Piter0 Napisano 26 Czerwca 2012 Napisano 26 Czerwca 2012 Witam Was serdecznie, to mój debiut na tym forum. Mam zamiar wymienić praktycznie cały napęd w moim rowerze szosowym. Jako osoba, która zaczyna swoją przygodę z poszczególnymi częściami jestem trochę zielony i mam wiele wątpliwości. Nie przedłużając: czy w przypadku gdy tylne koło ma kasetę z 4-5 przełożeniami mogę zainstalować korbę z 1 zębatką? Oraz jaka powinna być grubość i długość łańcucha w takim przypadku? Oraz jaka przerzutka będzie odpowiednia? Mam nadzieję, że nie strzeliłem żadnej gafy - jeśli tak proszę o wyrozumiałość. Pozdrawiam! Teraz tak myślę, że źle sformuowałem swoje pytanie. Konkretnie to chcę troszkę odrestaurować swójego staruszka - ROMETA. Czy mogę dopasować jakąs nową przerzutkę do starszej tylnej kasety?
Mod Team Puklus Napisano 26 Czerwca 2012 Mod Team Napisano 26 Czerwca 2012 Możesz, zależy co masz na myśli. Możesz nawet zamontować najnowsze technologie dostępne obecnie na rynku. Pytanie ile chcesz kasy władować w staruszka. ?
Piter0 Napisano 26 Czerwca 2012 Autor Napisano 26 Czerwca 2012 Możesz, zależy co masz na myśli. Możesz nawet zamontować najnowsze technologie dostępne obecnie na rynku. Pytanie ile chcesz kasy władować w staruszka. ? Postaram się to wyjaśnić. Posiadam parę oryginalnych, świecących, naprawdę ładnych kół do tego roweru i chciał bym je zachować. Tylne ma kasetę 5 zębatek. Mechanizm korbowy jest do wymiany. Chcę kupić nową korbę (z zębatką pojedyńczą) i spasować to z nowymi przerzutkami i łańcuchem. Nie wiem czy przerzutka np. Shimano zgra mi się z kasetą. Jeżeli tak to manetka też musi być shimano rozumiem?
Mod Team Puklus Napisano 26 Czerwca 2012 Mod Team Napisano 26 Czerwca 2012 Masz wolnobieg na 5 trybów to już naprawdę rzadkie znalezisko ale romety takie miały Tutaj pojawiają sie schody, bo nie wiem jaka tam jest mufa. Podejrzewam ze nie BSA. Nie wiem jaka tam w ogle była przerzutka, w jakim systemie pracowała ... musiał byś coś wiecej napisać. Myśle ze chcesz zachować ten retro styl w tym wehikule wiec postaramy sie znaleźć odpowiednie części. Nie było by problemu z przerzutkami, mozna dokupić manetki, przerzutkę shimano i będzie to działać. Odnośnie korby poki nie powiesz jaka tam jest rama ciężko cokolwiek powiedzieć.
Piter0 Napisano 26 Czerwca 2012 Autor Napisano 26 Czerwca 2012 Masz wolnobieg na 5 trybów to już naprawdę rzadkie znalezisko ale romety takie miały Tutaj pojawiają sie schody, bo nie wiem jaka tam jest mufa. Podejrzewam ze nie BSA. Nie wiem jaka tam w ogle była przerzutka, w jakim systemie pracowała ... musiał byś coś wiecej napisać. Myśle ze chcesz zachować ten retro styl w tym wehikule wiec postaramy sie znaleźć odpowiednie części. Nie było by problemu z przerzutkami, mozna dokupić manetki, przerzutkę shimano i będzie to działać. Odnośnie korby poki nie powiesz jaka tam jest rama ciężko cokolwiek powiedzieć. Chcę zachować oryginalność ponieważ ma swój urok, a zarazem tchnąć w niego trochę nowoczesności. Jeżeli chodzi o korbę to jest w taki sposób skonstruowana: KORBA ROMET 46+SUPORT WKŁADANY ZDEJMOWANY -806 . Przerzutka dość