Skocz do zawartości

[do 3000PLN] Jaki osprzęt?


cysiox

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, jestem nowy na forum. Zaczynam przygodę z rowerem i wybrałem właśnie wasze forum.

 

Cchę kupić rower typowo górski i nie oczekuje, że ktoś mi powie jaki rower mam kupić.

 

Proszę jednak o pomoc w dobraniu osprzętu, ponieważ jestem trochę zielony w tej kwestii. Ważę 85kg, jazda 40% miasto 60% prawdziwe góry. Zależy mi na w miarę dobrze pracujących przerzutkach, dobrym amortyzatorze z przodu, idealnych hamulcach i bardzo dobrym siodełku. Czy ktoś może mi doradzić? Czy to mają być hamulce tarczowe, czy jednak V-brakei?

Co do przerzutek to wydaje mi się, że Acera/Alivio wystarczy, ale w przypadku pozostałych komponentów nic mi nie mówią ich nazwy. Na co zwrócić uwagę przy mojej wadze?

Napisano

kolego jeżeli przeznaczasz na rower 3tys. zł to na pewno nie będzie to rower na deore, alivio tylko minimum już na pełnym SLX. Proponuje ci coś z Krossa , sam używam tylko ich i jestem bardzo zadowolony.

Napisano

Jak zwykle polecę swoją Meridę, uważam że to dobry o ile nie najlepszy wybór w tej cenie. Można ją mieć za 2990zł :)

http://www.rowerymer...wer-merida.html

 

 

Oto grupy osprzętu Shimano abyś miał porównanie (Tourney<Acera<Alivio<Deore<SLX<XT<XTR)

Widelec także jest lepszy niż wszystkie SR'y XCM,XCR, powiedziałbym na równi z Epiconem.

Hamulce także bardzo dobre w moim mniemaniu jednak odrobinę lepsze od hydraulików Deore- ale to moje zdanie.

Ogólnie ciężko będzie znaleźć do 3000zł coś w lepszym osprzęcie.

 

Temat który możesz uznać za pomocny ze zdjęciami i paroma słowami na temat roweru: http://www.forumrowerowe.org/topic/112858-rower-merida-matts-trail-800d-17/

 

Pozdrawiam

Napisano

Z tego co ja widzę to podałeś linka do roweru za 4,3k . Poza tym Hayes'y w rowerze za 3 tysiaki ?

 

Hayesy czyli, że dobrze czy źle według Ciebie? ;)

Pisałem, że można mieć nową Meridę za mniej niż 3000zł, nie chcę jednak reklamować na forum sklepu bo nic z tego nie będę miał (od nich :))

Napisano

kolego jeżeli przeznaczasz na rower 3tys. zł to na pewno nie będzie to rower na deore, alivio tylko minimum już na pełnym SLX. Proponuje ci coś z Krossa , sam używam tylko ich i jestem bardzo zadowolony.

 

Ale to mi za bardzo dużo nie mówi. Czyli w przerzutkach hierarchia jest taka? Acera-Alivio-Deore-SLX ?Większe obawy mam o hamulce i amortyzator bo tutaj nie wiem kompletnie nic na ten temat. Biorąc pod uwagę, że mam ochotę jeździć po górach i długie szybkie zjazdy przy 85kg, to hamulec i amortyzator może okazać się kluczowy. Czy dobre v-brakei mi wystarczą?

Napisano

Ale to mi za bardzo dużo nie mówi. Czyli w przerzutkach hierarchia jest taka? Acera-Alivio-Deore-SLX ?Większe obawy mam o hamulce i amortyzator bo tutaj nie wiem kompletnie nic na ten temat. Biorąc pod uwagę, że mam ochotę jeździć po górach i długie szybkie zjazdy przy 85kg, to hamulec i amortyzator może okazać się kluczowy. Czy dobre v-brakei mi wystarczą?

 

V-ki nie wystarczą, Hayesy do bardzo dobre, silne hamulce z dobrą modulacją. Są odporne na przegrzewanie. Żadne vki nie mogą się z nimi równać nawet w połowie.

