Walec23 Napisano 30 Grudnia 2012 Napisano 30 Grudnia 2012 Witam Chciałbym kupić rower MTB głównie do jazdy po leśnych ścieżkach ( troche korzenia albo piachu, kazdy wie o co chodzi) nie chce przekraczać limitu 1700 zł potrzebuje równiez pomocy przy wyborze rozmiaru ramy Wiek: 16 Waga: ok. 60kg Wzrost: 170cm Odległość do krocza: 75cm w innych tematach zaobserwowałem propozycje odpowiadajae moim wymaganiom: http://allegro.pl/ro...2910556236.html http://www.rowerzyst...html#fragment-2 liczę na inne propozycje, najlepiej rowerów w sezonowych wyprzedażach i wasze opinie dzięki
Bartosz111 Napisano 30 Grudnia 2012 Napisano 30 Grudnia 2012 Ja proponuję krossa, a mianowicie : KROSS 2012 - KROSS Level A3 2012 - KROSS lub http://www.goride.pl/kross-hexagon-x9-2012-p-9.html ten hexagon nie przekracza już 1700 jeżeli bardziej rekreacyjna jazda to hex powinien być ok, ten rower z 1 linku też ok, ale tej meridy już bym nie brał, bo troszkę za droga, a nie ma hamulców tarczowych
David93 Napisano 30 Grudnia 2012 Napisano 30 Grudnia 2012 Ja polecam 2 rowery Cube Aim: NOWY MODEL !!! CUBE AIM 18" - 2012r / OPOLE (2903960339) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. Cube AIM 18" white'n'red 2012 /OPOLE (2902862200) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. Hercules Klondike HT1: Hercules Klondike HT1 - Rower.com.pl - sklep rowerowy ACTIVA , rowery mtb, akcesoria rowerowe, tandemy, cruisery NOWY HERCULES KLONDIKE HT1 - PEŁNE ALIVIO HIT!!! (1530967211)- Pokazywarka.pl Klondike HT1 Hercules • WszystkoNaRaty.pl Niestety każdy z nich kosztuje 1800 zł ale myślę że warto któryś z nich kupić. Ten Pierwszy jest bardziej dostępny i moim zdaniem trochę lepszy. Kiedyś sam się zastanawiałem nad kupnem roweru za tą cenę i myślałem nad tymi dwoma modelami, ale pojechałem do Anglii i tam kupiłem rower ponieważ tam są one czasami przecenione nawet o 50% więc warto popatrzeć . Ja kupiłem swoją Carrere w sklepie halfords a co do wielkości ramy to poczytaj np. to: Dobierz rozmiar ramy Myślę że rama 18 cali będzie dla ciebie na razie dobra ale myślę że jeżeli masz 16 lat to na pewno jeszcze urośniesz więc powinieneś kupić trochę większą ramę - 19 cali. Sam mam 178cm wzrostu i kupiłem rower 18 calowy a wolałbym mieć trochę większą tą ramę.
Walec23 Napisano 30 Grudnia 2012 Autor Napisano 30 Grudnia 2012 Dziękuje wszystkim za odp Jutro wybiorę się do sklepu i po przymierzam się trochę do tych ram chyba trochę złe się na początku wyraziłem, powinienem ustalić cenę 1500 bo 1700zł to już moje max bo dopłacać to można w nieskończoność
Bartosz111 Napisano 30 Grudnia 2012 Napisano 30 Grudnia 2012 To jeżeli byś chciał krossa to możesz kupić albo level a2 za ok.1500 (ale bez tarcz), albo hex x6-x9 i zmieścisz się do 1700 linka do sklepu z krossami z wyprzedaży dałem wyżej ups.. tamten link nie działa to daje go tu: http://www.goride.pl/kross-hexagon-x9-2012-p-9.html
Walec23 Napisano 30 Grudnia 2012 Autor Napisano 30 Grudnia 2012 To jeżeli byś chciał krossa to możesz kupić albo level a2 za ok.1500 (ale bez tarcz), albo hex x6-x9 i zmieścisz się do 1700 linka do sklepu z krossami z wyprzedaży dałem wyżej ups.. tamten link nie działa to daje go tu: KROSS 2012 - KROSS Hexagon X9 2012 - KROSS rozumiem, ze główna różnica między hex a level to hamulce ? dla "początkującego" który z tych typów hamulców może okazać się lepszy ? możesz mi polecić tylko rowery z KROSS'a ? a takie coś http://www.rowerzyst...html#fragment-4
