pipiaro Napisano 26 Sierpnia 2012 Napisano 26 Sierpnia 2012 Witam.Jako że do wymiany w rowerze została mi jeszcze kierownica i mostek który chcę kupić na koniec miesiąca mam mały dylemat.Od zawsze jeżdżę na kierownicy prostej z rogami.Długość mojej obecnej kierownicy to nie całe 57cm,a po odjęciu miejsca na rogi jakieś 54cm.Jako że sporo naczytałem się kierownicach giętych że lepiej się na nich zjeżdża nie wiem czy nie kupić giętej. Ogólnie to jeżdżę po Bieszczadzkich górach i lasach gdzie jest dużo wspinaczki ale też dużo zjazdów.Na zjazdach pewnie było by mi lepiej kontrolować rower ale nie wiem jak na podjazdach.Czy gięta kierownica z małym podniesieniem do góry tak 2-3 cm da radę na podjazdach?Kwota jaką mogę wydać na komplet to około 250zł. Upatrzyłem coś takiego: Komplet AMOEBA HUSSAR XC MTB 25.4 mm Kolory Wys.0! (2578407692) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. tylko nie wiem czy nie za wąska jak na giętą ale ta firma dłuższych nie robi. lub Kierownica Ritchey Low Rizer COMP 20/31,8mm czarna (2539022694) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. i mostek Mostek Ritchey Comp 4-AXIS BB Black 31,8/100 mm (2536428008) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. Jeśli warto spróbować giętej to który zestaw był by według was lepszy. Jeśli macie inne typy to proszę o propozycję tylko żeby mieściły się w kwocie i były jednej firmy. Jeśli kupował bym prostą to tu bym nie miał problemu i był by to Nowe komplety AMOEBA VITRA XC MTB 31.8 kolor WYS.0 (2580402226) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. Wiem że kierownica to sprawa indywidualna ale nie mam porównania i nie mogę sam sprawdzić więc mogę zaryzykować z giętą tylko nie wiem co pedzie pasowało do roweru xc. Bardzo proszę o spostrzeżenia , opinie i propozycję.
Qamal Napisano 26 Sierpnia 2012 Napisano 26 Sierpnia 2012 najpierw musisz sie zastanowic sie jaka chcesz dokladnie pozycje na rowerze; na gietej bedzie troche wyzej; podobno lepiej na niej sie prowadzi rower na zjazdach ale musi byc przyokazji szeroka do prostej mozesz dodac rogi; przyokazji moze byc szeroka ale szeroka kierownica i rogi to srednio to widze co do mostka to tez musisz wiedziec jak chcesz po prawic swoja pozycje; dluzszy mostek bedziesz bardziej wyciagniety max to jest 110-120mm dluzsze mostki wygladaja kosmicznie
pipiaro Napisano 26 Sierpnia 2012 Autor Napisano 26 Sierpnia 2012 Mój obecny mostek ma 110mm długości oraz wznios 10stopni.Jak wspomniałem mostek też do wymiany ponieważ czerwony nie pasuje do tego roweru i według mojej opinii ciut za długi dlatego chcę kupić 100mm.Na obecnym secie pozycje mam dość wyciągniętą a mostek jest ustawiony na +.Czy na giętej aż tak mocno zmieni(wyprostuje) się moja pozycja?
rzezniol Napisano 26 Sierpnia 2012 Napisano 26 Sierpnia 2012 Pytanie jest inne ... Czy aktualna pozycja w czymś ci przeszkadza, ogranicza ci technikę jazdy na rowerze ? Czy czujesz dyskomfort ? Czy masz jakieś dolegliwości bólowe / drętwienie rąk, pleców, dłoni ... ? Czy po wymianie masz pewność że się nie pogorszy a będzie lepiej ? Co z tego ze kupisz nowy kokpit który będzie wyglądał ładniej ... skoro może okazać się dla ciebie gorszy i np zaczną drętwieć ci dłonie albo odczujesz pogorszenie sterowności ... Moim zdaniem jak aktualnie wszystko ci pasuje to kup komponenty które będą ci odpowiadały wizualnie wagowo firmowo co tam jeszcze ... Tak jak pisałeś kierownica to sprawa indywidualna co dla jednego jest lepsze dla drugiego już niekoniecznie ... Mam 2 rowery w jednym kierownicę prosta 580mm z rogami na mostku 100mm/5st+, w drugim giętą ze wzniosem 50 mm na mostku z tego co pamiętam 100mm/30st+ ... Na obu rowerach jeździ mi się bardzo dobrze ale są to 2 różne rowery z rożnym przeznaczeniem ... więc sam widzisz jak tu doradzać ? Pozdro
grzechu83 Napisano 27 Sierpnia 2012 Napisano 27 Sierpnia 2012 Czy na giętej aż tak mocno zmieni(wyprostuje) się moja pozycja? Nawet nieduża zmiana wzniosu powoduje wielką zmianę pozycji, albo przynajmniej samego odczucia pozycji. Sam się o tym ostatnio przekonałem, zwiększając wznios o ok 20mm. tylko nie wiem czy nie za wąska jak na giętą ale ta firma dłuższych nie robi. Ja mam 620mm i 40mm wznios i uważam, że ta kiera jest dość szeroka - szerszej bym nie chciał. Dłuższe dużo łatwiej znaleźć na 31.8.
nabial Napisano 27 Sierpnia 2012 Napisano 27 Sierpnia 2012 jesli mieszkasz w gorach i smigasz po szlakach, to wg mnie bezwzglednym minimum jest 640mm, jesli jestes dosc sporym chlopem to 660-680mm gieta vs prosta - twoj wybor, bardziej skup sie na backsweepie - dobrze, aby bylo chociaz 8*, wg mniej najlepiej 9-12* do gietej nie wolno rogow? a to dlaczego? poza tym wysokosc kokpitu mozna regulowac mostkiem i podkladkami, wiec...ale do xc najlepiej rizer 15-25mm
pipiaro Napisano 13 Września 2012 Autor Napisano 13 Września 2012 Mostek i kierownica zakupiona.Padło na giętą Ritchey Comp Rizer White 670/31.8 i czarny mostek Ritchey Comp 4Axis BB 100mm.Wiem że szału nie ma co do wagi i modelu ale taki miałem budżet.Szczerze to przed zakupem miałem obawy i myślałem że minie trochę czasu zanim się do niej przyzwyczaję ale bardzo się myliłem.Jeździ mi się na niej bardzo wygodnie,podjeżdża się nie dużo gorzej niż na prostej a na zjazdach jest lepiej. Temat można zamknąć.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.