Amortyzator jest także godny polecenia w rowerze za tą cenę.

Ponad SLX, stoją jeszcze XT- które posiada ta Merida i XTR.

Napisano

Hayes według mnie za tą kwotę (3 tysi) to aż za dobrze. . gdybyś znalazł taki rowerek za 3 tysiaki z Trailami 2k12 było by git. Bo przecież kosztują 600/700 zł (2 kpl.) Naturalnie są jeszczę lepszę ale w tej kwocie do tej pory spotykałem same hamulce na niższych modelach Tektro np. Augria itp.(330 zł za 2 kpl.) więc jest spora różnica

 

Dobre v'ki aż tak złe nie są lecz mogą zawodzić w błocie/deszczu. Tarcza ma takową przewagę. Jeżeli chcesz lepszy osprzęt weź rowerek z v-brake a w ramie i amortyzatorze szukaj mocowania na tarcze (przynajmniej ja bym tak zrobił bo lubię dobre v-brake) . Sprawdzaj też czy klamki i manetki są osobno, nie kupuj klamko-manetek (w razie ewentualnej rozbudowy roweru wystarczy zmienic klamki.

 

 

W przerzutkach hierarchia taka sama Tourney>Altus>Acera>Alivo>Deore>LX>XT>XTR

Napisano

Hayes według mnie za tą kwotę (3 tysi) to aż za dobrze. . gdybyś znalazł taki rowerek za 3 tysiaki z Trailami 2k12 było by git. Bo przecież kosztują 600/700 zł (2 kpl.) Naturalnie są jeszczę lepszę ale w tej kwocie do tej pory spotykałem same hamulce na niższych modelach Tektro np. Augria itp.(330 zł za 2 kpl.) więc jest spora różnica

 

Dobre v'ki aż tak złe nie są lecz mogą zawodzić w błocie/deszczu. Tarcza ma takową przewagę. Jeżeli chcesz lepszy osprzęt weź rowerek z v-brake a w ramie i amortyzatorze szukaj mocowania na tarcze (przynajmniej ja bym tak zrobił bo lubię dobre v-brake) . Sprawdzaj też czy klamki i manetki są osobno, nie kupuj klamko-manetek (w razie ewentualnej rozbudowy roweru wystarczy zmienic klamki.

 

 

Super odpowiedź, wielkie dzięki.Zastanawiam się na V-brakeami, dlatego, że pojęcie jakieś mam o mechanice, nie boję się kluczy itd, często drobne rzeczy naprawiam sam w samochodzie, dlatego ewentualna wymiana wg mnie jest prosta i szybka. Jednak zdaje sobie sprawę, że hamulec tarczowy jest bardziej skomplikowany i bardziej kosztowny w eksploatacji.W przerzutkach hierarchia taka sama Tourney>Altus>Acera>Alivo>Deore>LX>XT>XTR
Napisano

A czemu nikt tu o sramie nie mówi ? :P

 

A po co mu mieszać w głowie? W 90% rowerów z tego segmentu jest Shimano, mało kiedy spotkasz niskie grupy SRAM'a.

 

 

 

że hamulec tarczowy jest bardziej skomplikowany i bardziej kosztowny w eksploatacji.W

Powiem w ten sposób, raz ustawione dobrze zalane hamulce hydrauliczne są bezobsługowe, tylko wymieniasz klocki gdy się zużyją co jest banalne w Hayesach i po wyjmowaniu/wkładaniu przedniego koła regulujesz zacisk co może być trochę czasochłonne, ale jest bardzo proste.

 

 

 

PS.

Odp. poszła na PW.

Napisano

Tu jest nawet fajny kellys z foxem na sporej przecenie, tylko nie wiem jak z hamulcami u niego bo to jakieś customy kellysa chyba. Kellys Bicycles : ArchiveDetail

 

/wytapatalkowane z x8

 

Te Helixy sa beznadziejne, znam przypadek gdzie mocniejsze wciśnięcie klamki uszkodziło tłoczek i wszystko 'trysnęło' DOT'em przez klamkę.

