oluk Napisano 27 Września 2012 Napisano 27 Września 2012 Witam serdecznie Jest to mój pierwszy post i kieruję go do osób, które pomogą fachowymi radami przy zakupie mojego pierwszego MTB Planowany budżet to 3500 zł. Celuje raczej w HT 26 bo na fulla 26 lub 29 HT po prostu mnie nie stać. Nie chcę brać używki bo nie znam się na rowerach (ale to chcę zmienić) i nie wiem czy dobrze trafię. Mam 179 cm ważę obecnie 92 kg ale marzy mi się zejście do max 80 kg. Wiem, bardzo ambitny cel:) Rower chciałbym kupić jeszcze przed zimą. Rower ma mi służyć do: - jazdy do pracy (drogi asfaltowe) 20 km dziennie - jazdy po pracy (droga terenowa, leśna) tu limit do 50 km w zależności od silnej woli:) - jazdy weekendowe (drogi takie jak po pracy + wypady w góry) - jazdy w maratonach XC, najwcześniej lato 2013. Najpierw trzeba solidnie potrenować, schudnąć i nauczyć się techniki... Oto moi faworyci do zakupu: 1. HAIBIKE Edition RC 2012 Cena katalogowa 3999; Cena promocyjna 3200; 2. KROSS Level A8 2012 Cena katalogowa 4199; Cena promocyjna 3699; Tutaj z wysupłaniem 199; problemu raczej nie będzie. Jest jeszcze jedna propozycja ale przekraczająca dość znacznie mój budżet. Aczkolwiek myślę, że jeśli będą argumenty za to coś wymyślę. 3. HAIBIKE Edition RX 2012 Cena katalogowa 5199; Cena promocyjna 4000; Na koniec mam kilka pytań: 1. Czy marka HAIBIKE to dobry stosunek jakość/cena. 2. Czym różnią się amortyzatory w HAIBIKE od amortyzatora w LEVEL A8. O Reconie Gold czytałem wiele pozytywnych komentarzy natomiast w przypadku amorka Durina nie mogłem nic znaleźć. 3. Czy możecie przedstawić inną/ciekawszą (czyt. lepszy osprzęt) propozycję. 4. Który rower jest potencjalnie lepszy jeśli chodzi o "upgrade" w przyszłości. Ten zakup będzie raczej na kilka lat (min 5) więc w szczególności zależy mi na odp do 4 pytania. Jeśli pominąłem w swoim mailu coś co może mieć wpływ na zakup proszę o korektę. Z góry serdecznie wszystkim dziękuję za odp.