bartekgib Napisano 17 Kwietnia 2006 Napisano 17 Kwietnia 2006 Czy na asfalt wartoby było do V6 założyć Slicki ? Będe jeżdził zwłaszcza po asfalcie, a mi się wydaje, że opony zainstalowane w V6 niezbyt pasują na asfalt. Wy to wiecie - ja jeszcze nie. Czy istnieją jakieś slick'i 26" o rozmiarze większym niż 1.95 ? Pozdrawiam !
Blue Napisano 17 Kwietnia 2006 Napisano 17 Kwietnia 2006 a po kiego ci szerokie slicki? Im wezsze tym lepsze na asfalt[o ile obrecze na to pozwalaja ;] ]
macrianus2 Napisano 17 Kwietnia 2006 Napisano 17 Kwietnia 2006 dokladnie. szerokie slicki sprawdza sie tylko wtedy, gdy bedziesz chcial poza jezdzeniem jeszcze troche poskakac
bartekgib Napisano 17 Kwietnia 2006 Autor Napisano 17 Kwietnia 2006 No ale wiecie - też względy czysto "estetyczne" - jak myślicie - semi-slicki pasowałyby do obręczy w właśnie V6. Ponieważ obręcz to Alexrims X2100 to ma ona szerokość 20.4 mm. Najgrubsze semi-slicki to chyba 2.00 ( rzeczywiste to nie wiem ile ) a więc czy pasowałaby taka opona i technicznie, i też co ważne estetycznie do V6 ? Czy lepiej warto kupić opony uniwersalne ? Wybaczcie, że pytam, ale chcę juz być poinformowany przed zakupem. Wydaje mi się, że ta opona : http://arnik.freshsite.pl/product_info.php?products_id=1627 a tm bardziej ta opona http://arnik.freshsite.pl/product_info.php?products_id=1626 są dla mnie jak najbardziej odpowiednie. opony po połowie na asfalt ( co dla mnie ważne ) jak i po połowie na "zbocza drogi". Na pewno ktoś z Was miał już styczność z semi-slickiem i może coś o nich powiedzieć. Pozdrawiam Gorąca posiadaczy Hexagona V6 - sam nim niedługo zostanę ...... Pozdrawiam !
macrianus2 Napisano 17 Kwietnia 2006 Napisano 17 Kwietnia 2006 coz, te opony to w sam raz do szosowej jazdy na goralu ze stwarzaniem pozorow, ze bedzie sie jezdzic takze off-roadowo, a ta sciezka rowerowa to tylko dojazdowka na powaznej, terenowej trasie a tak serio: te gumy to w sam raz na asfalt oraz suche lesne dukty i polne drogi. w blocie nie dadza rady, o kamieniach nie wspominajac. jezeli takich opon potrzebujesz to powinne sie sprawdzic.
bartekgib Napisano 17 Kwietnia 2006 Autor Napisano 17 Kwietnia 2006 Jeżdze głównie po mieście - błoto, kamienie, śliskie podjazdy są mi obce - kompletnie. Za to asfalt, chodniki, piach to mój żywioł. Jeżdzę zwłaszcza szybko, na mokrym jeżdzę tylko, jak mnie deszcz w trasie złapie. Co ważne dla mnie - opona ma być w miarę szeroka, ale z jak najmniejszymi oporami toczenia. Teraz jeżdzę na tym moim Grand'zie i mam opony CST po 1100 g każda, a ja chcę mieć dwie opony o wadze łącznej podonej do tej. Myślę, że do mojego V6 nadałaby się taka opona : http://arnik.freshsite.pl/product_info.php...nufacturers_id= - semislick, mała waga (ciekawe jak z wagą rzeczywistą), zapewne małe opory toczenia, odpowiednia szerokość. A powiedzcie mi, jak sprawują się seryjne opony Hexagon'a V6 ? Te kendy. Pozdrawiam !
macrianus2 Napisano 17 Kwietnia 2006 Napisano 17 Kwietnia 2006 Za to asfalt, chodniki, piach to mój żywioł. laczysz ogien z woda. piach, szczegolnie gleboki, wymaga zupelnie innych opon niz asfalt. wszystkie semi-slicki, ktore wrzucasz na asfalcie sprawia sie dobrze, ale w piachu raczej slabo
Gość woytek Napisano 17 Kwietnia 2006 Napisano 17 Kwietnia 2006 Witam więc jak jest z tymi oponami montowanymi w V6 ??? nadaja się do jazdy głównie po asfalcie ??? czy polecacie je wymienić ???
