Skocz do zawartości
  • 0

[Rower] Kross Level A2 2012


mac1ej

Pytanie

Witam, chciałbym wam przedstawić mój rower, który zakupiłem dzisiaj, na początku miał to być Unibike Fusion, Później Merida Matts 100-V, ale wybór padł na Kross Level A2 z 2012 roku. Gdy go w sklepie ujrzałem od razu się w nim zakochałem. Na forum jestem już od roku, ale mało piszę, a dużo czytam :)

 

Kross Level A2 2012

 

Rama - Aluminium Lite

Kolory - Czarno-biały mat

Rozmiar - M

Widelec - Suntour XCM V3 RL (skok 100mm, zdalna blokada)

Ilość biegów - 24

Przerzutka przód - Shimano Altus M310

Przerzutka tył - Shimano Alivio M430

Hamulec przód - Tektro V-brake

Hamulec tył - Tektro V-brake

Dźwignie hamulca - Tektro

Manetki - Shimano Alivio M410, 8 biegów

Korby - Shimano Altus M311 Octalink 42/32/22T

Suport - Shimano Alivio BB-ES25 Octalink

Łańcuch - Shimano HG40

Kaseta - Shimano Altus HG31-8 11-32T

Piasta przód - Joy Tech 802DSE 36H

Piasta tył - Joy Tech 751DSE 36H

Opony - Schwalbe Rapid Rob PP 26"x2.1"

Obręcze - KROSS V-brake (Aluminiowe, podwójna ścianka)

Kierownica - KROSS Sport Components (Aluminiowa, niski wznios, 31,8mm)

Wspornik kierownicy - KROSS Sport Components (Aluminiowy, ahead, 31,8mm)

Wspornik siodła - KROSS Sport Components (Aluminiowy, 27,2mm)

Stery - VP A41AC półzintegrowane

Siodło - Selle Royal Seta Custom

Chwyty - KROSS

Pedały - Aluminium/Nylon

Waga - ok. 13,99 kg

 

Na razie full seria jedynie co doszło to nóżka... Proszę nie krzyczcie na mnie, że zamontowałem nóżkę w takim rowerze, ale tata nalegał... Dzisiaj jak tylko wróciłem do domu, zjadłem obiad, wybrałem się na przejażdżkę, zrobiłem 25km i muszę powiedzieć, że jestem bardzo zadowolony. Ogólnie to cieszę się jak małe dziecko, w końcu jest to mój pierwszy "prawdziwy" rower :)

 

DSC-0078.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rekomendowane odpowiedzi

Chwytamy go w dwóch miejscach pomiędzy wypustkami np jakimiś obcęgami lub szczypcami i odkręcamy - to trwa najdłużej bo trzeba to robić kilkukrotnie.

 

Hm, a nie można po prostu złapać obcęgami za to wystające coś, czym regulujemy, czy koniecznie trzeba objąć cały korek?

 

Lepiej cały korek. Też dziś to robiłem i poszło gładko.

 

Wysyłane z mojego XT910 za pomocą Tapatalk 2

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj miała dziś konkretny test moja a2eczka :D Cyklokarpaty Kluszkowce, dystans mega, 55km w błocie :D

2s93zmu.jpg

Ale wszystko spisało się elegancko, hamulce jak hamowały na starcie tak hamowały również jak miały z kilo błota na klockach i tarczach :D Epiconik wybierał kamury jak złoto :D Alivio z tyłu też do końca wyścigu działało bardzo dobrze, w błocie miało lekkie opóźnienie, ale ogólnie to spisało się bardzo dobrze. Jedynie opony mnie bardzo zawiodły, no ale cóż, race king i zjechany rapid rob to nie są opony na błoto. Na zjazdach przód tańczył na wszystkie strony, m.in. przez to miałem kilka solidnych gleb ;) A z kolei na podjazdach tył momentami niedomagał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj miała dziś konkretny test moja a2eczka :D Cyklokarpaty Kluszkowce, dystans mega, 55km w błocie :D

