zanskarix Napisano 5 Sierpnia 2012 Napisano 5 Sierpnia 2012 Zachęcony sporą liczbą odpowiedzi w tym temacie: http://www.forumrowerowe.org/topic/119139-przebudowakross-level-a4-2008-co-wymienic/ postanowiłem założyć kolejne podobne Mam w domu jeszcze 3 rowery Krossa należące do pozostałych członków rodziny, konkretnie - Kross Level A2 19", Kross Level A2 17" i Kross Hexagon V4 15" - wszystkie chyba z 2006 albo 2007 roku, kupione używane. Tutaj chciałbym spytać o Kross Hexagon V4 15" - oto specyfikacja: Rama: Kross Hexagon V4, Alu, niebiesko-czarna Widelec: jakiś ciężki Zoom, zatarty Obręcze: alu Piasty: Joytech Opony: Continental Race King 2,0" drutówka Hamulce: Tektro Klocki ham.: Tektro Korba: Shimano Alivio M410 42/32/22 Suport: ?, kwadrat Łańcuch: KMC Kaseta: jakiś wolnobieg Przerzutka przód: Shimano Alivio M410 Przerzutka tył: Shimano Altus Klamkomanetki: Shimano Tourney Kierownica: Kalin Wspornik kierownicy: Zoom Wspornik siodła: Zoom Siodło: ? Stery: ? Pedały: jakieś plastikowe Przeznaczenie - jazda rekreacyjna, turystyczna. Jeździ na tym dzieciak 12-letni więc podstawową sprawą było odchudzenie tego kloca - w związku z tym wyleciały opony jakie były i weszły Continental Race King - waga spadła na całości o 1kg! Chętnie wywaliłbym ten amor, bo i tak nie działa (nawet jakby był sprawny to nie działałby bo delikwent waży 35kg ) Wymieniłem też zużytą korbę i przednią przerzutkę na Alivio. Myślę o kolejnych zmianach osprzętu na Alivio, wymianie amora i - niestety - kół, żeby to później założyć do nowej ramy jak z tej już wyrośnie. Dobry plan czy inaczej kombinować? Koła to niestety spory wydatek, bo trzeba by od razu zainwestować w piastę pod kasetę no i wymienić manetki (bo te są na 7 rzędowy napęd). Na rurkach wiele wagi nie zbiję więc na razie nie zmieniałem. Proszę o rady
adii22 Napisano 5 Sierpnia 2012 Napisano 5 Sierpnia 2012 Amortyzator : kup używanego Epicon'a, może nówkę Raidon'a - ale to też kloc, choć i tak lżejszy niż złooom Obrecze: SunRingle Equalizer 21 ? Lekko, nie kosztują fortuny, można zapleść na obecnych piastach (jeśli są w dobrym stanie) bądź zbudować nowe kółka. Kierownica i mostek - popatrz na coś z oferty np. Accent, Tioga, Smica - nie kosztują dużo, a ważą niewiele i są trwałe. Możesz zrobić w kołach bezdętki, zejdziesz z wagą sporo a i wytrzymałość się zwiększy (drobne kolce czy ostrzejsze kamyczki przestaną istnieć). Nie widzę większego sensu JESZCZE w zmianie wolnobiegu na kasetę - tę zmianę można zrobić za rok-dwa, kiedy młodemu noga podrośnie, teraz zajechać co jest. Podaj budżet swoją drogą
Piksel Napisano 5 Sierpnia 2012 Napisano 5 Sierpnia 2012 ja bym polował na starego sid'a 80mm skoku.Sztywność dla dzieciaka będzie ok, a waga świetna, ceny też nie zaporowe, bo za 400-500zł już się coś kupi. Jeśli chodzi o piasty to stanowczo odradzam zaplatanie na nich kół.Miałem nieprzyjemność je ostatnio rozbierać.Zero uszczelnienia, bieżnie w fatalnym stanie, że już nie wspomnę o kulkach i konusach, a to wszystko po roku rekreacyjnego jeżdżenia.Najprostsze shimano będzie sto razy lepsze. I nie zgadzam się, że nie ma jeszcze sensu wymieniać wolnobiegu.Swój pierwszy i na szczęście ostatni wolnobieg zajechałem w pół roku, kiedy miałem 10lat. Może jakieś solidniejsze pedały.Rurki zostawiłbym na koniec, bo nie maja one znaczenia innego, niż waga i wygląd.
zanskarix Napisano 5 Sierpnia 2012 Autor Napisano 5 Sierpnia 2012 Amortyzator : kup używanego Epicon'a, może nówkę Raidon'a - ale to też kloc, choć i tak lżejszy niż złooom Obrecze: SunRingle Equalizer 21 ? Lekko, nie kosztują fortuny, można zapleść na obecnych piastach (jeśli są w dobrym stanie) bądź zbudować nowe kółka. Kierownica i mostek - popatrz na coś z oferty np. Accent, Tioga, Smica - nie kosztują dużo, a ważą niewiele i są trwałe. Możesz zrobić w kołach bezdętki, zejdziesz z wagą sporo a i wytrzymałość się zwiększy (drobne kolce czy ostrzejsze kamyczki przestaną istnieć). Nie widzę większego sensu JESZCZE w zmianie wolnobiegu na kasetę - tę zmianę można zrobić za rok-dwa, kiedy młodemu noga podrośnie, teraz zajechać co jest. Podaj budżet swoją drogą A taki lepszy amor będzie pracował pod taką masą, czy lepiej założyć sztywny widelec i poczekać ze 2 lata aż jeździec nabierze ciała? Jakbym zmieniał obręcze to chyba od razu całe koła, od razu pod kasetę. Rurki - trzeba będzie zmieniać stopniowo, na razie nie ruszałem bo maksymalnie 200-300g na wymianie całości pewnie zyskam, opony były ważniejsze Budżet na razie chciałbym zamknąć w paru stówkach, więc wymiana amora na nowy i kół nie wchodzi w grę na razie
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.