phill86 Napisano 22 Sierpnia 2012 Napisano 22 Sierpnia 2012 Witam, Dziś zająłem się konserwacją łańcucha w moim Krossie level a4 (2008) i zauważyłem, że kaseta porusza się trochę w stosunku do piasty (nie jest równoległa w czasie obrotu). Wygląda to jak rozcentrowana obręcz tyle że w skali mikro. Po naciśnięciu na zębatki wyczuwa się luz, choć niewielki. Moje pytanie brzmi: czy to dopuszczalne, czy natychmiast należy z tym coś zrobić? Jeśli trzeba działać to czy dam radę sam (na bike'ach nie znam się, ale nia mam też dwóch lewych rąk)? Jeśli dam radę sam to proszę dodatkowo o w miarę przejrzysty opis czynności. Za odpowiedzi z góry dziękuję i pozdrawiam!
Qamal Napisano 22 Sierpnia 2012 Napisano 22 Sierpnia 2012 masz luz na kasecie bo sie rozpadla czy luz na bebenku? na tym opiera sie kaseta jesli masz maly luz na bebenku to nic sie nie stanie
phill86 Napisano 22 Sierpnia 2012 Autor Napisano 22 Sierpnia 2012 Kaseta się rusza cała. Nie wiem czy się rozpada... choć szczerze wątpie bo rower był jeżdżony sporadycznie i ma tak ze 0,6kkm przebiegu li tylko . To co nie przejmować się? Nie wiem czy na bębenku.
mi9el Napisano 23 Sierpnia 2012 Napisano 23 Sierpnia 2012 a czy nie jest tak, że niektóre zęby koronek sprawiają wrażenie wygiętych w stronę koła, a inne w przeciwnym kierunku? zęby kaset są tak frezowane, aby ułatwić zazębianie i wyzębianie łańcucha (czyt. dalej zmianę przełożeń), i to może sprawiać wrażenie jakby kaseta się ruszała w trakcie obracania. minimalny luz jest dopuszczalny, natomiast jeśli koronki będą bardzo pokrzywione, to łańcuch będzie bardzo głośno pracował (momentami jakby chciał zeskoczyć z zębatki na sąsiednią), lub w ekstremalnym przypadku sam zmieniał przełożenie
phill86 Napisano 23 Sierpnia 2012 Autor Napisano 23 Sierpnia 2012 Kaseta się rusza ewidentnie. Czy jest zużyta nie wiem... Zaprowadzę dziś rower do serwisu i się dowiem co i jak.