Skocz do zawartości

[rower] Który cube ltd lepiej wybrać z modeli na 2013


bazzz

Rekomendowane odpowiedzi

O ile dobrze zrozumiałem z tego co czytałem to będziemy pompować tylko jedną komorę.

 

W dual air pompowało się dwie, i były one niezależneJednak zalezy gdzie czytacNa forum niemieckim znalazłem wpis gdzie pisano że przez jeden zawór będzie się napełniało obie komory

 

Czekamy na testy, bo na razie posucha w tym temacie

 

fora zagraniczne

 

http://forums.mtbr.com/shocks-suspension/solo-air-vs-dual-air-735115.html

 

http://www.mtb-news.de/forum/showthread.php?t=439098

 

Jednak gdzie by nie czytać, podobno praca jest podobna, choć obstawiają dual ze względu na większe możliwości dopasowania

 

mały cytat

 

"Relationship between positive and negative piston is dependent on pressure and volume of the pistons. With solo air you lose the ability to change the pressure variable. The volume ratio between the pistons will determine what range of pressures the solo air (ie. equal pos and neg pressure) will work well over. If you need to run a pressure outside of that range (you're really light or really heavy) then the solo air spring could be a drawback and mods will need to be made to the length of the air piston rod to get a good tune

Edytowane przez Greg00
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

<p>

Oglądałem ostatnio ten rower. Jakość wykonania ramy wyjątkowa. Szkoda , że już nie można kupić.

 

Chcesz i masz: http://www.ebay.de/itm/CUBE-LTD-SL-29-RH-19-Modell-2012-mit-Rechnung-/350648671889?pt=Sport_Radsport_Fahrr%C3%A4der&hash=item51a44a1e91

Edytowane przez Greg00
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kości zostały rzucone. Pozostaje oczekiwanie. Dzięki za wskazanie. Polowałem na 21.

 

 

21 carbon, sid, aukcja od 1 Euro (Tak wiec jest szansa kupić carbon w cenie alu)http://www.ebay.de/itm/Cube-Reaction-GTC-SL-NEU-Carbon-XC-29-Bike-21-Zoll-XT-DT-SWIS-/110978677103?pt=Sport_Radsport_Fahrr%C3%A4der&hash=item19d6d8396f

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powracający wątek pękających ram jednej z firm zmusił mnie do sprawdzenia solidności wykonania tegorocznej ramy LTD w strategicznym miejscu przed zakupem. Jeden telefon do właściciela modelu i wiem all. Od szczytu podsiodłówka jest pogrubiona na odcinku 14,5 cm. Jej średnica zewn. w tym miejscu to 36,1 mm. Poniżej jest ścieniowana do 34,8mm. Wewnętrzna średnica na całej długości jest taka sama i wynosi 30,9mm. Dokładnie tyle ma sztyca Easton-a montowana w farycznej specyfikacji. Więc luzu nie będzie. Grubość ścianki na szczycie to 2,2mm. Po prostym odejmowaniu wiemy , że w części ścieniowanej wynosi 0,9 mm. Może ktoś wie jak się uzyskuje ścieniowanie? Czy to jest toczenie przed spawaniem , czy jakieś hydro-termo-walcowanie?

Edytowane przez nabial
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za link z instrukcją cieniowania. To jest wielki plus tego forum. "Zadajesz pytanie i masz". Jego lektura zmusza też do myślenia. Już wcześniej przeczytałem posta o taperowanej podsiodłówce (chyba Rulez go napisał). Ale nie rozumiałem tego. I wyjaśniło się.

