Skocz do zawartości

[do 1500zł]Uniwersalny rower - drogi, bezdroża oraz lasy


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam wszystkich,

 

Ponieważ mój bardzo stary rower decyduje się powoli udać na emeryturę zaczynam poszukiwać jakiegoś nowego sprzętu.

 

Rower będzie głównie wykorzystywany do jazdy po drogach - zarówno asfaltowych jak i polnych, w tym drogach leśnych, w okolicach Gór Świętokrzyskich. Zależy mi więc na tym aby rower nadawał się do jazdy w zróżnicowanym terenie lecz nie zamierzam uprawiać nim żadnej ekstremalnej jazdy. Ponieważ w moich okolicach ukształtowanie terenu nie jest płaskie to dobrze by było gdyby pokonywanie góreczek nie było totalną katorgą.

 

Jestem laikiem jeżeli chodzi o rzeczy rowerowe, jednak po przeczytaniu tego artykułu:

http://www.forumrowe...8-typy-rowerow/

wydaje mi się, że głównymi typami które będą w kręgu zainteresowania to Enduro, Cross Country lub ATB.

 

Tak jak jest napisane w tagu, cena nie powinna przekraczać 1500 zł, jednak myślę, że ten budżet w uzasadnionym przypadku da się jeszcze o jakieś 100-150 zł zwiększyć.

 

Pozdrawiam.

Napisano

Po przejrzeniu podobnych tematów, jak na razie zastanawiam się między Krossem level a2 a Unibike fusion. Z tego co czytałem to chyba nie ma jednoznacznej odpowiedzi który z nich jest lepszy (mówię o rocznikach 2012), jeżeli jednak ktoś ma jakieś inne propozycje lub uwagi co do moich propozycji to z chęcią się z nimi zapoznam.

Napisano
Napisano

Rower będzie głównie wykorzystywany do jazdy po drogach - zarówno asfaltowych jak i polnych, w tym drogach leśnych, w okolicach Gór Świętokrzyskich. Zależy mi więc na tym aby rower nadawał się do jazdy w zróżnicowanym terenie lecz nie zamierzam uprawiać nim żadnej ekstremalnej jazdy.

IMHO wygląda to jak opis crossa.

Koła 28", dobrze się czuje na asfalcie i na drodze polnej.

W tym zakresie cenowym to pewnie najlepiej wypada Unibike Crossfire albo lekko używany Viper.

Ewentualnie Kross Evado.

Napisano

IMHO wygląda to jak opis crossa.

Koła 28", dobrze się czuje na asfalcie i na drodze polnej.

W tym zakresie cenowym to pewnie najlepiej wypada Unibike Crossfire albo lekko używany Viper.

Ewentualnie Kross Evado.

 

A jak w rowerach typu cross wygląda pokonywanie różnych podjazdów na drogach leśnych tudzież polnych? Zapewni on dosyć komfortowe ich pokonywanie?

Napisano
A jak w rowerach typu cross wygląda pokonywanie różnych podjazdów na drogach leśnych tudzież polnych? Zapewni on dosyć komfortowe ich pokonywanie?

Dlaczego miałby nie zapewniać?

Zakres przełożeń ma taki jak MTB, waga podobna, jak kupisz odpowiednio długą ramę i rogi to i pozycja na podjeździe taka sama.

Koło 28" nieco łatwiej przechodzi przez przeszkody niż MTB 26", co ma znaczenie przy podjazdach, bo nie zatrzyma Cię byle kamień albo korzeń.

Jeżdzę głównie asfaltem i leśnymi drogami po okolicach Trómiasta (czyli krótkie, ale nieraz strome podjazdy), niedawno przesiadłem się na crossa i uważam, że jest lepiej. Na asfalcie dużo lepiej niż MTB, na drodze leśnej lepiej a na ubitej ścieżce porównywalnie (tzn. inne są wady i zalety, ale w podobnych proporcjach). Tracisz głównie możliwośc jazdy w tzw. prawdziwym terenie. Chyba że zmienisz korbę, opony i amora, ale to oznacza, że od początku potrzebowałeś 29era.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...