Skocz do zawartości

[1000-1500zł] MTB szosa/las/lekki teren, Kands 1300 czy dołożyć?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mój wzrost 186 cm, waga 85 kg, wiek 28 lat.

Tereny wiejskie, lasy, szosy, czasem ostrzejszy zjazd, podjazd czy nierówność, sprzęt musi być na tyle solidny by "dawać radę", 2-3 razy w tygodniu po kilkadziesiąt km.

Po dłuższej lekturze forum pierwszym typem wydaje się Kands 1300, czy wytrzyma on 85 kg kierowcy + jakiś plecak i parę gratów?

Jestem w stanie dołożyć do czegoś "lepszego", jednak czy warto, podobno posiada on dobry osprzęt.

Czy za ~1500 zł znajdę coś zauważalnie lepszego? Oczywiście rower ma służyć jak najdłużej i jak najbardziej "bezobsługowo". Trenuję regularnie na siłowni, tak że czasem dostanie ostrzej po pedałach:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy Kross Level A2 jest wart dołożenia tych 50% więcej? Przewidywany przebieg kilkaset km miesięcznie. Jeśli Kands w 100% wytrzyma parę ostrzejszych zjazdów i depnięć na pedały to oczywiste że wolałbym zaoszczędzone 500 zł przeznaczyć na rzeczy typu licznik, sakwa, bidon, drobne naprawy, zmiana opon łańcucha itp. Wagowo pewnie będą podobne. Jak w urozmaiconym terenie dadzą sobie radę seryjne opony z Kandsa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O oponach w kandsie nie wiem za dużo lecz moge ci powiedzieć że level A2 nieźle się spisuje i w terenie i na szosie chodz na szosie sa jednak te opory toczenia bo to w końcu mtb. Użytkuję levela A2 i jestem zadowolony ;). Dodatkowo level ma blokade amortyzatora w manetce i na szosie sobie blokujesz i lżej jest pedałować a w terenie odblokowujesz i śmigasz. Pozdrawiam ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O oponach w kandsie nie wiem za dużo lecz moge ci powiedzieć że level A2 nieźle się spisuje i w terenie i na szosie chodz na szosie sa jednak te opory toczenia bo to w końcu mtb. Użytkuję levela A2 i jestem zadowolony ;). Dodatkowo level ma blokade amortyzatora w manetce i na szosie sobie blokujesz i lżej jest pedałować a w terenie odblokowujesz i śmigasz. Pozdrawiam ;)

 

Akurat w A2 montują taki amorek, że blokada nie wiele zmienia, bo on i tak się prawie nie ugina, chyba, że jeździec waży powyżej 70kg i więcej. Blokada dokładana do XMC'a to raczej chwyt marketingowy.

 

Na miejscu autora tematu wybrałbym rower Kands 1300, a w miarę możliwości finansowych coś w nim zmienił z biegiem czasu. Przy takim przebiegu da spokojnie radę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy przy moich 186 cm / ~87 długości nogi do krocza odpowiedniejszy jest rozmiar 19 czy 21? Fajnie jeśli wystarczy 19, wtedy również ojciec mógłby korzystać bez problemów (starszy już pan, z 10cm niższy ode mnie). Czy warto dopłacać 200 zł do hamulców tarczowych w tym modelu? Cena 1049 zł za model z v-brake które zapewne wystarczą wygląda więcej niż zachęcająco.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak tarcze to tylko hydraulika, nie pchaj sie nawet w te tanie gówna, bo tylko będziesz żałować (zależy, bo jak robisz 500km w roku to raczej tego nie odczujesz), mój znajomy na tych v ma już natrzaskane z 20000 km i tylko klocki zmieniał :P, co do opon, polecam kupić jakieś kendy / race kingi za 100 zł ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie. Obejrzałem na żywo Kandsa 1300 w lokalnym sklepie, niby ok ale jednak nie to....

Przymierzyłem się do levela A2 i to chyba jest to:) Rama w rozmiarze M to 19''? Wydawała się na styk, przy 186 wzrostu chyba lepiej wziać jednak 21''?

Za Kandsa chcą 1100 zł, za levela rocznik 2012 1600 zł.

Sprzedawca zaproponował również levela A4 rocznik 2010 za 1800 zł....piękna maszyna... niestety w rozmiarze 17'', średnio komfortowo się na nim czułem:/ Osprzętowo genialny, przerzutki deore, klameczki również deore, amor XCR.

Spory wybór Merid i Unibike'ów, niestety zbytnio wcześniej się im nie przyglądałem. Da się znaleźć lepsza alternatywa dla A2 z nowych, może szukać czegoś na przecenie? Coś z bardziej "egzotycznych" producentów jak Univega?

Dam radę w ostateczności naciągnąć budżet do 2k jeżeli naprawdę dostanę za te 400 zł coś o klasę-dwie lepsze, niestety w żadnym stacjonarnym sklepie w okolicy nie ma szans na Kellysa Oxygen Blue za 1850 po rabacie (i raczej już nigdzie nie znajdę).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21" będzie za duży masz za krotkie nogi proporcjonalnie do wzrostu, poza tym 26-er w rozmiarze 21" to straszna wiocha :). 19" będzie ok, ewentualnie pokombinuj z ustawieniem siodełka nieco dalej odsuniętego w mocowaniu na sztycy. Jeśli Twój budżet zamyka się w 2kołach to opcja Level A2 i wymiana już w sklepie amortyzatora na Raidona, bedzie bardzo dobrym wyborem. Jesli chodzi o geometrię to myślę, że bardziej od Level-a w rozmiarze 19", przypasuje Ci MBike Renegade w rozmiarze 19" bo jest znacznie dłuższy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Rower zakupiony, wybór padł na grafitowego A2 w rozmiarze 21'' z przerzutką deore z tyłu, jednak 21'' odpowiada mi znacznie lepiej niż 19 (a tylko levela 19 byłem w stanie przymierzyć osobiście). Przedtem śmigałem na ramie Treka 6700, rozmiar 19 albo 19,5, wys ok 48cm, rama A2 ma ok 53 i nie jest za wysoko, "bufor bezpieczeństwa" od jajek jest wystarczający;) Odległość siodła od kiery podobna, 60-61 cm (opisuję gdyby ktoś miał podobne rozterki dotyczące rozmiaru ramy).

Rower zakupiony za 1499 w mudserwisie, przesyłka szybka, świetnie zapakowany, przerzutka tylna wymagała delikatnej regulacji, mostek krzywo przykrecony:) Przód i hamulce ustawione bez zarzutów. V-brake'i moje 85 kg wagi zatrzymują więcej niż wystarczająco, trzeba uważać żeby nie wystrzelić nad kierownicą, po zmianie klocków na jakieś lepsze będzie po prostu super jak na moje potrzeby. Amor XCM ugina się dość mocno nawet ustawiony na sztywno, ale nie przeszkadza to jakoś mocno, maratonów w ciężkim terenie ten rowerek nie zobaczy:)

W planach: zmiana manetek na gripshifty (czy sram będzie współpracował z przerzutkami shimano?). Do tego zakup rogów. Moooooooooże przy zmianie manetki kaseta na 9.

W dalszych planach zmiana mostek, kiera, sztyca, siodło (delikatne odchudzenie), potem opony (po zajechaniu obecnych:).

Grubsze zmiany (amor, koła) to odległa przyszłość, droga impreza, choć wagowo i w kwestii prowadzenia dadzą wiele.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...