 

Dostałem dodatkowe info. W pomiarach ramy LTD 29 2012 r. były małe nieściśłości. Grubość rury na szczycie 2,2 mm dotyczyła miejsca zwężonego, gdzie nachodzi zacisk - tam gdzie są "płatki, które mają wysokość 13,7 mm. Nacięcie ramy (od tyłu) na szczycie ma 35 mm długości. Poniżej zacisku rura ma ścianki grubości 2,9 mm. Ciekawe, że na całej długości 14,5 cm pogrubienia rury licząc od szczytu, zmienia ona swoją średnicę. Zwiększa się ona w idąc do góry. Początkowo ma 36,0 mm , by tuż pod zaciskiem mieć 36,2. Jak widać jest niejako taperowana od zewnątrz przy stałej średnicy wewnętrznej. Teraz rozumiem, że także ta wyższa podsiodłówka ma sens. Wszystko przekłada się na wytrzymałość. W końcu nie ma to być sprzęt na jeden sezon.

Model LTD 29 CC ma rurę podsiodłową bez cieniowania. Podobnie jak ACID i niższe.

 

Ps.1. Wcześniej nawet bym nie pomyślał , że zrobienie ramy jest takie skomplikowane. Do tego jak widać potrzeba: finezji, zaawansowanych maszyn i wyjątkowej kontroli jakości. Jak widać niemcy trzymają poziom jakości wykonania we wszystkim czego się dotkną. Mają rozbudowane prawa konsumenckie. I dlatego kupować należy sprzęt renomowanych firm. A nie firm produkujących w " krzakach".

 

Ps.2. Osobiście Niemców nie lubię. Co innego ich produkty.

Edytowane przez bazzz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za link z instrukcją cieniowania. To jest wielki plus tego forum. "Zadajesz pytanie i masz". Jego lektura zmusza też do myślenia. Już wcześniej przeczytałem posta o taperowanej podsiodłówce (chyba Rulez go napisał). Ale nie rozumiałem tego. I wyjaśniło się.

 

Dostałem dodatkowe info. W pomiarach ramy LTD 29 2012 r. były małe nieściśłości. Grubość rury na szczycie 2,2 mm dotyczyła miejsca zwężonego, gdzie nachodzi zacisk - tam gdzie są "płatki, które mają wysokość 13,7 mm. Nacięcie ramy (od tyłu) na szczycie ma 35 mm długości. Poniżej zacisku rura ma ścianki grubości 2,9 mm. Ciekawe, że na całej długości 14,5 cm pogrubienia rury licząc od szczytu, zmienia ona swoją średnicę. Zwiększa się ona w idąc do góry. Początkowo ma 36,0 mm , by tuż pod zaciskiem mieć 36,2. Jak widać jest niejako taperowana od zewnątrz przy stałej średnicy wewnętrznej. Teraz rozumiem, że także ta wyższa podsiodłówka ma sens. Wszystko przekłada się na wytrzymałość. W końcu nie ma to być sprzęt na jeden sezon.

Model LTD 29 CC ma rurę podsiodłową bez cieniowania. Podobnie jak ACID i niższe.

 

Ps.1. Wcześniej nawet bym nie pomyślał , że zrobienie ramy jest takie skomplikowane. Do tego jak widać potrzeba: finezji, zaawansowanych maszyn i wyjątkowej kontroli jakości. Jak widać niemcy trzymają poziom jakości wykonania we wszystkim czego się dotkną. Mają rozbudowane prawa konsumenckie. I dlatego kupować należy sprzęt renomowanych firm. A nie firm produkujących w " krzakach".

 

Ps.2. Osobiście Niemców nie lubię. Co innego ich produkty.

jakoś dziwnie jarasz się firmą Cube czy innymi niemieckimi firmami, a przytaczasz akurat tą, piszesz o rozmiarach, średnicach rury podsiodłowej, a chyba nawet nie za wiele to Tobie mówi, chyba tylko tyle, że to jest fajne, a taką tezę biorę m.in. stąd, że nie wiedziałeś nawet co to jest cieniowanie i na dodatek źle to nazywałeś...myślisz, że tylko niemcy stosują tą technologię, a inne marki nie? a co z firmami zza wielkiej wody, tam się tego nie stosuje, nie ma kontroli jakości...i jaką firmę masz na myśli pisząc o powracającym temacie pękającej podsiodłówki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do tej pory po prostu jeżdziłem na rowerze. 2 lata temu kupowałem ostatni rower. Nie patrzyłem na nic innego poza marką (Giant - "modny"), jak się jeżdzi (przed sklepem). Nie miałem pojęcia o geo i jej roli. Czytając między innymi to forum podniosła mi się świadomość i wiedza. Niewątpliwie obecny zakup będzie bardziej świadomy. Co do nazwy procesu kszałtowania podsiodłówki to poza tym, że widziałem jej różną grubość to nie wiedziałem o tym nic więcej. Nie wiem jak proces nazywa sie po polsku. Na własny użytek nazwałem go cieniowanie.