FOX zgadza się, lepszy niż Recon chociaż czytałem opinie, że ten Kellysowy odbiega pracą od "normalnego"- co dalej nie znaczy że nie jest to lepsza propozycja od Recona.

Na dodatek dochodzi ciężka rama, ogólnie ciężki rower, ponad 13kg bez pedałów w małym rozmiarze to dużo. A także gorsze manetki i przerzutki, słaba kaseta+ osprzęt KLS (nie wiem czy to wada, ale na pewno nie zaleta)

Według mnie w Kellysie ten FOX jest dla zmyłki, wszyscy popatrzą że FOX i reszta osprzętu pójdzie w niepamięć- ot chwyt marketingowy

Napisano

No za tą cenę to nawet Krossa na takim osprzęcie się nie znajdzie. Pytanie tylko co warta jest ta rama, bo na razie mało wiadomo.

Tak czy inaczej rower jest w miare lekki, bo deklarowana waga to 11,6kg, więc całkiem nieźle, chyba, że rzeczywista wypada sporo gorzej.

Geometria przypomina Gianta XTC z mniejszym o 0,5 stopnia kątem główki ramy, czyli jest raczej sportowa, w sam raz na górskie podjazdy :)

Przy Twojej wadze możesz najwyżej szybciej koła zajeździć i pomyśleć nad wygodnieszym siodłem, na które tu zostało by Ci jeszcze 175zł.

Ew. jeszcze na pompkę do amora:)

Moim zdaniem na początek przygody z MTB rower jak znalazł.

Napisano

Nie ma co wybrzydzać, Juicy3 nie są takie złe, jeździłem 2 lata i nie narzekałem.

 

Zależy jak trafisz, mogą być albo bezawaryjne albo będą z nimi problemy co rusz.

 

Ogólnie to takie podsumowanie według mnie:

 

Rama- na przewagę u Meridy (sprawdzone, solidne, dobrze wykonane)

Amortyzator- tutaj przewaga Rometa :)

Manetki- powiedziałbym, że SLX'y u Meridy są lepsze od SRAM'owskich X5

Przerzutka przednia i tylnia- lepsze/takie same u Meridy jak u Rometa.

Kaseta- lepsza u Meridy, SRAM nie robi zbyt dobrych kaset i korb

Łańcuch- raczej takiej samej jakości

Piasty- tutaj przewaga Rometa i Novateców

Hamulce- raczej znaczna przewaga Meridy i Traili które są naprawdę udane.

Reszta osprzętu (sztyce,kierownice)- powiedziałbym, że tak samo dobre u Rometa jak i u Meridy

Korby- podobnej jakości w obu rowerach

 

 

Co do modelu 2011 Rometa to już lepszy jest ten starszy, ma lepszy amortyzator i korbę.

Napisano

Jeśli chodzi o napęd to myślę że przerzutki/tka i manetki/tka bardziej pasują sram'owskie. Lecz co do hamulców to shimano/hayes . Jeśli chcesz troche zjeżdżać to poleciłbym amortyzator 120/130 w górę wiec taki rower na ramie do xc to średni wybór.

Napisano

Rozważ lepiej między wyborem Meridy a Rometa.

Co do XT czy X7 i SLX czy X5 to według mnie nie ma różnicy. Inaczej gdyby Sram był oczko wyżej, a nie jest.

 

Jak na razie to najbardziej przemawia za mną Merdia.

Napisano

Zastanawiam się jednak czy nie zejść z ceną do około 2000. W sumie będę jeździł 2-3x w miesącu gdzieś dalej po górach, dystanse 20-40km. A poza tym to jednak asfalt z żoną i dzieckiem. Taki mam przynajmniej plan, ale może bedzie i tak, że rower będzie stał kilka tygodni. Czy jest zatem sens wydawać tyle kasy? Czy za niższą cenę przy mojej wadze 85kg, kupie coś co będzie mi słuzyło "od czasu do czasu"?

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...