Bartosz111 Napisano 30 Grudnia 2012 Napisano 30 Grudnia 2012 Hmm... moge poszukać innych, ale ja mam krossa, więc troszkę już o krossach wiem Co do kwestii hamulców to tarczowe są o tyle lepsze, że siła hamowania jest tak samo dobra w złych i dobrych warunkach tzn. w błocie hamują tak samo jak na suchym itp.. v-brake tutaj wymiękają, klocki metaliczne w hamulcach tarczowych wytrzymają dłużej niż klocki od v-brake. Hamulce tarczowe mają spory minus-drogie, ale jak są już w rowerze to spoko. Co do tej meridy to rower też spoko, co pierwsze zauważyłem to różnica hamulców, oba rowery mają hydrauliczne, ale merida ma tektro draco, a kross shimano m446. Co do tych hamulców to nie wiem, które lepsze musisz sobie jakieś opinie o nich poczytać. Generalnie jeżeli zależy ci na skuteczności to bierz tarczowe, a i jeszcze jedna sprawa w utrzymaniu tarczowe są oczywiście trochę droższe.. mniej więcej co 2 lata trzeba je odpowietrzać, trzeba dolewac oleju mineralnego. Mam nadzieję, że coś pomogłem level ma jeszcze "sportową geometrię" jak to oni nazywają, ale jakoś różnica geometrii ramy między hexagonem, a levelem a2 nie jest odczuwalna.. http://allegro.pl/rower-mtb-northtec-cayon-deore-hydraulika-sale-i2910556236.html ten rower, który ty zamieściłeś też jest dobry, ma lepszy amortyzator.
David93 Napisano 30 Grudnia 2012 Napisano 30 Grudnia 2012 Znalazłem Cube aim w dobrej cenie ale rama jest trochę duża: http://allegro.pl/rower-cube-aim-v-brake-20-wyprzedaz-15-i2906374128.html A co do roweru Kross Hexagon x9 to muszę powiedzieć że jest naprawdę fajny i ma dobry osprzęt, podoba mi się Zastanowił bym się też nad rowerem Northtec Cayon, który na początku zaproponowałeś. Zastanowiłbym się właśnie nad tymi dwoma rowerami - Kross i Northtec. Każdy z nich ma leprze części od drugiego, różnice napiszę ci z rana i sam wybierzesz co ci lepiej pasuje
made07 Napisano 31 Grudnia 2012 Napisano 31 Grudnia 2012 Jeśłi chodzi o coś do 1700zł to ja zdecydowanie polecam http://www.unibike.pl/fusion_disc.html Bardzo dobry rowerek. a jeśli chcesz to mam prawie całego fusiona z tego roku, na gwarancjji, moge sprzedać za psie pieniądze. Jak cos to priv
nemo2009 Napisano 3 Stycznia 2013 Napisano 3 Stycznia 2013 ma ktos jeszcze jakieś sugestie ? http://allegro.pl/ro...2910556236.html Myślę,że ten model spełni twoje wymagania i nie ma co szukać.Chyba,że polskie logo firmy nie odpowiada,wtedy szukaj czegoś meridowego.
David93 Napisano 3 Stycznia 2013 Napisano 3 Stycznia 2013 Różnice między Kross Hexagon X9 Różnice między Kross Hexagon X9 a Northtec Cayon: 1 Pierwsze co to waga rowerów - Kross ~ 14,35kg - Northtec ~ 13,7kg <--- Prawie 700g różnicy 2. Amortyzator - Kross - Suntour xct v4 MLO z blokadą skoku - Northtec - Suntour XCR z blokadą skoku <--- Oba amory mają blokadę, która przydaje się w jeździe na szosie, dzięki niej w czasie pedałowania amortyzator nie tłumi siły z jaką przyspieszasz czyli po prostu mniej siły potrzebujesz aby szybciej jechać. co do modelu to Suntour XCR w Northtec jest na pewno lepszy bo to lepsza klasa amora niż Suntour XCT 3. Tylna przerzutka - Kross - Shimano Deore - Northtec - Shimano Deore Shadow <--- Sama przerzutka Deore jest przystosowana bardziej do rowerów trekkingowych a Deore Shadow do MTB. Deore