archaiczna i jest to element, który chciał bym unowocześnić z tąd moje wątpliwości - czy uda mi się dopasować. Ale z drugiej strony zastosowane rozwiązanie gdzie dźwignia zmiany przerzutek znajduje się na ramie (naciąganie ku górze powoduje zwiększenie przełożenia) bardzo mi się podoba i chciał bym je zachować. Takie pytania pomocnicze, które zadajesz bardzo mi pomagają w odpowiadaniu, bo ciężko mi nazwać wszystkie te części i pokazać w czym dokładnie problem. Albo inaczej, będzie łatwiej. Jeżeli zrezygnuję z oryginalnych kół na rzecz takich: http://allegro.pl/show_item.php?item=2430723128&msg=Tw%C3%B3j+e-mail+zosta%C5%82+wys%C5%82any.&msgtoken=048a25b10f8bf5405c1e387864ffa85323220a1444b540a86acf77d00be2ff62]KOŁA to czy kupując http://allegro.pl/wolnobieg-6rz-shimano-14-28-i2441617468.html]KASETĘ 6 rzędową musiał bym dołożyć jakieś "przedłużki" w celu założenia kasety czy po prostu zakłada się ją bezpośrednio na piastę? I czy w takim wypadku wystarczyła by z przodu http://allegro.pl/mechanizm-korbowy-zwykly-rower-caly-zestaw-i2426797001.html]KORBA z pojedynczą zębatką? I czy spasowała by do tego http://allegro.pl/przerzutka-tylna-shimano-rd-tz50-z-hakiem-i2441617427.html]PRZERZUTKA "sterowana" za pomocą dźwigni mocowanej na ramie?
Mod Team Puklus Napisano 26 Czerwca 2012 Mod Team Napisano 26 Czerwca 2012 Tak jeżeli masz manetki na ramę, na 90% są nie indeksowane, to bardzo ułatwia sprawę bo to będzie działać z każda przerzutką. Do takiej ramy polecałbym jakąś szosową np Allegro ale abu ją zamontowąć musisz tez kupić Allegro taki ham z adapterem na śrubę. Tylko c odo korby mam obawy. Wydaje mi sie ze większość ówczesnych korb ma mufy w innym standardzie i będzie problem. Najpopularniejszy BSA to gwint angielski z prawym i lewym gwintem o wymiarach 35x68 mm gdzie 35 średnicza gwintu mufy a 68 to jej szerokość. Jeżeli masz inne wymiary ... bedzie problem. na pewno kupisz suporty i korby w stylu jaki tam masz ale z "nowszym" duchem był by problem.
Mod Team Pixon Napisano 26 Czerwca 2012 Mod Team Napisano 26 Czerwca 2012 Mufa jest na pewno 68mm, ja wkręciłem pakiet BB-UN25 do swojego Rometa i zamontowałem korbę na kwadrat.
Piter0 Napisano 26 Czerwca 2012 Autor Napisano 26 Czerwca 2012 Albo inaczej, będzie łatwiej. Jeżeli zrezygnuję z oryginalnych kół na rzecz takich: KOŁA to czy kupując KASETĘ 6 rzędową musiał bym dołożyć jakieś "przedłużki" w celu założenia kasety czy po prostu zakłada się ją bezpośrednio na piastę? I czy w takim wypadku wystarczyła by z przodu KORBA z pojedynczą zębatką? I czy spasowała by do tego PRZERZUTKA "sterowana" za pomocą dźwigni mocowanej na ramie?
Mod Team Pixon Napisano 26 Czerwca 2012 Mod Team Napisano 26 Czerwca 2012 Oryginalne manetki nie były indeksowane
Mod Team Puklus Napisano 26 Czerwca 2012 Mod Team Napisano 26 Czerwca 2012 Skoro jest tam gwint BSA to można wybrać fajną korbę do sinle speeda. Przerzutkę turney możesz załozyć ale wydaje mi sie że szosowa ładniej by sie komponowała z resztą. Tak Manetka bez indeksacji czyli wyraźnych skoków dźwignie obsłuży każdą przerzutkę niezależnie od producenta i systemu w jakim pracuje.
