OrzelPiotr Napisano 8 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2013 Na swoim Recon Goldzie RL złamałem barierę 400 h jazdy - przez cały okres użytkowania nie dotykałem go niczym poza burnoxem, więc chyba wypadało by się zabrać za jego serwis. Na forum są wątki odnośnie olejów oraz postępowania serwisowego - natomiast nie znalazłem za wiele w kwestii uszczelek - mianowicie są one dostępne w dwóch poniższych wariantach, z manuala nie wynika wiele, tym samym zwracam się z prośbą o pomoc który wybrać. 4 elementy 6 elementów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fonika Napisano 8 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2013 Recon ma uszczelki 2-częściowe (te z połączoną uszczelką kurzową i olejową) podobnie jak tora, revelation, argyle 3-częściowe są dla Pike'a i Reby Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OrzelPiotr Napisano 8 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2013 Bardzo dziękuje :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MokryxD Napisano 8 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2013 Po 400h jazdy pierwszy raz go otwierasz czy wymieniasz uszczelki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OrzelPiotr Napisano 8 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2013 Nic w nim nie wymieniałem traktując go w całości jako element eksploatacyjny, natomiast wczoraj zrobiło mi się go szkoda i postanowiłem dać mu nowe życie - za to, że wiernie mi służył przez te 400 h. Dbałem natomiast o jego czystość i odpowiednie ciśnienie w komorze. Względem powyższego nigdy go nie rozbierałem a jeśli już mam to robić chcę to zrobić możliwie szybko i sprawnie - bym mógł jeszcze się nim nacieszyć tej zimy. Coś mu tam zaczęło delikatnie piszczeć (podczas raptownego ugięcia) - podejrzewam, że może to mało oleju albo uszczelki - ciśnienie trzyma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sagitt77 Napisano 9 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2013 Do Recona potrzebne są jeszcze uszczelki komory powietrznej i tłumika: takie pierścieniowate o-ringi. Zaglądałeś na youtube do kanału sramtech? Tam są filmy instruktarzowe dla rock shoxów: demontaż dolnych goleni, serwis tłumika, sprężyny i składanie amora. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OrzelPiotr Napisano 9 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2013 Kolego a możesz zapodać jakiegoś linka do tych elementów serwisowych, bo nigdzie tego nie mogę znależć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sagitt77 Napisano 9 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2013 Proszę bardzo : http://bikecenter.pl/index.php?p4572,rock-shox-air-service-kit-reba-recon-revelation-pike Ale też rzeczy to wymieniasz raczej w wypadku zużycia, wycieku, puszczania powietrza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OrzelPiotr Napisano 9 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2013 Bardz dziękuje właśnie o to mi chodziło, oczywiście nie będę tego na razie ruszał bo sam nie wiem co zastane w środku - zaczne od oleju i uszczelek - tłumik wydaje się działać poprawnie a spadki ciśnienia wynikają raczej z podłączania pompki w celu jego sprawdzenia (1-2 psi na tydzień) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sagitt77 Napisano 9 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2013 Myślę, że wystarczy, że wymienisz olej w tłumiku i goleniach dolnych oraz nasmarujesz/nasączysz uszczelki olejowe. Sprawdź w instrukcji serwisowej parametry lepkości. Wiem, że do dolnych goleni leje się 15W. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OrzelPiotr Napisano 9 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2013 Mam oba 5w i 15w shell fork - w sumie to chyba masz rację, nie zaszkodzi rozebrać przeczyścić i zalać nowym olejem a z uszczelkami zawszę zdąże. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OrzelPiotr Napisano 11 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2013 Seriws zakończony wszystkie uszczelki w stanie idealnym, oleju również nie brakowało, tym samym wychodzi na to, że serwis mógłby sie jeszcze troszkę odwlec. Dobrze, że dzięki waszym namowom nie kupiłem nowych uszczelek. Żeby jednak nie było bez zmian to zmodyfikowałem go ze 100 mm na 120 mm i jutro zaczynam testować. ] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.