiele, aby wszystko dobrze chodziło.
robertos102 Napisano 3 Lutego 2013 Napisano 3 Lutego 2013 @@mklos1, widzę że zorientowany jesteś w temacie trekkingów. Możesz coś powiedzieć na temat tych dwóch pozycji? Dostałem dokładne zdjęcia napędu i zębatki wyglądają idealnie, na łańcuchu lekka rdza.Są to rowery demo przywiezione z zagranicy. Zerknij: http://allegro.pl/ka...2983395765.html http://allegro.pl/fo...2983394078.html Głównie rozchodzi mi się o tego pierwszego. pozdrawiam R/
mklos1 Napisano 3 Lutego 2013 Napisano 3 Lutego 2013 Jedno i drugie nie jest rowerem trekingowym. Drugi to jakiś pseudo-cross... aczkolwiek na całkiem niezłym osprzęcie. Gdybym miał koniecznie wybierać z tych dwóch to wziąłbym drugi.
robertos102 Napisano 4 Lutego 2013 Napisano 4 Lutego 2013 Jedno i drugie nie jest rowerem trekingowym. To w takim układzie pod jaką kategorię podciągnąć ten rower z pierwszego linka? Zastanawiałem się czy duże znaczenie w rowerze trekkingowym ma amortyzator z przodu. Lepiej szukać ze sztywnym widelcem czy amortyzowanym? Jak już żaden z nich nie jest trekkingiem to jakiego poleciłbyś trekkinaga? Widzę,że pisałeś wcześniej, że jeździsz na Krossie. Ja mam 100kg i nie wiem czy użyte w nim komponenty nie będą za "słabe" pod moją masę. pozdrawiam R/
mklos1 Napisano 4 Lutego 2013 Napisano 4 Lutego 2013 Ja mam tą samą masę. Był problem z tylnym kołem, bo rozleciało się po 4000 km. Poniżej modelu Trans Alp bym nie zchodził. Co do pierwszej sztuki to nie wiem jak ten rower zaklasyfikować. Korba wygląda na szosową... sztywny widelec... niby treking bo ma osprzęt, ale nietypowy napęd.
refiko Napisano 4 Lutego 2013 Napisano 4 Lutego 2013 Powyżej twojego budżetu, ale wydaje mi się warto: http://tablica.pl/of...ux-ID22fV7.html Sam chętnie bym kupił, ale te 2 cm za dużo...;] Waga według sprzedawcy poniżej 11kg:D Ludzie w MTB walczą o taką wagę. Warto byłoby przyjrzeć się bliżej temu: http://allegro.pl/koga-miyata-terraliner-full-carbon-okazja-i2971398694.html
robertos102 Napisano 4 Lutego 2013 Napisano 4 Lutego 2013 @@refiko, ciekawe opcje podałeś. Widzą mi się obydwie,a w szczególności ta druga,cała w karbonie. Jestem tylko ciekawy,czy przy mojej masie nie zajadę tej carbonowej ramy,bo widać że minimalne odpryski już tam ma.I wydaje mi się,że może być za mały na mnie,na aukcji podane są wymiary - 55cm,a ja mam 189cm. Z chęcią bym się skusił na ten carbonowy rower,budżet jaki mam to około 2500tyś zł.Tylko,że ja chcę rower do szybkiej jazdy po asfalcie a także do dróg szutrowych i leśnych.Jak będzie się jeździło na takim sztywniaku po lekkich dziurach i szutrach? Na asfalcie to pewnie będzie szybka maszyna,też by mi na tym zalezało,żeby jeździć szybciej po asfalcie niż moim MTB. pozdrawiam R/
refiko Napisano 4 Lutego 2013 Napisano 4 Lutego 2013 Wydaje mi się, że powinieneś nieco bardziej się określić. Asfalt czy szuter? W zależności od kierunku będzie prościej dobrać sprzęt. Wiesz jak to jest. Jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego. Chcesz asfaltu i szutru to tylko cross moim zdaniem. Sprzęty które ci zaproponowałem bym wtedy odrzucił, chyba że zorientować się w temacie nieco szerszych opon i agresywniejszym bieżnikiem.
