Skocz do zawartości

[napęd] Zębatki przednie, a tylne czyli o obrotach sfer niebieskich

Piter0

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam Was serdecznie, to mój debiut na tym forum. Mam zamiar wymienić praktycznie cały napęd w moim rowerze szosowym. Jako osoba, która zaczyna swoją przygodę z poszczególnymi częściami jestem trochę zielony i mam wiele wątpliwości. Nie przedłużając: czy w przypadku gdy tylne koło ma kasetę z 4-5 przełożeniami mogę zainstalować korbę z 1 zębatką? Oraz jaka powinna być grubość i długość łańcucha w takim przypadku? Oraz jaka przerzutka będzie odpowiednia?

Mam nadzieję, że nie strzeliłem żadnej gafy - jeśli tak proszę o wyrozumiałość. Pozdrawiam!

Teraz tak myślę, że źle sformuowałem swoje pytanie. Konkretnie to chcę troszkę odrestaurować swójego staruszka - ROMETA. Czy mogę dopasować jakąs nową przerzutkę do starszej tylnej kasety?

• Mod Team
Napisano

Możesz, zależy co masz na myśli. Możesz nawet zamontować najnowsze technologie dostępne obecnie na rynku. Pytanie ile chcesz kasy władować w staruszka. ?

Napisano

Możesz, zależy co masz na myśli. Możesz nawet zamontować najnowsze technologie dostępne obecnie na rynku. Pytanie ile chcesz kasy władować w staruszka. ?

Postaram się to wyjaśnić. Posiadam parę oryginalnych, świecących, naprawdę ładnych kół do tego roweru i chciał bym je zachować. Tylne ma kasetę 5 zębatek. Mechanizm korbowy jest do wymiany. Chcę kupić nową korbę (z zębatką pojedyńczą) i spasować to z nowymi przerzutkami i łańcuchem. Nie wiem czy przerzutka np. Shimano zgra mi się z kasetą. Jeżeli tak to manetka też musi być shimano rozumiem?

• Mod Team
Napisano