Popatrz w ostatnie posty w innych wątkach, a znajdziesz firmę od pęknięć. Nie ma sensu podawać jej nazwy. Nie moim zamiarem jest jej szkodzić.

Dlaczego zainteresowałem się Cubem ( nie innymi niemieckimi markami) - spodobał mi się i zacząłem szukać informacji na jego temat. Cube ramy chyba produkuje w Chinach. Ale pilnuje jakości. Nie jestem uczestnikiem rynku po stronie sprzedawców - producentów. Jestem konsumentem. Patrzę na relację: cena do jakości (po zakupie zostaje jeszcze na wyjazd na Santorini). Kilka amerykańskich firm (również ramy chińskie o doskonałej jakości ) nie daje tej możliwości. Dostępność - ten mogę kupić u siebie . Pomacać przed zakupem - zrobiłem to marcu. Jest wiele marek super rowerów. Ale nie dają mi tej szansy. I tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...

Ostatnio natknąłem się na test Cube LTD SL 29, 2013

 

 

tekst oryginalny

http://www.oppad.nl/?uitrusting=test-cube-ltd-sl-29-2013

 

po tłumaczeniu bo zakładam że po holendersku niewiele osób zrozumie

http://translate.google.pl/translate?sl=auto&tl=pl&js=n&prev=_t&hl=pl&ie=UTF-8&eotf=1&u=http%3A%2F%2Fwww.oppad.nl%2F%3Fuitrusting%3Dtest-cube-ltd-sl-29-2013

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Polsce jeszcze nie było, a tam już wtórny rynek: http://www.ebay.de/itm/Cube-LTD-Race-29-Mountainbike-21Zoll-Modell-2013-/251210528673?pt=Sport_Radsport_Fahrr%C3%A4der&hash=item3a7d5077a1. Po drobnym wycieczkowym tuning jak widać(pedały i uchwyty). Kolorystycznie w realu lepiej wygląda niż na firmowej stronie.

 

Ps. Nabiał - Popatrz uważnie w tabelki Cuba. Co do przekroku. GTC carbo i alu mają na innej wysokości odejście górnej rury od podsiodłówki (posty kolegi Greg00). LTD ma jeszcze niżej. Rozmiar 21cali to tylko "orientacyjna nazwa ". W tabeli podany jest rzeczywisty wymiar 515mm czyli w przeliczeniu na cale 20,1. Poszukaj wymienionych w/w modeli.

http://www.cube.eu/hard/cross-country/ltd-race-29/

Krótka rama? W modelach 26 tak jest. W 29-ach jest inaczej i tak samo jak w chwalonych przez ciebie rowerach - oczywiście biorąc pod uwagę podaną w tabelach rzeczywistą wysokość podsiodłówki.Tabele Cube są dokładne , nie ma tam błędu. Ciekawe będzie porównanie geo z tabel opisanego mBIKE 20 cali i Cube LTD 29 w rozmiarze 21 cali. Porównaj proszę podaną wysokość podsiodłówki, ale rzeczywistą , a nie z "z tytułu nazwy kolumny". W Barracudzie sprytnie nie podano rozmiaru ramy w mm. Po prostu podano 20 cali - a czy to jest np. 25 mm plus lub minus nie wiadomo. Popatrz, który ma wyżej przekrok, gorszy kąt podsiodłówki, wyższą główkę i dłuższy ogon przy tej samej praktycznie górnej rurze i pozostałych wymiarach. Nie jest to ltd 29. Który bardziej sportowy?