macrianus2 Napisano 17 Kwietnia 2006 Napisano 17 Kwietnia 2006 mialem kiedys semi-slicki kendy, ale inne, wiec nie wiem, na ile to co napisze jest prawdziwe w tym wypadku: do szosowej jazdy goralem moga byc, w lekkim terenie sprawdza sie pod warunkiem, ze bedzie sucho. w piachu, blocie itp porazka. na sniegu tragedia. guma bardzo twarda, wiec przyczepnosc nierewelacyjna, za to trwalosc bieznika ogromna: w moich popekaly boki, a bieznik mial jeszcze kilka mm wysokosci na srodku opony (po bokach of course wiecej). w sumie opony dosc trafnie dobrane do turystycznego atb, ktory wiecej km zrobi na suchych sciezkach rowerowych niz w jakimkolwiek terenie. wlasnie przyjrzalem sie tym z krossa: wygladaja nieco bardziej rasowo, nawet jest inna z przodu, inna z tylu, wiec rownowaga kompromisu powinna byc przesunieta bardziej w strone terenu. imo powinne byc ok, przynajmniej na poczatek. wiadomo, zadna rewelacja, w ciezkim terenie nie dadza rady, ale poza tym powinne smigac calkiem przyjemnie. zreszta sporo ludzi ma te krossy- poczekajcie na ich opinie.
darq Napisano 21 Kwietnia 2006 Napisano 21 Kwietnia 2006 IMO Te Kendy K901/902 wcale nie są tak złymi oponami, miałem okazję przejechać się na Krosie V6 znajomego z tymi oponami i nie wyglądało to tak źle. Co prawda na asfalt trochę przyciężkie i lekko mulaste, ale na miejskie dziury, piasek, żwirowe drogi jak najbardziej Ok. Zmiana na szerokie semisliki przynajmniej moim zdaniem jest kompletnie bezsensowna. Jeżeli chcesz semisliki na miasto i typowo na asfalt to najlepiej lekkie 1.5 lub mniej jak sie da. Ja radzę Ci kupic sobie właśnie takie cieńsze i stosować je zamiennie z tymi kendami w zależności od tego na jaką trasę się wybierasz. Te Kendy to takie oponki uniwersalne, ani na miasto ani na teren nie najlepsze ale to amatorskiej codziennej jazdy ok. Przy semislikach 2.0 natomiast po założeniu ich zamiast tych Kend różnica nie będzie aż tak satysfakcjonująca, stracisz natomiast na odporności na niespodzianki na drodze. Moim zdaniem szkoda pieniędzy, na wymienianie tych Kend na 2.0 semisliki, bo i tak na asfalt nie będą idealne, a w błocie i terenie klapa.
ro35 Napisano 21 Kwietnia 2006 Napisano 21 Kwietnia 2006 polecam semislick maxxis wormdrive w wersji kevlarowej: http://www.rowerowysklep.com/catalog/produ...products_id=550 lekka, szybka opona: na asfalcie bajka, lekki teren ok, zdobywałem nawet na niej baranią górę i żyję :> ważę prawie 100kg, w przeciągu dwóch sezonów raz złapałem gumę - przez własne lenistwo, jadąc na niedopompowanym kole. mam teraz porównanie do conti doublefighter i trochę jestem rozczarowany. na conti czuję się mniej pewnie, szczególnie jak na szlaku trochę wilgoci.
qla Napisano 25 Kwietnia 2006 Napisano 25 Kwietnia 2006 Nie bede zaczynal nwoego tematu..tutaj napisze ..a co tam Pytanie sie tyczy opony na asfalt 26'' do mojego górala... w zupelnosci by starczyła taka jak maja rowery miejskie tylko nie wime jak to wyglada w przypadku górali(inna srednica obręczy) możecie mi coś polecic dobrego na sfalt?(na ubitym piachu se jakos poradze obręcz jest bardzo wąska jak na XC wiec mysle,ze 1,5 wejdzie (2,1 wygladja na niej jak balony ) aha..moja wgaa to 105kg..wiec opona musi byc wytzrymala, nie przebijac sie i byc tania (aa..i tzreba dętk izmieniac czy nie?)
mlun Napisano 25 Kwietnia 2006 Napisano 25 Kwietnia 2006 Te maxxis wormdrive wyglądają bardzo ciekawie.Jak one się mają w stosunku do Conti Explorer??
ro35 Napisano 25 Kwietnia 2006 Napisano 25 Kwietnia 2006 Te maxxis wormdrive wyglądają bardzo ciekawie.Jak one się mają w stosunku do Conti Explorer?? wormdrive przeznaczony jest na twarde nawierzchnie, conti ma już solidne klocki, tu masz recenzje: http://www.rower.com/recenzje.php?op=prod&id=2497
mlun Napisano 25 Kwietnia 2006 Napisano 25 Kwietnia 2006 W sumie około 70-80% terenu jakim jeżdże to asfalt albo ubita ziemia,więc ta opona będzie dla mnie lepsza niż Continental,sądząc po wypowiedziach ludzi w tym linku powinna być ok no i niedroga:P
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.