Piter0 Napisano 26 Czerwca 2012 Autor Napisano 26 Czerwca 2012 Tak jeżeli masz manetki na ramę, na 90% są nie indeksowane, to bardzo ułatwia sprawę bo to będzie działać z każda przerzutką. Do takiej ramy polecałbym jakąś szosową np Allegro ale abu ją zamontowąć musisz tez kupić Allegro taki ham z adapterem na śrubę. Tylko c odo korby mam obawy. Wydaje mi sie ze większość ówczesnych korb ma mufy w innym standardzie i będzie problem. Najpopularniejszy BSA to gwint angielski z prawym i lewym gwintem o wymiarach 35x68 mm gdzie 35 średnicza gwintu mufy a 68 to jej szerokość. Jeżeli masz inne wymiary ... bedzie problem. na pewno kupisz suporty i korby w stylu jaki tam masz ale z "nowszym" duchem był by problem. Jest to jedna manetka. Zależy mi, żeby tył był max 6 rzędów, a przód 1 zębatka. Ta przerzutka, która zaproponowałeś jest fajna, ale obsługuje 8 biegów. W przypadku takiego WKŁADU czy spasowała by taka KORBA? Wkład się po prostu wkręca w mufę (nie trzeba żadnych łożysk etc)? I czy pasowało by to do kół oryginalnych?
Mod Team Puklus Napisano 26 Czerwca 2012 Mod Team Napisano 26 Czerwca 2012 Ogolnie by pasowało ale cieżko wyczuć na jaką długość suportu jest ta korba, zapytaj sprzedawce. Przy jedno rzędowej korbie pasuje aby zębatka wypadała na środku zębatek z tyłu.
Piter0 Napisano 26 Czerwca 2012 Autor Napisano 26 Czerwca 2012 Ogolnie by pasowało ale cieżko wyczuć na jaką długość suportu jest ta korba, zapytaj sprzedawce. Przy jedno rzędowej korbie pasuje aby zębatka wypadała na środku zębatek z tyłu. Czy nie decyduje o wszystkim długość suportu właśnie? Dodam, że ten "wałek", który biegnie centralnie ma u mnie 133mm (coś TAKIEGO) Jeszcze apropo przerzutek - czy przy kasecie 5-6 zębatek może być zastosowana przerzutka na 8 przełożeń?
Mod Team Puklus Napisano 26 Czerwca 2012 Mod Team Napisano 26 Czerwca 2012 Jak już wspominałem wczesniej każda moze być tym bardziej ze masz bezstopniowe manetki czyli dowolna przerzutka będzie działać. Odnośnie korby aż tak bardzo bym sie nie sugerował długością starej osi.
Piter0 Napisano 26 Czerwca 2012 Autor Napisano 26 Czerwca 2012 Więc zakładając, że wybrałem już wkład i korbę przejdę do reszty. Czy może być taki zestaw: PRZERZUTKA, KOŁO, KASETA i nie mam pojęcia jaki łańcuch
Mod Team Puklus Napisano 26 Czerwca 2012 Mod Team Napisano 26 Czerwca 2012 Tak to przyzwoity zestaw za takie pieniądze, możliwe ze będziesz musiał troszke rozgiąć widełki z tyłu ale to rama stalowa wiec żaden problem. Nie zapomnij o tym haku co podałem wczesniej.
Piter0 Napisano 26 Czerwca 2012 Autor Napisano 26 Czerwca 2012 Tak to przyzwoity zestaw za takie pieniądze, możliwe ze będziesz musiał troszke rozgiąć widełki z tyłu ale to rama stalowa wiec żaden problem. Nie zapomnij o tym haku co podałem wczesniej. Ok cieszę się, jakieś światło w tunelu w końcu. Proszę doradź mi jeszcze co w kwestii łańcucha?
Mod Team Puklus Napisano 26 Czerwca 2012 Mod Team Napisano 26 Czerwca 2012 Polecił bym ci connexa serię 800. to bardzo mocny i trwały łańcuch. Sam taki i mam i jestem pod wrażeniem ile wytrzymał. http://allegro.pl/lancuch-wippermann-connex-800-okazja-i2428495925.html lub http://allegro.pl/lancuch-connex-804-wpippermann-super-cena-i2446094727.html tylko nie wie mczy jest to odpowiedni lancuch to tej kasety. Ona jest miększa niż te lepsze. http://allegro.pl/lancuch-kmc-x8-gold-hg50-8-speed-116og-spinka-i2414882465.html też dobry lańcuch.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.