Shadow jest lepsza od Zwykłego Deore 4. Przednia przerzutka - Kross - Shimano Acera - Northtec - Shimano Alivio <--- Shimano Alivio jest o klasę wyższa niż Acera w hierarchii 5. Manetki - Kross - Shimano Acera - Northtec - Shimano Alivio <--- Tak jak wyżej, Alivio lepsze 6. KAseta - Kross - Shimano Altus - Northtec - Shimano Alivio <--- Alivio i Altus dzielą już dwie klasy więc na pewno Alivio w Northtec 7. Korba - Kross - Suntour XCR <--- - Northtec - Shimano Acera Sam wybrałbym korbę Suntour. Jest lżejsza (Suntour ~ 970 g, Shimano ~ 1120g), ma lepiej wyprofilowane zęby dla lepszej zmiany przerzutek i jest ładniejsza ale to tylko moja opinia. 8. Hamulce - Kross - SHIMANO DB M446 <--- - Northtec - SHIMANO DB M445 <--- Wydaje mi się, że niczym się nie różnią, może tylko kolorem 9. Piasty - Kross - Joytech - Northtec - Trilogy Moim zdaniem piasty Joytech są lepsze ale te drugie też są niezłe 10. Obręcze - Kross - Kross - Northtec - Trilogy X5 Nigdy nie miałem zaufania do kół firmowych np. typu kross do krossa. wybrałbym Trilogy 11. Opony - Kross - Impac Trailpack 2.1 - Northtec - Schwalbe Smart Sam 2.1 Obie opony tej samej wielkości ale o firmie Impac nie słyszałem a czytam właśnie że bardzo szybko się zcierają. Schwalbe to klasa sama w sobie. Gdybym wybierał pomiędzy tymi oponami to w ciemno wybrałbym Schwalbe Smart Sam 12. Wspornik kierownicy i kierownica - Kross - Kross - Northtec - Trilogy Nie wiem czy się czymś różnią. w Northtec wspornik kierownicy i kierownica są trochę dłuższe co za tym idzie łatwiej się skręca. (jakiś czas temu wymieniłem kierownicę na krótszą i szybko ją zmieniłem na starą bo łatwiej się jeździło) 13. Suportu i łańcucha nie ocenie bo o northtecu nie ma nic o tym napisane Myślę, że trochę pomogłem i sorry, że tak późno to zrobiłem. Lepszym rowerem w tym przypadku będzie Northtec więc jak chcesz go kupić to zrób to jak najszybciej bo napisali w aukcji że ta oferta ważna jest do 31 grudnia na ich stronie no i pewnie do końca tej aukcji. 19 cali powinno być dla ciebie ok bo 21 będzie już na pewno za duże. ROWER MTB NORTHTEC CAYON DEORE HYDRAULIKA SALE! (2910556236) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. KROSS 2012 - KROSS Hexagon X9 2012 - KROSS Na nrowery.pl jest ten rower Northtec Cayon w cenie 1799zł a nie tak jak na allegro za 1609zł (obie ceny bez przesyłki)
Bartosz111 Napisano 3 Stycznia 2013 Napisano 3 Stycznia 2013 Kross niepotrzebnie ładował te xct w te haxagony.. Mogli by minimum xcm dawać, ja w moim hexagonie zmieniłem duużo części, amortyzator na xcm(ale na chwile bo potrzebuje byle co pod tarcze) zamierzam kupić epicona. Tutaj jeżeli jeszcze możesz kupić tego Northtec'a to ko kupuj
damaszek12 Napisano 4 Stycznia 2013 Napisano 4 Stycznia 2013 Na nrowery.pl jest ten rower Northtec Cayon w cenie 1799zł a nie tak jak na allegro za 1609zł (obie ceny bez przesyłki) Ja kupowałem ten rower na stronie producenta i płaciłem 1609. Dziwne że zmienili bo była podana cena z allegro. Z roweru jestem bardzo zadowolony, a tak jak ktoś wyżej napisał to że firma polska i mało znana nic nie znaczy, bo jest naprawde solidnie wykonany. Northtec ma lepszy osprzet w lepszej cenie, ewentualnie możesz szukać czegoś w niższej cenie z osprzetem podobnym do krossa. Ale jeżeli masz zamiar roweru używać do terenowej jazdy to lepiej postawićna osprzet o klase wyższy.
