Skocz do zawartości

[Manetka] LX przeskakuje.


Krzychoo

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

 

Lewa manetka LX model M-580 od kilku dni przy zmianie z dużej tarczy zrzuca od razu na mała.W góre pracuje normalnie i to nie jest wina przerzutki, sprawdziłem.

Można to jakoś naprawić czy tylko wymiana ?

Napisano

Sprawdź, czy na największej tarczy, szyna przerzutki jest równoległa do biegu łańcucha. Może być lekko skrzywiona i krawędź zrzuca łańcuch za daleko.

Napisano

jezeli przerzutka ci sie nie przesunela (prowadnica jest rownolegle z blatem, a przeswit jest ok 3mm) to moze ktos ci pokrecil baryłka przy manetce, lub sam tego dokonales nieswiadomie...

Wykrec srube baryłkowa na poczatek o 2-3 przeskoki i sie przejedz....

Napisano

sprecyzuj te "cykle" bo nie wiem czy dobrze zrozumialem...

czyli jak masz 3 i na manetce klikniesz raz to od razu spada na sam dol, a pozniej juz kolejnego klikniecia nie ma ? (masz tylko 1 klikniecie w dol zamiast 2) ?

w takim razie fabryczny smar stał sie zbyt "stały" i blokuje zapadke, wystarczy ze odkrecisz "plasticzek" z dołu i psikniesz rzadkiej oliwki, nastepnie poklikaj pare razy i bedzie smigac jak nowa ~5 min. roboty.

Czasami, trzeba rozruszac zapadke malutkim srubokretem serwujac przy tym rzadka oliwke + 1 min roboty.

  • Mod Team
Napisano

Reasumując próby tłuczenia ... masz 3 ... zrzucasz na 2 a tam 1 ? Sciag manetke, odkręć dekielek ale nie ruszaj mechanizmu poki co. Postaraj sie wyczyścić i jaK pisał kolega nasmarować. Jak ci sie mechanizm rozpadnie podejrzewam ze już go nie złożysz.

Napisano

Jeszcze dokładniej. Kiedy masz łańcuch na największej tarczy i manetka pokazuje 3, po jednym klinknięciu, łańcuch spada na najmniejszą tarczę. Tak zrozumiałem. Teraz ważne - wskaźnik manetki pokazuje wówczas 1, czy 2?

I druga sprawa.

 

Manetka przy zrzucaniu luzuje całą linke

 

Kiedy łańcuch jest na najmniejszej tarczy, linka nie może być całkiem luźna. Powinna być lekko naprężona. Kiedy nie jest dostatecznie napięta, mocna sprężyna może ściągać wodzik na dół.

Napisano

Zrob jak napisalem wyzej

dla ulatwienia obroc sobie manetke "do gory nogami" na kierownicy (nie musisz jej sciagac), odkrec plastikowa oslonke "dekielek" (ale reszty w srodku nie rozkrecaj, bo nie zlozysz tak latwo...) i kapnij pare kropel po mechanizmie czy psiknij oliwki z spray-a, poruszaj cięgnami i zobaczysz jak to wszystko działa w srodku... naprawde ~5 min roboty.

Juz troche takich przypadkow mialem, wszystkie manetki nawet swiezo wyciagniete z piwnicy po 10 latach stania tak sie dalo rozruszac.

 

Wazaa skoro w gore wchodzi ladnie, to za luzno linki nie ma.

Napisano
Wazaa skoro w gore wchodzi ladnie, to za luzno linki nie ma

 

Niekoniecznie, ale dajmy powiedzieć autorowi posta. To zdanie brzmi dziwnie:

 

Manetka przy zrzucaniu luzuje całą linke
  • Mod Team
Napisano

Nie po prostu zapaska sie zawiesiła, jak ma na 1 to jedno machniecie wajchą ma 2 drugie i ma 3, w drugą trone jeden klik i już ma jeden. Coś sie zacieło, powiedziałbym co ale juz nie mam swoich LX od dłuższego czas niestety nie pamiętam jak to tam było.

Napisano
Niekoniecznie, ale dajmy powiedzieć autorowi posta.

To zdanie brzmi dziwnie:

Krzychoo napisał: Manetka przy zrzucaniu luzuje całą linke

 

Zdanie kończy się troche dalej... :thumbsup:

"Manetka przy zrzucaniu luzuje całą linke w 1 cyklu zamiast w 2."

 

to zapadka, a przerzutka jest dobrze wyregulowana.

 

Ps. skoro lewa zaczela szwankowac, to mozesz sobie "lekko" naoliwic analogicznie od razu tylna manetke, czuc roznice po takim zabiegu ! (autopsja)

Napisano
Zdanie kończy się troche dalej... :thumbsup: "Manetka przy zrzucaniu luzuje całą linke w 1 cyklu zamiast w 2."

 

Prawda, ale jeśli luzuje całą linkę, to wskazuje, że nie jest ona właściwie napięta. W tym wypadku nie ma znaczenia, czy na pierwszym, czy drugim biegu. Chodzi o samo naprężenie linki.

Napisano

Rozebrałem,wyczysciłem i nasmarowałem,nadal to samo.Wyrobiła się zapadka ,pozostaje sie przyzwyczaić albo kupić nową.

 

Dziękuje za pomoc.

  • Mod Team
Napisano

na pewno jest przyczyna może coś tam blokuje w ta strone trzeba by bło to juz rozebrać bardziej niż odkrecenie dekielka ale to już ryzykowne jak sie nie wie co jak i gdzie.

Napisano

Krzychoo nie poddawaj sie...

nasmarowales ? smar ma ta wlasciwosc, ze slabo wnika w szczeliny wzgledem oliwki np do lancucha czy WD40.

Watpie aby zapadka sie "wyrobila" - ale nie neguje calkowicie tej opcji..... predzej po prostu sie zawiesila na sworzniu, tak jak pisalem daj rzadkiej oliwki lub WD40 i rozruszaj ja (zapadke) manualnie spinaczem, agrafka czy srubokrecikiem od zegarkow, bo samym ciegnem z manetki nic nie da, kiedy nic jej nie dotyka/porusza.

 

ew. jezeli naprawde jest "wyrobiona" to jest jeszcze opcja... w postaci srubki wychylenia przedniej przerzutki... ustaw tak, ze przerzutka nie bedzie mogla spasc na 1, dzieki temu masz dzialajace biegi 2 i 3, bez zrzucania z 3 na 1 aby wejsc na 2, chyba ze uzywasz 1-ki w co watpie, bo to bieg raczej tylko w gory i to strome.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...