2s93zmu.jpg

Ale wszystko spisało się elegancko, hamulce jak hamowały na starcie tak hamowały również jak miały z kilo błota na klockach i tarczach :D Epiconik wybierał kamury jak złoto :D Alivio z tyłu też do końca wyścigu działało bardzo dobrze, w błocie miało lekkie opóźnienie, ale ogólnie to spisało się bardzo dobrze. Jedynie opony mnie bardzo zawiodły, no ale cóż, race king i zjechany rapid rob to nie są opony na błoto. Na zjazdach przód tańczył na wszystkie strony, m.in. przez to miałem kilka solidnych gleb ;) A z kolei na podjazdach tył momentami niedomagał.

pochwal się które miejsce :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod względem wyniku to zbyt udany maraton nie był, teraz przeklinam się, że nie kupiłem jakiejś porządniejszej opony na błoto, przynajmniej na przód ;)

36/140 w Mega Open i 8/14 w kategorii. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Krok po kroku: 1. Okręć korek na lewej goleni (korek z pokrętłem naprężenia wstępnego z napisem PRELOAD) 2. Naciśnij kierownicę aby amortyzator się ugiął i żeby sprężyna "wyszła na wierzch" 3. Wyjmij spręzynę 4. Wyjmij plastikowy czarny korek na końcu sprężyny (obojętnie który, są dwa na jej obu końcach), po prostu podważ go czymś np śrubokrętem (zapamiętaj jak był włożony) 5. Wypchnij jakimś drutem kawałek gumy (elastomer) ze środka sprężyny 6. Jeśli jest brudno - wyczyść, jeśli jest za mało smaru - nałóż gęsty smar na sprężynę 7. Nałóż ten mały plastikowy korek na koniec sprężyny tak jak był 8. Włóż sprężynę z powrotem do widelca 9. Złap ręką za widelec a drugą za kierownicę a następnie "rozciągnij" amortyzator żeby sprężyna "schowała" się w widelcu 10. Nałóż i przykręć korek na goleni amortyzatora. Gotowe! Skok amortyzatora powinien się teraz zwiększyć o 2-3 cm.

Zrobiłem krok po kroku i... działa! Najgorzej miałem z nakrętką bo ciężko o taki klucz, a żabka nieco zniszczyła. Efekt taki jak chciałem. Teraz tylko jechać wypróbować.. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemka, od 2 tygodni również jestem szczęśliwym posiadaczem Krossa Level A2 z 2012 roku :D. Przebieg ok 200km. Poniżej zdjęcia z ostatniej wyprawy. http://imageshack.us/g/40/dsc0115k.JPG/ Ostatnio zauważyłem, że pęka mi siodło. http://imageshack.us/photo/my-images/546/dsc0119el.jpg/, ktoś tak też miał?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj pierwszy raz w a2 wymieniłem klocki hamulcowe, standardowe wytrzymały aż 6200km, no i przy okazji wyjąłem elastomer, ale jakieś wielkiej różnicy nie odczułem podczas normalnej jazdy, zwiększył się co prawda skok i jak go uginam to widać to gołym okiem, natomiast jakoś nie za specjalnie odczułem to w praktyce, może wybrałem zbyt łagodny teren.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

przy okazji wyjąłem elastomer, ale jakieś wielkiej różnicy nie odczułem podczas normalnej jazdy, zwiększył się co prawda skok i jak go uginam to widać to gołym okiem, natomiast jakoś nie za specjalnie odczułem to w praktyce, może wybrałem zbyt łagodny teren.

To dziwne, bo ja po wyjęciu elastomera wyraźnie poczułem różnice już na początku pierwszej jazdy po tej czynności. u mnie amortyzator jest teraz znacznie bardziej miękki i przy nierównościach lub pojedynczych wybojach jak np korzenie w lesie nie podbija mi całego roweru w górę tylko amor wybiera o wiele lepiej, teraz wyraźnie czuję jak "łyka" nierówności. Dziś podczas jazdy na stojąco przy 20 km/h zaliczyłem ładny dołek w lesie i weszło aż 9cm! :D Wiem że to 9 bo mam założoną gumkę na goleni i zmierzyłem sobie potem odległość :) Do końca skoku został centymetr, moim zdaniem jak na XCM to znakomity wynik. :) Być może udało mi się to osiągnąć dzięki temu że dbam o amorka i regularnie co 3-4 jazdy czyszczę dokładnie golenie z kurzu i drobnego brudu + oczywiście brunox Deo :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...