David93 Napisano 4 Stycznia 2013 Napisano 4 Stycznia 2013 Polską firmą jest też Crosso, która robi profesjonalne sakwy rowerowe. Cieszą się one dużą popularnością na całym świecie. Również firma Romet jest Polska. Powstała w 1948 roku, nadal istnieje i nadal jest popularna. Dużo polskich produktów jest świetnych
Fenthin Napisano 4 Stycznia 2013 Napisano 4 Stycznia 2013 2. Amortyzator - Kross - Suntour xct v4 MLO z blokadą skoku - Northtec - Suntour XCR z blokadą skoku <--- Oba amory mają blokadę, która przydaje się w jeździe na szosie, dzięki niej w czasie pedałowania amortyzator nie tłumi siły z jaką przyspieszasz czyli po prostu mniej siły potrzebujesz aby szybciej jechać. co do modelu to Suntour XCR w Northtec jest na pewno lepszy bo to lepsza klasa amora niż Suntour XCT 3. Tylna przerzutka - Kross - Shimano Deore - Northtec - Shimano Deore Shadow <--- Sama przerzutka Deore jest przystosowana bardziej do rowerów trekkingowych a Deore Shadow do MTB. Deore Shadow jest lepsza od Zwykłego Deore [...] 10. Obręcze - Kross - Kross - Northtec - Trilogy X5 Nigdy nie miałem zaufania do kół firmowych np. typu kross do krossa. wybrałbym Trilogy [...] 12. Wspornik kierownicy i kierownica - Kross - Kross - Northtec - Trilogy Nie wiem czy się czymś różnią. w Northtec wspornik kierownicy i kierownica są trochę dłuższe co za tym idzie łatwiej się skręca. (jakiś czas temu wymieniłem kierownicę na krótszą i szybko ją zmieniłem na starą bo łatwiej się jeździło) Ad 2. Pomijając już różnicę w klasie widelca, ten XCT to wersja MLO - blokada mechaniczna. Moim zdaniem jeden z najgłupszych pomysłów wprowadzonych do amortyzacji. Ad 3. BZDURA. Shadow to tylko konstrukcja i wcale nie jest lepsza. A tym bardziej nie ma rozróżnienia na modele MTB i trekkingowe. Ad 10. Trilogy to marka Northeca. Czyli do tych tym bardziej nie powinieneś mieć zaufania - piasty też Trilogy. Ad 12. Im dłuższy wspornik i kierownica, tym TRUDNIEJ i bardziej ociężale się skręca. Za to rower staje się stabilniejszy.
David93 Napisano 4 Stycznia 2013 Napisano 4 Stycznia 2013 Więc tym bardziej amor w rowerze Northtec jest lepszy niż w Kross'ie. Co do przerzutki chodziło mi o przystosowanie do danego rodzaju roweru, trochę czytałem o nich przed napisaniem posta i wyczytałem że Shadow jest lepszy do MTB, ale mogę się mylić. Dzięki że mi napisałeś o marce Trilogy, będę o tym pamiętał Co do wspornika i kierownicy - każdy ma własne doświadczenia i różne zdanie na ten temat, jednemu łatwiej tak a drugiemu inaczej.Masz rację, że rower jest stabilniejszy przy dłuższej kierownicy ale moim zdaniem też lepiej się odczuwa każdy jej ruch. Sam mam szeroką kierownicę i długi mostek i mi się łatwiej jeździ. Warto też samemu wypróbować rowery z różną długością tych części nemo2009, wtedy będziesz wiedział jak ci się wygodniej jeździ. http://rowerowisko.pl/index.php?p=deore_xt_shadow_vs_deore_xt
damaszek12 Napisano 5 Stycznia 2013 Napisano 5 Stycznia 2013 Moim zdaniem temat już wyczerpany. Teraz tylko do kupującego należy wybrać czy woli w niskiej cenie dobry osprzet i malo znana firmę czy w tej samej cenie słabszy rower lepszej firmy. Co do kół zrobionych na częściach trilogy to w tym przypadku moim zdaniem nie ma żadnych przeciwskazań. Waga: ok. 60kg Ja ważę 90 przejechane mam grubo ponad 350 km i żadnych objaw złego działania. Wiem że to bardzo mało aby mówićo wytrzymałości części, ale gdy kupiłem rower to jeden z moich kolegów przypomniał sobie że jego brat ma rower tej firmy tylko jakiś inny model. No i brat kolegi po 3 latach jeżdzenia ma przejechane ok 5k km i nie narzeka. Więc jeżeli nie masz zamiaru nim pokonywać tras downhillowych, to spokojnie możesz brać ten rowerek.
nemo2009 Napisano 5 Stycznia 2013 Napisano 5 Stycznia 2013 Warto też samemu wypróbować rowery z różną długością tych części nemo2009, wtedy będziesz wiedział jak ci się wygodniej jeździ. Mi się dobrze jeżdzi na moim Romecie.Wspornik kierownicy,to Truvativ 75mm.A o co chodzi dejwid?
David93 Napisano 5 Stycznia 2013 Napisano 5 Stycznia 2013 Pożycz od jakiegoś kolegi rower lub idź do sklepu i popatrz na rowery, które mają wspornik długości 120mm tak jak ja i jak ci pozwolą to przejedź się chwile i wtedy zobaczysz jak lepiej ci się jeździ, czy na tych częściach co masz w romecie czy w tym drugim rowerze gdzie będzie dłuźszy wspornik i szersza kierownica chyba, że już jeździłeś na takich częściach i jest ci wygodniej na romecie. To już jest odrębny temat więc najpierw kup rower a później posprawdzaj
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.