robio1g Napisano 18 Lipca 2012 Napisano 18 Lipca 2012 Witam Na początku podam jaki chce osiągnąć cel: zwiększyć prędkość najmniejszym nakładem siły oraz kosztów. Czy opłaca się zmieniać korbę na szosową w rowerze author classic na szosową 52/42 ewentualnie 50/42 i czy będzie konieczność wymiany wkładu suportu? Obecnie zamontowana jest korba 48/38/28 SUNTOUR XCC-308 i przeważnie jeżdżę w połączeniu z koronkami 5-7 z 8 dostępnych (17-15-13) na dwóch największych koronkach (małej nie używam w ogóle). Na podjazdach dochodzę do przełożenia 38x23 Zastanawiałem się też nad zmianą kasety na szosową 12-13-15-17-19-21-23-25 ale większość tych przełożeń pokrywa się z obecnie używaną 11-13-15-17-20-23-26-30 (chociaż 30 nie używam, a 26 raczej też nie) więc to chyba nie ma sensu. Przeważnie jeżdżę po asfalcie ale zdarza mi się jechać polną (szutrową) drogą więc zmiana roweru na szosę odpada. Dziękuje za wszystkie opinie i podpowiedzi. pozdrawiam
Mod Team Puklus Napisano 18 Lipca 2012 Mod Team Napisano 18 Lipca 2012 Możesz zastosować korbe szosową jeżeli tylko chcesz, warto pomysleć o węższych oponach bardziej na asfalt. Skoro czasami tez z asfaltu zdarzy ci sie zjechać np jakieś semi slicki.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.