robertos102 Napisano 4 Lutego 2013 Napisano 4 Lutego 2013 Chcesz asfaltu i szutru to tylko cross moim zdaniem. Sprzęty które ci zaproponowałem bym wtedy odrzucił, chyba że zorientować się w temacie nieco szerszych opon i agresywniejszym bieżnikiem. Nie chcę agresywniejszego bieżnika.Do tego mam MTB. Generalnie chciałem szybki rower na asfalt ( szybszy niż MTB) i do tego,żeby można było spokojnie pojechać po lekkim szutrze i ścieżkach leśnych. Jednocześnie mając typowo turystyczną pozycję. Nie wiem czy jest możliwe osiągniecie takiego kompromisu,czyli mieć szybki rower na asfalcie z możliwością wjechania na lekki szuterek,zachowując pozycję turystyczną. pozdrawiam R/
goncian Napisano 4 Lutego 2013 Napisano 4 Lutego 2013 Nie chcę agresywniejszego bieżnika.Do tego mam MTB. Generalnie chciałem szybki rower na asfalt ( szybszy niż MTB) i do tego,żeby można było spokojnie pojechać po lekkim szutrze i ścieżkach leśnych. Jednocześnie mając typowo turystyczną pozycję. Nie wiem czy jest możliwe osiągniecie takiego kompromisu,czyli mieć szybki rower na asfalcie z możliwością wjechania na lekki szuterek,zachowując pozycję turystyczną. A jakie opony (slick czy semi-slick) chcesz stosować? Możesz taki kompromis osiągnąć w następujących typach rowerów: Cross z ramą (geometria - tylko niektórzy producenci) i kierownicą od trekkinga. Lekki i szybki trekking – producenci stosują też określenia sportline, fitness bike (są też bez wyposażenia tj. błotników, bagażnika i oświetlenia) itp. Przełaj z profilowaną jak w trekkingu kierownicą. Ale to Ty musisz wybrać.
robertos102 Napisano 4 Lutego 2013 Napisano 4 Lutego 2013 Witam Opony mogą być to semi-slick,wtedy będą bardziej uniwersalne niż typowe slicki. Muszę poszukać,właśnie którąś z tych opcji, bardziej bym się skłaniał do lekkiego trekkingu lub roweru przełajowego.Muszę poszukać czegoś na alledrogo lub na e-bayu. pozdr. R/
mklos1 Napisano 4 Lutego 2013 Napisano 4 Lutego 2013 Nie wiem czy jest możliwe osiągniecie takiego kompromisu,czyli mieć szybki rower na asfalcie z możliwością wjechania na lekki szuterek,zachowując pozycję turystyczną. Moim zdaniem jest to niemożliwe, a to z prostej przyczyny. Większość oporów ruchu, to opory areodynamiczne. Rower z pozycją trekingową zawsze będzie wolniejszy, chyba że będzie bardzo lekki, a to już są poważne koszty (znacznie przekraczające budżet). Odejmując błotniki, bagażnik, oświetlenie itp zyska się tyle co nic... 1,5 kg - wszystkie pieniądze. Jedyna opcja przyspieszenia roweru trekingowego to zamontowanie odpowiedniego mostka i prostej kierownicy, która pochyli sylwetkę rowerzysty. Innej sensownej opcji nie widzę. Rower ma być do codziennej jazdy, więc ja nie wyobrażam sobie pozbycia się błotników, bagażnika ani tym bardziej oświetlenia.
