Skocz do zawartości

[rower] Linia Cube Reaction - Pro Vs Race


nonamed

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Rozglądam się za stosunkowo rozpoznawalną linią hardtailów Cube z linii Reaction Pro i Race

 

Różnica cenowa praktycznie znikoma - o 300 zł droższy model Reaction Race .

 

Specyfikacja myślę że większości tych rowerów dobrze znana , ale na wszelki wypadek:

 

http://ww2.bikekatal....Reaction.Race/

 

http://ww2.bikekatal...e.Reaction.Pro/

 

Główna różnica (z tego co ja wiem) to inny widelec - Pro ma Fox-a Evolution 32 Float RL , Race ma Rebę RL oraz odpowiednio różncia w hamulcach : RX w Pro i Shimano XT w przypadku modelu Race. Jeszcze manetki: Race ma z rodziny XT , a SLX w PRO . Tyle widze... Ostatecznie ten Race wychodzi o 500g lżejszy . Czy taka różnica wynika właśnie z innego widelca i hamulców ? Czy sama rama jest lżejsza ? :/ z tego co wiem to hamulce XT są cięższe od tych FX , a FOX nie jest chyba aż 500g cięższy od Reby ? :/

 

Suma sumarum ja sam, przy wzroście 180cm i wadze 70kg zastanawiam się który model lepiej wybrać ? Czy przy moich garbatyach wagowych odczuję różnicę pomiędzy Rebą czy Fox-em ? Co Wy proponujecie ? Pomijam względy serwisowe, jak kupuje rower za takie pieniądze jestem gotów zapłacić więcej za serwis FOX-a (który podobno jest o te ~50 zł droższy).

 

Rower eksploatowany głównie w lesie i na ubitych szutrowych drogach, również zdarzają się rundki po drogach asfaltowych ;) . W sezonie szykuje się też żeby zaliczyć pare tras w beskidach .

 

Serdecznie dzięki za radę

Napisano

Witam, posiadam ramę cube reaction race, jest ona lżejsza od pro ponieważ jest anodowana. Jeśli chcesz to podaj gg na PW to chętnie pomogę :thumbsup:

Napisano

Lakierowane ramy są cięższe to pierwsze primo. Drugie primo widzę, że rowery mają różne koła. Trzecie primo to różnice w wadze pozostałego osprzętu. Te trzy prima mogą spokojnie dać pół kilo różnicy.

 

Które w realu wcale nie musi wystąpić, bo waga podana przez producenta, a waga realna to dwie różne bajki. Cube najprawdopodobniej podaje wagę dla najmniejszego rozmiaru i bez pedałów. Jeżeli dodatkowo rower jest ważony na sucho, bez smarów i oleju w amorze, to nie zdziw się jeżeli waga dla twojego rozmiaru pokaże 12 zamiast 10,8.

 

Co i tak ma marginalne znaczenie skoro się nie ścigasz. Oba rowery nadadzą się spokojnie do przewidywanych zastosowań, IMO wybór to kwestia gustu i oczywiście tego, czy geo podpasuje.

Napisano

No dobra czyli chyba wybór będzie podyktowanym tym co druga połowa podpowie... Natomiast druga sprawa to właśnie kwestia rozmiaru ramy... Znalazłem kilka wypowiedzi użytkowników tego Cube-a, które używają Reactiona w 18" przy wzroście ~180cm . Do tej pory jeździłem na ramie 20" (50cm) Merida Matt Speed . Nie miałem jeszcze okazji przymierzać tego Reactiona, czekam na ściągnięcie tego roweru w jednym sklepie właśnie w 18" i tak zastanawiam się jaką różnicę mogę odczuć przy mniejszej ramie niż dotychczas ? Czy lepiej od razu celować w 20" ? :/

Napisano

20 powinna być ok. Mam 188 cm i muszę sobie pomagać 120 mm mostkiem plus 400 mm sztycą.

 

Ale przymież, bo nie liczy się tylko goły wzrost, ale też długość nogi i zasięg ramion.

Napisano

ja natomiast mam 4cm mniej, i 20" była dla mnie dużo za duża ;)

 

Mówisz o 4 cm mniej , ale od wzrostu kolegi @Sol ? czy od 180cm ? :)

 

Widać że ile użytkowników tyle opinii :) Licząc długość od podłoża do krocza (w moim przypadku 83 cm) wychodzi mi że rama powinna być 'w teorii' ~18.5 " . Jeżdząc do tej pory z 20" i nie mając styczności z mniejszą aż sam jestem ciekaw jak się będę czuł na tej 18" :)

Napisano

Jeszcze dodam że wg. Cube , przy 180-185cm wzrostu, rozmiar ramy 18-19" . Wiadomo... nie ma co generalizować, każdy jest inny.

 

Żródło: How do I determine the correct frame size?

 

Natomiast pozwolę sobie wrócić do pytania czy przy mojej wadze 70kg , FOX albo Reba powinna lepiej się sprawdzać ? Czy różnica niezawuażalna i waga rowerzysty nie gra roli przy tych goleniach .

Napisano

Wybór między Foxem a Rebą polega jedynie na wyborze charakterystyki pracy. Ja wolę RS-a i to zdecydowanie. Waga kierownika nie ma znaczenia, w tej chwili mam jakieś 83kg.