 

Ps. Gratulacje za tekst recenzji Barakudy. Zawsze z przyjemnością czytam to co piszesz. Dużo można się nauczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zadowolony w rozumieniu prywatnego zachwytu na 100% to bylem np z podium, albo stumpjumpera

 

napisalem, ze nie moglem sie wyciagnac optymalnie z mostkiem 110mm, ze kat podsiodlowy wg mnie jest podany troche z powietrza, co akurat go ratuje, a wy mnie punktujecie wybierajac pojedyncze zdania - czuje sie troche krzywdzony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorki "nabial" ale tyle pomyj wylałeś odnośnie cuba - a tu prosze

 

pozwolę sobie zacytować Cie:

http://www.team29er.pl/start/rowery/751

 

"Geometria ma pozostać ta sama...jak to określa producent „zwinna” i idealnie pasująca do ścigania. Co o tym myślę? Fajne rowery dla kobiet i niewymagających panów o zaburzonych proporcjach."

 

"Bić nasączonej jadem piany już nie chcę, może przyjmę inną postawę – dlaczego Polsko kochana tak jarasz się miernotą?"

 

do tego z forum

 

"bardzo wyszukany, relatywnie gleboki diss na posiadaczy cuba :D - znaczy, ze sa oni jacys przykurczeni, zniewiesciali, kobiecej budowy? wole obrazac rowery. niz ludzi "

 

i na koniec

ocena artykułu z magazynu rowerowego 8 (98) 2012

Tekst MR "29-calowa karbonowa wyścigówka dla ambitnych kolarzy to właśnie cube reaction 29 GTC PRO. Sportowa geometria w parze z wydajnymi hamulcami i dobrym widelcem będą mocnymi atutami na trasach zarówno maratonów jak i wyścigów xc"

 

i odpowiedz nabial

"taka wyscigowa pozycja, jak i obiektywna prawdomownosc autora tekstu"

 

Zniewieściałeś, masz jakiś uraz czy ...? (nie dokończę przez grzeczność)

A może jakieś objawienie?

 

Niech ktoś w końcu da temu Panu cuba do testów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety, taka prawda, że Cube jest krótki.

21-calowy Cube (podsiodłówka 515mm, 623mm Oberrohr ^^) jest krótszy niż mój dotychczasowy Felt w rozmiarze 19,5" (podsiodłówka 495mm, 625mm górnej), nie mówiąc o ramie na nowy sezon, która przy 520mm podsiodłówki ma 640mm długości.

29er o tyle powinien być stosunkowo długi, że kierownica jest trochę wyżej, co prostuje sylwetkę. Żeby ją wyrównać, można zakładać mostki z wielkim minusem, co może dać wrażenie trzymania się za kolana, a przy tym pogarsza prowadzenie, przy krótkiej ramie, albo wydłużyć górną rurę, co raczej jest lepszym rozwiązaniem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój trek 8500 miał dokładnie taką samą długość co twój felt i właśnie dlatego wybrałem cuba do teggo ważna była podsiodłówka

Ale pisałem o tym parę razy nie chce się powtarzać

 

Ja mam moją Bułę i mi z tym dobrze

 

Zastanawia mnie fakt że barracuda tak dobrze wypadła w testach a geo od cuba bynajmniej lepsze nie jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

raczej nie zniewiescialem, a czas ewolucyjnie wplynal na moje podejscie - staram sie mniej szczekac, a wiecej informowac w rozumieniu takim, ze nie tyle mam sie za niewiadomo kogo, co udzielac mozliwie obiektywnych odpowiedzi zamiast narzucac rowerowy swiatopoglad

 

czemu? przesadna jednoznacznosc i wyrazistosc z perspektywy wydaje mi sie byc w szerokim rozumieniu zbyt kosztowna...w uproszczeniu powiedzmy, ze doroslem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...