robertos102 Napisano 4 Lutego 2013 Napisano 4 Lutego 2013 To pozostaje poszukać mi jakiegoś lekkiego trekkinga z pełnym wyposażeniem ( błotniki,stopka,oświetlenie itp) i spróbować go trochę usportowić za pomocą mostka i kierownicy. Wtedy może osiągnę zamierzony cel. pozdrawiam R/
goncian Napisano 4 Lutego 2013 Napisano 4 Lutego 2013 A czy takie jak poniżej (bez porównań finansowych) spełniłyby Twoje wymagania? http://www.carver.de...ke/speeder-130/ http://www.fahrradma...no-105-20-gang/ http://www.stevensbi...§=equipment
robertos102 Napisano 5 Lutego 2013 Napisano 5 Lutego 2013 No faktycznie ciekawe opcje,najciekawsze rozwiązania włącznie z wagą ma ostatnia pozycja,ale też cen adekwatna:) pozdr. R
goncian Napisano 5 Lutego 2013 Napisano 5 Lutego 2013 Jeśli to jest to, co Cię zadowala, to podobne modele uzywanych rowerów znajdziesz nawet aktualnie na Allegro (ceny już nie tak przerażające).
refiko Napisano 5 Lutego 2013 Napisano 5 Lutego 2013 A co powiesz na ten: http://allegro.pl/rower-turystyczno-wyprawowy-kajak-custom-i3006014701.html
robertos102 Napisano 5 Lutego 2013 Napisano 5 Lutego 2013 Witam Oglądałem go już wcześniej.Jednak cena o wiele przekracza mój budżet jaki mam.Na rower chcę przeznaczyć maksymalnie do 3 tyś zł. pozdrawiam R/
mklos1 Napisano 5 Lutego 2013 Napisano 5 Lutego 2013 Nie za wysoko mierzycie jak na rower do codziennej jazdy do pracy? Że tak nieskromnie zapytam: Dlaczego pozbywasz się swojej Kony na rzecz trekinga?
robertos102 Napisano 5 Lutego 2013 Napisano 5 Lutego 2013 Dlaczego pozbywasz się swojej Kony na rzecz trekinga? Kone właśnie dziś sprzedałem z innego powodu.Jakoś nie przypadł mi do gustu taki bujak na kole 29.Wróciłem do koła 26 i ramy HT,chociaż planuję zakup już nowego MTB,tylko jeszcze nie wiem jakiego. A trekkinga chcę do jazdy do pracy,na wycieczki z córką i z żoną.Chcę żeby był szybki, wygodny z dobrym osprzętem.Budżet mogę podnieść do 3 tyś. pozdrawiam R/
mklos1 Napisano 5 Lutego 2013 Napisano 5 Lutego 2013 Osobiście nie kupiłbym używanego roweru wysokiej klasy z prostej przyczyny... Mało kto sprzedaje nówki sztuki z małym przebiegiem, a remont napędu w takim rowerze trochę kosztuje. Z perspektywy kilku tyś km przejechanych do pracy w zeszłym roku, rower z przedziału 1500-2500 PLN jest zupełnie wystarczający. 3500 PLN to już absolutna granica rozsądku. Pakowanie do trekingowego wyższych grup jest moim zdaniem głupotą, bo nie wykorzystuje się ich możliwości - zatem czysty marketing i nabijanie klienta w butelkę. Wciąż mówimy oczywiście o codziennym dojeździe do pracy i weekendowych wycieczkach. W moim Trans Alpie brakuje mi jedynie hydraulicznych hamulców, bo sporo ważę i do tego jeszcze idą sakwy... Jeżeli chcesz jeździć do pracy dzień w dzień, to z pewnością musisz w całym budżecie przeznaczyć na: - Dodatkowe oświetlenie. Dlaczego? Typowe oświetlenie tylko sygnalizuje obecność rowerzysty na drodze. O oświetleniu drogi przed sobą można zapomnieć. W mieście nie jest to konieczne, ale poza miastem - nie wyobrażam sobie. - Ubranie przeciwdeszczowe. Jak jest lato i ciepło, to można sobie pozwolić, aby zmoknąć. Jak robi się chłodniej - to naprawdę można nabawić się choroby. - Sakwy. Nie wyobrażam sobie wożenia ubrania na zmianę (i całej reszty) codziennie na plecach, szczególnie latem.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.