 

Napisano

No właśnie, ja jako powiedzmy Laik który wcześniej jeździł na RS Tora ,a jeszcze wcześniej był w posiadaniu jakiegoś leciwego Suntour-a nie mam zielonego pojęcia jak oba pracują . Naczytałem się już że Reba ma większe pole do manewru przy regulacji... i że jest tańsza w serwisowaniu . A na sucho w sklepie, robiąc kółka między półkami nie będę w stanie stwierdzić jak oba się różnią....

 

A czy to prawda, że Reba jest jest tępa na początku skoku, Float ładniej stłumi małe nierówności ? O_o

Napisano

Spór RS vs FOX będzie trwać zawsze :P, jeżeli wcześniej jeździłeś na RS Tora, to i tak będzie to dla Ciebie dosyć duże zaskoczenie jak to pracuje, więc bierz to co się akurat nawinie, chociaż RS tańszy w serwisowaniu, i to jest jego plus nad FOXem :P

Napisano

To nie jest spór ale wybór charakterystyki pracy amortyzatora. Reba oferuje więcej możliwości regulacji. Fox jest bardziej liniowy itd. itd... Jest na forum opisane w kilku miejscach. Najlepiej się przejechać albo kupić co podpowiada serce lub kieszeń szczególnie jak się nie ma na tyle doświadczenia żeby ocenić ich pracę.

 

@rybciasum

Serwis z tego co wiem wychodzi podobnie chyba. Subiektywnie Reba ma dużo więcej punktów przewagi.

Napisano

Rebę i sida niestety ogołocili z najlepszego pod słońcem systemu dual air, więc jeśli mówimy już o widelcach na 2013, to powiedzenie "reba ma więcej możliwości regulacji" traci sens.

Napisano

O zmienionej geometrii nic nie wiem, bo ja modelu na 2013 nie widziałem...

 

 

Mam natomiast pytanie : Jakie koła są wkładane do Cube Reaction Race / Pro 2012 ?? :/ W opisach technicznych widzę tylko info o oponach , nic o kołach /piastach ....

 

Pozdrawiam.

Napisano

Przeciez wszystko jest w linkach ktore podales.

Fail , teraz zauważyłem że na bikekatalog są info. o kołach i piastach ;) To może opinia o jakości tych kółek ? Ciężko co kolowiek znaleźć na ich temat [DT CSW MA 1.0 straightpull ] nawet o wadze nic nie ma

 

I jeszcze pytanie jak zachowuje się ta rama anodowana pod względem podatności na zarysowania , przetarcia etc. ? Szybko przeciera się w miejscach pancerzy ? Spotkałem się też gdzieś z opinią że w ramie anodowanej ciężko domyć np. błoto ,wręcz zostają ślady których nie idzie rady ruszyć... :)

Napisano

Jest dużo odporniejsza na wszystko. Trudniej się brudzi i łatwiej ją umyć. Mam porównanie do Radona w lakierze i to zupełnie inna bajka. Anoda wygląda tak czysto że nawet nie wpadłem na pomysł mycia roweru od samego początku. ;)

Napisano

Jest dużo odporniejsza na wszystko. Trudniej się brudzi i łatwiej ją umyć. Mam porównanie do Radona w lakierze i to zupełnie inna bajka. Anoda wygląda tak czysto że nawet nie wpadłem na pomysł mycia roweru od samego początku. ;)

 

Dzięki za informację. A coś o tych kołach DT SWISS MA 1.0 wiadomo ? w sieci praktycznie zero na ten temat, chyba tylko robione dla Cube te koła.

 

Co w tym rowerze warto w przyszłości zmienić aby go jeszcze odchudzić ? Na pierwszy ogień chyba właśnie koła co ? :icon_confused:

Napisano

No wlasnie ja mam inne odczucia. Anoda latwo lapie bloto i zostaja po nim plamy ktore czasem trzeba szorowac. Rower po oplukaniu warto przetrzec bo wysychajaca woda zostawia slady. Przetarcia od przewodow pojawily sie u mnie po ok dwu sezonach. Nic tym nie robie bo anoda ladnie sie starzeje a przetarcia w to wliczam.

Napisano
Anoda latwo lapie bloto i zostaja po nim plamy ktore czasem trzeba szorowac

i tu pojawia się magiczne słowo "trzeba" :). Otóż nie trzeba, jeżeli nam to nie przeszkadza :). Mnie nie, dla mnie ma to swój urok i myję go może 2 razy w roku.

Napisano

O zmienionej geometrii nic nie wiem, bo ja modelu na 2013 nie widziałem...

 

Pozdrawiam.

 

Nie chodzi o zmienioną geometrię w roku modelowym 2013, ale o to, że te dwa rowery -PRO i Race- różnią się geometrią między

sobą. Jest tak w modelach 2013 i wydaje mi się, że było również tak w 2012.

PRO jest dłuższy i ma niższą głowke ramy

I to jest naprawdę istotne, a nie dzielenie włosa na czworo przy niektórych szczególikach w osprzęcie.

Napisano

Nie chodzi o zmienioną geometrię w roku modelowym 2013, ale o to, że te dwa rowery -PRO i Race- różnią się geometrią między

sobą. Jest tak w modelach 2013 i wydaje mi się, że było również tak w 2012.

PRO jest dłuższy i ma niższą głowke ramy

I to jest naprawdę istotne, a nie dzielenie włosa na czworo przy niektórych szczególikach w osprzęcie.

 

Nie wiem, po zdjęciach tego nie widzę, ale w przyszłym tygodniu dosiądę oba modele to sprawdzę .

 

 

Ponawiam pytanie, co w modelu Race w przyszłości można by zmienić, aby go jeszcze odchudzić? Koła ?

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...