ILC Napisano 17 Sierpnia 2012 Napisano 17 Sierpnia 2012 Witam mam w rowerku amortyzator powietrzny sr suntour raidon. Ma on zawór na dole tak jak na tym zdjęciu : I mam z nim następujący problem -- UCIEKA MI POWIETRZE. Jak go napompuję rano do 55 psi to na drugi dzień rano zostaje może z 10-20 psi. Powietrze nie ucieka przy podpinaniu/odpinaniu pompki, zawsze to 5 psi dodaje. Próbowałem uszczelniać tą złotą nakrętkę silikonem, jednak nic to nie dało, próbowałem także dokręcić tą srebrną śrubę, którą widzimy nad nakrętką. Efekt ? - śruba cała zjechana (jakiś miękki materiał) a powietrze nadal ucieka. wentylek jest dokręcony, nawet go wymieniałem - nic nie dało, nadal ucieka. PYTANIE: Czy w serwisie zdołają odkręcić tą ZJECHANĄ śrubę i wymienić ten (?zawór?) ? Ile będzie kosztować taka naprawa ? Jestem prawie pewny, że problem stanowi właśnie to co jest na zdjęciu.
Fenthin Napisano 17 Sierpnia 2012 Napisano 17 Sierpnia 2012 Zacząłbym od wlania mu odrobiny oleju do komory powietrznej w celu jej uszczelnienia. Jeśli nie pomoże, wtedy będziesz mógł się martwić. Może też być tak, że uszkodził się o-ring i wystarczy jego wymiana. Poza tym, rozbierałeś widelec i sprawdziłeś, czy nie ma w środku rys?
ILC Napisano 17 Sierpnia 2012 Autor Napisano 17 Sierpnia 2012 Nic nie rozbierałem. Z wlaniem oleju do komory jak i wymianą oringów będę miał problem, gdyż mało wiem o amortyzatorach. Możesz mi powiedzieć ile będzie kosztować min/max naprawa tego amortyzatora ?
PoleK Napisano 17 Sierpnia 2012 Napisano 17 Sierpnia 2012 klucz nr 27, odkrecasz korek w tej goleni z powietrzej, wlewasz pare ml oleju, zakrecasz, pompujesz, po robocie, w serwisie pewnie ze 100+ bo wymysla 10000 rzeczy
ILC Napisano 17 Sierpnia 2012 Autor Napisano 17 Sierpnia 2012 To jest amortyzator prawie, że nowy, możliwe jest że oleju dolali za mało ?? Czy brak oleju może być przyczyną tak dużego spadku powietrza ? Mam odkręcić tą nakrętkę co ma takie trzy wgłębienia ? -- nie wytryśnie mi olej jak to odkręcę ? I jakiego oleju mam dolać
PoleK Napisano 17 Sierpnia 2012 Napisano 17 Sierpnia 2012 dobra, juz wiemna 2012 zmienili... to juz nie taka prosta sprawa, upchneli wszystko w prawa golen... http://www.srsuntour-cycling.com/dstore/products/Suspension+Fork/3277/RAIDON/SF12-RAIDON-X3-RL+26%27+air.html Twoj amor wyglada tak? niestety rysunek eksplodowany nie dziala... daj fotke najlepiej
ILC Napisano 17 Sierpnia 2012 Autor Napisano 17 Sierpnia 2012 Tak, mam identyczny amorek tylko w czarnej wersji kolorystycznej.
lajtspid Napisano 17 Sierpnia 2012 Napisano 17 Sierpnia 2012 Skoro prawie nowy, to nie jest jeszcze na gwarancji?
ILC Napisano 17 Sierpnia 2012 Autor Napisano 17 Sierpnia 2012 Wiesz wysyłać rower na gwarancję do Niemiec, gdzie rower był zakupiony to nie lada problem Według Was ? - możliwe jest, żeby powietrze uciekało przez ten element co na zdjęciu wyżej ? Czy raczej obstawiacie oringi lub mało oleju w komorze ?
Fenthin Napisano 17 Sierpnia 2012 Napisano 17 Sierpnia 2012 Exploded View został źle podlinkowany, ale na stronie jest. Lecz i tak nic z niego nie wywnioskujesz, gdyż cała prawa strona pokazana jest jako zamknięta całość. Ale zasada jest prosta, kartridż podzielony jest na dwie części: u góry hydrauliczna i od spodu, oddzielona od pierwszej, powietrzna. Ładnie zostało to pokazane tu, około 2:34: Skoro powietrze przedostaje się przez wentyl, to czemu olej nie może? Wyjmij widelec, odwróć go do góry nogami, wykręć środek wentyla (do tego potrzebny jest taki mały kluczyk, do dostania w sklepach samochodowych i rowerowych jako nakrętka na wentyl, w droższe nie ma co się pchać), wpuść odrobinę oleju do środka, skręć z powrotem wentyl. Możesz profilaktycznie wymienić go na inny, za jednym zamachem wykluczysz dwie możliwości.
PoleK Napisano 17 Sierpnia 2012 Napisano 17 Sierpnia 2012 Wyjmij widelec, odwróć go do góry nogami, wykręć środek wentyla (do tego potrzebny jest taki mały kluczyk, do dostania w sklepach samochodowych i rowerowych jako nakrętka na wentyl, w droższe nie ma co się pchać), wpuść odrobinę oleju do środka, skręć z powrotem wentyl. Możesz profilaktycznie wymienić go na inny, za jednym zamachem wykluczysz dwie możliwości. wlasnie to mialem proponowac, ale zglupialem po rysunkach na stronie Sprawdz to;)
ILC Napisano 18 Sierpnia 2012 Autor Napisano 18 Sierpnia 2012 Mam wykręcić cały wentylek (mam taki kluczyk) i wlać tam gdzie był wentylek oleju ? - tylko ile ?
kruqu Napisano 18 Sierpnia 2012 Napisano 18 Sierpnia 2012 Na Twoim miejscu sprawdzilbym najpierw czy nie jest uszkodzony sam zaworek, ponieważ rzadko się zdarza żeby w nowym amortyzatorze o-ringi puszczały powietrze.
PoleK Napisano 18 Sierpnia 2012 Napisano 18 Sierpnia 2012 co to za rower? nie ma dystrybutora na Polske??
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.