Skocz do zawartości

[1900] Cross Kellys Cobe Grey vs Unibike Viper


dagamar

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam serdecznie,

pozwolę sobie na wtrącenie swojego pytania.

Jako niedoświadczony rowerzysta zwracam się o radę do kolegów: CROSS do1900pln.

Do rzeczy...

 

178cm 89 kg jazda 70% szosa (głównie do pracy) 30% teren.

Miesięcznie w sezonie ok 400km na 28" z Decathlonu na marnym osprzęcie (21 biegów Shimano -nie wiem jakie ale daje radę :))

Po przeczytaniu wielu tematów wiem, że musi to być cross :)

 

Moje myśli krążą wokół UNIBIKE VIPER ale zastanawiam się również nad KELLYS COBE GREY 2012 - Rowery Trekingowe i Crosowe koła 28" - Sklep internetowy rower-sport.pl

Zaznaczę, że Kellysa może uda się kupić za ok 1500pln

Wiem, że UNIBIKE o wiele lepszy ale jak to się ma do ceny?

Bardzo proszę o opinię i ewentualne inne propozycje.

Napisano

Skoro twierdzisz,że Viper ma o wiele lepszy osprzęt,to w czym problem? Trzeba wspierać polskie firmy.

 

Wysłane z mojego Alcatela za pomocą Tapatalk

 

Za wiele to mi nie pomogłeś.

Zwracam uwagę na dużą różnicę cenową która sięga 400pln, proszę też o jakieś alternatywne propozycje.

Może wypatrzył ktoś jakąś fajną, aktualną promocję, która odpowiada parametrami Viperowi, a jest trochę tańsza? (Viper 1849)

Napisano

Napisałeś,że chcesz rower za kwotę,do 1900 zł.Viper mieści się w cenie i jest dobry osprzętowo.Chcesz tańszego?Proszę,Romet Orkan 2.0.Komponenty słabsze,ale też cena dużo niższa.Linków nie podam,bo nie mam dostępu do komputera.

 

Wysłane z mojego Alcatela za pomocą Tapatalk

 

Kellysa wyróżniają,hamulce hydrauliczne i słaby napęd 27 biegowy,tylko tyle i aż tyle.Ja bym brał Rometa,potem Unibike.Najlepiej jednak,najpierw należy się przymierzyć do ramy,to podstawa zadowolenia z roweru.

 

Wysłane z mojego Alcatela za pomocą Tapatalk

Napisano

Napisałeś,że chcesz rower za kwotę,do 1900 zł.Viper mieści się w cenie i jest dobry osprzętowo.Chcesz tańszego?Proszę,Romet Orkan 2.0.Komponenty słabsze,ale też cena dużo niższa.Linków nie podam,bo nie mam dostępu do komputera.

 

Wysłane z mojego Alcatela za pomocą Tapatalk

 

Kellysa wyróżniają,hamulce hydrauliczne i słaby napęd 27 biegowy,tylko tyle i aż tyle.Ja bym brał Rometa,potem Unibike.Najlepiej jednak,najpierw należy się przymierzyć do ramy,to podstawa zadowolenia z roweru.

 

Wysłane z mojego Alcatela za pomocą Tapatalk

Dzięki za konstuktywne uwagi (dlaczego słaby napęd w Kellysie? i czy ten amortyzator bez blokady ma wogóle jakieś znaczenie?)

Napisałem 1900 ale człowiek zaczyna kalkulować i myśleć czy rzeczywiście do moich potrzeb muszę wydawać taką sumę (sam sobie robię już kilkudniową burzę mózgu).

Więc sorry że trochę mieszam.

Co do Orkana to mam inną propozycję http://www.rowerzysta.pl/cross/rower-crossowy-kellys-saphix-grey-2012.html znajomy może go sprzedać za 1349pln (nowy)

Proszę o opinię

Napisano

Moim zdaniem jest tak:

Unibike na pewno najlepszy - cały osprzęt i w ogóle taczej nie ma porównania do kellysów

Kellys cobe - osprzęt taki raczej niskiej półki ale ma tarcze (moim zdaniem w crossie w ogóle nie potrzebne - co innego w MTB).

Kellys Saphix - To moim zdaniem za taką cenę baardzo dobra propozycja.

 

Podsumowując, jeżeli jeździsz dla przyjemności i nie zostawiasz codziennie roweru w mieście to brałbym Vipera, jeżeli chodzi o komponenty to jest to najlepsza propozycja, jeżeli jednak dużo rower stoi przypięty w mieście brałbym saphixa osprzęt słabszy ale nadal przyzwoity, może dlatego będzie trochę mniej łakomym kąskiem dla amatorów cudzej własności (mimo firmy).

 

A propos blokady amortyzatora to moim zdaniem jest to jedna z najważniejszych rzeczy w rowerach typu cross, po wjeździe na asfalt widać dużą różnicę (między zablokowanym a nie) w przekazywanej energii.

Napisano

Moim zdaniem jest tak:

Unibike na pewno najlepszy - cały osprzęt i w ogóle taczej nie ma porównania do kellysów

Kellys cobe - osprzęt taki raczej niskiej półki ale ma tarcze (moim zdaniem w crossie w ogóle nie potrzebne - co innego w MTB).

Kellys Saphix - To moim zdaniem za taką cenę baardzo dobra propozycja.

 

Podsumowując, jeżeli jeździsz dla przyjemności i nie zostawiasz codziennie roweru w mieście to brałbym Vipera, jeżeli chodzi o komponenty to jest to najlepsza propozycja, jeżeli jednak dużo rower stoi przypięty w mieście brałbym saphixa osprzęt słabszy ale nadal przyzwoity, może dlatego będzie trochę mniej łakomym kąskiem dla amatorów cudzej własności (mimo firmy).

 

A propos blokady amortyzatora to moim zdaniem jest to jedna z najważniejszych rzeczy w rowerach typu cross, po wjeździe na asfalt widać dużą różnicę (między zablokowanym a nie) w przekazywanej energii.

Dzięki za ciekawą opinię.

Powoli zaczyna mi się wszystko krystalizować.

Chodzi mi po głowie jeszcze jeden temat, a mianowicie http://www.mudserwis.com/kross-evado-30-2012-p-2319.html

Co o tym sądzicie i czy możecie zaproponować coś, waszym zdaniem, rozsądniejszego?

Napisano

Ja dalej byłbym za Viperem albo saphixem, no chyba że jakoś bardzo ci geometria pasuje, to kross też nie jest najgorszy, ale dołożyłbym 200zł do vipera bo ma każdy komponent o klasę wyższy a tarcze to raczej zbędny bajer w takiej kwocie.

Napisano

Ja dalej byłbym za Viperem albo saphixem, no chyba że jakoś bardzo ci geometria pasuje, to kross też nie jest najgorszy, ale dołożyłbym 200zł do vipera bo ma każdy komponent o klasę wyższy a tarcze to raczej zbędny bajer w takiej kwocie.

Zacząłem się rozglądać za VIPEREM i na necie nie bardzo widać żeby były oferty (jest ale 21" ja potrzebuję 19")

Może któryś z kolegów zna stacjonarny sklep w woj Śląskim, który aktualnie proponuje VIPERA?

Widziałem listę dystrybutorów i podzwonię w poniedziałek ale może ktoś poda na gorąco taką miejscówkę.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...