Skocz do zawartości

[3000] cross/29er


JKX89

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

 

Na początek chciałbym się przywitać jako nowy user.

 

Planuje kupić nowy rower - albo 28" cross albo 29er - do 3000 zł. Obecnie mam staruśkiego Arkusa VIP 901, który przestał mi wystarczać. W wielkim terenie nie jeżdżę (jedynie przjechać kawałek lasku do fajnego ubitego szlaku), głównie miasto, ścieżki rowerowe - także opona 2/2.1 to max.

 

Chciałbym by rower miał przedni widelec z amortyzatorem, oba hydrauliczne hamulce, biegi 3x9/3x10 przy korbie min. 44 i kasecie 11-32.

 

Przejechałem się na kilku Giantach/Wheelerach ale nie mogę się na nic zdecydować. Marka, model, etc. jest mi bez znaczenia (inaczej nazywając, nie mam za dużego doświadczenia). Będę wdzięczny za każdą propozycję.

 

PS. Mam 186cm wzrostu, ~115KG wagi.

Napisano

Przy takiej wadze musisz kupić rower z powietrznym amortyzatorem i ciężko będzie znaleźć 29er w takiej cenie

 

Możesz spróbować przejechać się na Kross B3 i jeżeli geometria podpasuje to odrazu wymienić amortyzator, a standardowy sprzedać, pewnie za jakieś grosze ale zawsze

 

Wysyłane z mojego XT910 za pomocą Tapatalk 2

Napisano

Cross spokojnie Ci wystarczy na takie dojazdy.

Proponowałbym Specialized:

http://www.specialized.com/pl/pl/bikes/multiuse/crosstrail/crosstrailcompdisc

Cena katalogowa 3500, jak się dobrze potargujesz albo poszukasz starszego rocznika, to zmieścisz się w 3000.

Ew. model niżej:

http://www.specialized.com/pl/pl/bikes/multiuse/crosstrail/crosstrailsportdisc

 

Jeśli wolisz wersję nieco bardziej turystyczną i lepiej wyposażoną, to chwalone są także Unibike:

http://www.unibike.pl/zethosgts.html

 

Fajne crossy robi też Scott, ale mnie wydają się bardziej szosowe niż terenowe, mają np. gorszy amortyzator.

Napisano
Możesz spróbować przejechać się na Kross B3 i jeżeli geometria podpasuje to odrazu wymienić amortyzator, a standardowy sprzedać, pewnie za jakieś grosze ale zawsze

To odpada, chce kupić rower i nic przy nim nie robić (przynejmniej na razie).

 

Proponowałbym Specialized: Specialized Bicycle Components Cena katalogowa 3500, jak się dobrze potargujesz albo poszukasz starszego rocznika, to zmieścisz się w 3000.

Bardzo fajna propozycja, na pewno ją rozwarzę.

 

Co powiecie o:

 

29er

- Merida Big.Nine TFS 100-D

- KTM Ultra 3.29

- Kellys TNT 9.1

 

XC

- Bulls Crosstail

- Bulls Cross Mover 11

- CTM Spark 1.0

 

Jako totalny laik mam może głupie pytanie. Do tych rowerów można zamontować normalne błotniki?

Napisano
- Bulls Crosstail - Bulls Cross Mover 11 - CTM Spark 1.0 Jako totalny laik mam może głupie pytanie. Do tych rowerów można zamontować normalne błotniki?

Nie wiem co to "normalne" błotniki, ale zawsze da się jakieś zamontować. Po taniości mam zestaw Simpla przód+tył - zdobić nie zdobią, ale są solidne i ochraniają dostatecznie dobrze. Za 18 pln nie wymagam dużo.

Bulls Crosstail - niee, CTM Spark 1.0 jest od niego lepszy

CTM - fajny. Ale chyba nie ma śrub do bagażnika - weź to pod uwagę, chociaż nie wszystkie bagażniki ich wymagają.

Cross Mover 11 - bardzo ciekawy rower, ale 1000 euro to chyba trochę więcej niż 3000 PLN :). Przerzutki w piaście przeznaczonej do mocniejszej jazdy niż miejska - prawdopodobnie będzie to baaardzo trwała i wymagająca mało obsługi konstrukcja, ale zapłacisz za nią mniejszym zakresem biegów. No i jak już zacznie wymagać serwisu, to może być trudniej o mechanika.

Pozostałe Bull Movery też godne uwagi, bardziej niż Crosstail.

Napisano
Nie wiem co to "normalne" błotniki, ale zawsze da się jakieś zamontować

Hehe, tak jak mówię, jestem laikiem. Na zdjęciach które oglądałem w sieci nie widziałem mocowań błotników jak w starym rowerze stąd myślałem, że wymagane są jakieś "specjalne" błotniki.

Mógłbym poprosić jakieś foto tych błotników o których mówisz?

 

CTM - fajny. Ale chyba nie ma śrub do bagażnika - weź to pod uwagę, chociaż nie wszystkie bagażniki ich wymagają.

Nie potrzebny mi jest żaden bagażnik.

 

Cross Mover 11 - bardzo ciekawy rower, ale 1000 euro to chyba trochę więcej niż 3000 PLN :). Przerzutki w piaście przeznaczonej do mocniejszej jazdy niż miejska - prawdopodobnie będzie to baaardzo trwała i wymagająca mało obsługi konstrukcja, ale zapłacisz za nią mniejszym zakresem biegów. No i jak już zacznie wymagać serwisu, to może być trudniej o mechanika.

A widzisz, nie zwróciłem uwagi na przerzutkę w opisie (sugerowałem się zdjęciem). Jednak z tego zrezygnuje, wolę klasyczne rozwiązania.

A co do ceny to znalazłem go za 3100PLN - rower.com.pl/-p-300625.html

 

Bardzo podobają mi się KTMy i CTK.

 

Gdybyście mięli jakieś inne propozycję godne uwagi to zachęcam do pisania postów.

Napisano
Hehe, tak jak mówię, jestem laikiem. Na zdjęciach które oglądałem w sieci nie widziałem mocowań błotników jak w starym rowerze stąd myślałem, że wymagane są jakieś "specjalne" błotniki. Mógłbym poprosić jakieś foto tych błotników o których mówisz?

Mam takie błotniki:

http://www.simpla.pl/raptorxlset.htm

Crossy zazwyczaj mają otwory do montażu błotników.

Zawsze jest też możliwość zamontowania błotnika z tyłu za pomocą obejmy na rurę pod siodełkiem.

Napisano

 

 

Możesz spróbować przejechać się na Kross B3

A gdzie można spróbować się przejechać na rowerze w celu sprawdzenia czy geometria roweru pasuje? Są takie sklepy?

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...