Skocz do zawartości

[kaseta,korba,łańcuch] konieczna wymiana?


yankees564

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam. Kupiłem rower, wyczyściłem cały napęd i przesmarowałem. Podczas jazdy gdy dam ,,mocniej w pedał,, przeskakuje łańcuch (nie zawsze) . Pewnie niepoprawnie wyregulowałem przerzutki bo podczas jazdy potrafią się samoczynnie zmienić i ciężko wrzucić z tyłu pierwszy bieg jak i z przodu trzeci bieg.

 

Myślę nad zmianą kasety, korby, łańcucha aby rowerkiem lekko i bezstresowo się jeździło . Proszę o opinie czy mocno są zużyte części, czy warto je wymieniać ...

 

imag2376e.jpg

imag2377.jpg

imag2380.jpg

imag2381.jpg

Napisano

ostatnio byłem w lesie więc trochę się tego na niosło. Czyli cały napęd nie jest w złym stanie ? Używałem poradników z forum na temat regulacji i nie wychodziło mi ... być może przednia przerzutka ma za duże luzy...

Napisano

Nie jest źle. Tak jak wcześniej pisałem, dokładnie wyczyść cały napęd. Przy oliwieniu broń Boże nie smaruj kasety i korby, tylko i wyłącznie łańcuch, nie zapomnij też go wytrzeć z nadmiaru smarowidła. Potem zostaje jeszcze regulacja wszystkiego.

 

Zapomniał bym jeszcze, sprawdź czy łańcuch nie jest naciągnięty.

Napisano

Nie jest źle. Tak jak wcześniej pisałem, dokładnie wyczyść cały napęd. Przy oliwieniu broń Boże nie smaruj kasety i korby, tylko i wyłącznie łańcuch, nie zapomnij też go wytrzeć z nadmiaru smarowidła. Potem zostaje jeszcze regulacja wszystkiego.

 

Zapomniał bym jeszcze, sprawdź czy łańcuch nie jest naciągnięty.

 

mogę smarować WD-40 czy lepiej smar do łożysk tocznych- tylko to posiadam na chwile obecną. W jaki sposób sprawdzić łańcuch?

Napisano

Jedno i drugie nie nadaje się do tego celu, ale z dwojga złego lepiej WD-40, bo po posmarowaniu tym do łożysk tocznych pozbierasz wszystko z powietrza i nawierzchni. Polecam skoczyć do rowerowego i kupić sobie np. Finish Line-a (ok.20 zł butelka która starca na długo)

Co do sprawdzania łańcucha to najlepiej specjalnym miernikiem, leżeli nie masz to możesz na upartego zmierzyć odległość między trzpieniami o ile dobrze pamiętam powinien być dokładnie 1cal ewentualnie jak skoczysz po olej to poprosisz o zmierzenie.

Napisano

Jedno i drugie nie nadaje się do tego celu, ale z dwojga złego lepiej WD-40, bo po posmarowaniu tym do łożysk tocznych pozbierasz wszystko z powietrza i nawierzchni. Polecam skoczyć do rowerowego i kupić sobie np. Finish Line-a (ok.20 zł butelka która starca na długo)

Co do sprawdzania łańcucha to najlepiej specjalnym miernikiem, leżeli nie masz to możesz na upartego zmierzyć odległość między trzpieniami o ile dobrze pamiętam powinien być dokładnie 1cal ewentualnie jak skoczysz po olej to poprosisz o zmierzenie.

 

jeśli łańcuch będzie rozciągnięty to wtedy wypadałoby wymienić dodatkowo kasetę i korbę ?

  • Mod Team
Napisano

Poki napęd ze soba pracuje i jest w maire nowy można zmieniać łańcuchy, po przejściu pewnej granicy, nie w km tylko zmęczeniu materiału nie ma już odwrotu (teoretycznie) i napęd musi juz tak pracować do śmierci bo wymiana kasety bądź łańcucha skutkować będzie przeskakiwaniem. Dlatego z zasady wymienia sie całaość. Bez korby bo jej blaty zazwyczaj sa na tyle duże ze nie będzie przeskakiwało chyba ze jej zuzycie jest zbyt wysokie..

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...