Skocz do zawartości

[2000-2700] Jaki rower MTB/XC do jazdy rekreacyjnej?


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witajcie,

 

Chciałbym zasięgnąć opinii znawców tematu: jaki rower dobrać do swoich potrzeb:

Mam 177cm wzrostu i 74kg wagi, preferuję sportową/półsportową sylwetkę, a rower będzie używany zarówno na asfalcie jak i w lesie, na lekkim offie. Kiedyś dużo jeździłem, ale jakoś od kilku lat nie jeździłem nic. Chciałbym znowu rozpocząć przygodę z jazdą rekreacyjną na rowerze. W tym sezonie rower nie będzie używany za często, ale w przyszłym sezonie mam plan zwiększenia częstotliwości rowerowych wypadów za miasto. Lubię mieć sprzęt pewny, ale nie widzę sensu przepłacać za coś, czego nie wykorzystam... Nie wiem na czym polega fenomen ramy (w Scott są za kilka tysiów sama rama) więc nie wiem czy warto kupić ramę markowego producenta (Scott, Specialized, Giant) i tańszego osprzętu czy kupić tańszą ramę i lepszy osprzęt od Meridy czy czegoś z polskich marek? Poniżej wypisałem modele, które mi się "widziały"

 

1. Scott Aspect 20 (cena 2490) http://barabike.pl/i...ct&prod_id=1743

2. Wheeler PRO 59 (cena 2299) http://www.rowerzyst...html#fragment-2

3. Kross Level A6 2011 (cena 2199) http://pmbike.home.p...659aad1b4bc515e

4. Kross Level A5 2012 (cena 2499) http://www.t-bike.pl...el-a5-2012.html

5. Unibike Filte (cena 2599) http://www.rowerzyst...flite-2012.html

6. Specialized Hardrock (cena 2449) http://www.specializ...me=G%C3%B3rskie

7. Merida Matts TFS 500-V 2011 (cena 2369) http://www.rowerzyst...html#fragment-2

 

Jeśli macie jakieś sugestie, to bardzo proszę :)

Z góry dziękuję za pomoc!

Napisano

Na Twoim miejscu wziąłbym Unibike Evolution 2012, ewentualnie używke

 

Używki mnie nie interesują, bo nie ma szans sprawdzić przebiegu i co kto z rowerem wyczyniał :P Ten Unibike Evolution 2012 też chyba godny rozważenia :)

 

Z tych co podałeś bierz Meridę, ma porządny amortyzator różnicę nawet amator zauważy.

 

Właśnie uciekła mi 18" z tej Meridy, a w innych sklepach niedostępna...

 

Niestety nie mogę iść do sklepu przymierzyć ramy i porównać jedną do drugiej, więc zdany jestem tylko na sugestie innych no i na zakup w sklepie internetowym.

Ponowię pytanie - czy rama markowa to jakaś wyczuwalna różnica dla amatora?

Napisano

W tym przedziale cenowym nie odczujesz różnicy pomiędzy ramami takich czy innych producentow. Wszystkie będą na mniej więcej takim samym i całkiem dobrym zresztą poziomie.

Napisano

Z podanych linków - ze względu na amortyzatory najlepiej wygląda Merida i Wheeler.

Merida - ma lepszą tylną przerzutkę i naprawdę dobre hamulce (chociaż to v-ki).

Wheeler - ma np. lepszą korbę, za to dostaniesz również tarczówki na które narzekało wielu użytkowników.

 

To jednak tylko porównywanie "na papierze" - najlepiej byłoby, gdybyś sprawdził te rowery samodzielnie i zobaczył, co bardziej Ci odpowiada... Może chociaż ktoś ze znajomych ma podobny sprzęt, żebyś porównał sobie geometrię tych rowerów?

 

p.s. Level a6 2011 wylądował tu chyba omyłkowo... 22-calową ramę łatwiej będzie Ci obiec niż dosiąść :P

Napisano

p.s. Level a6 2011 wylądował tu chyba omyłkowo... 22-calową ramę łatwiej będzie Ci obiec niż dosiąść :P

 

Racja :) Tego nie zauważyłem...

Przeglądająć to forum zastanawiam się jeszcze nad innym rozwiązaniem - mianowicie czy nie zrobić tak jak autor tego postu http://www.forumrowerowe.org/topic/112344-rower-merida-matts-60d/page__gopid__1071663?do=findComment&comment=1071663 kupił Meridę Matts 60d i wymienił w niej amo, reszta wydaje się sesowna

 

Wheeler - ma np. lepszą korbę, za to dostaniesz również tarczówki na które narzekało wielu użytkowników.

 

Jakie mogą być potencjalne problemy z tymi hamulcami? A może po prostu lepiej kupić rower z dobrymi V-kami jak Merida?

Napisano

Nigdy nie sugeruj się do końca tym co piszą inni. Niektórzy mają tu takie problemy z hydraulikami np. shimano, że zachodzę w głowę jak to jest możliwe. W tej klasy sprzęcie wkładane są zazwyczaj podstawowe modele więc szału nie będzie. Jeśli kupujesz rower na kilka lat to ważniejsze jest aby rama która jest wyposażona w piwoty na v-ki miała także mocowanie pod tarczówki i tyle. Jak nie masz zamiaru poruszać się w ciężkim górskim terenie to tarczówki są zbędne.

Napisano

Na Twoim miejscu wziąłbym Unibike Evolution 2012

Zgadzam się z kolegą . Rower naprawdę warty swojej ceny ;)

 

. Jak nie masz zamiaru poruszać się w ciężkim górskim terenie to tarczówki są zbędne.

Potwierdzam . A poza tym dobre V-ki są czasami lepsze od tanich tarczówek .

Napisano
Napisano

 

Fajne te używki podałeś :) Do tej pory byłem zainteresowany tylko i wyłącznie nówkami, ale ten CUBE mi się bardzo podoba, Corratec Kup teraz ma 3000PLN, ale nie wiem czy on nie ma zbyt sportowej geometrii jak dla mnie - strasznie długa rura podsiodłowa. GIANT jest bez przerzutek, suportu, korby... :(

 

Ja zaproponuję Authora, niezły powietrzny amor każdy doceni nawet amator : http://www.velo.com.pl/rowery/?id=705

 

Authorek ma fajny wygląd i ma fajnego amorka, ale osprzęt wolałbym lepszy - i jakoś nie ciągnie mnie w stronę Draco - wolałbym dobre V-ki :)

Napisano

Zadzwoń o tego cube , spytaj się jaki ma wzrost i jak się na nim jeździ przy takiej ramie. Sam bym go kupił jakbym miał kasę bo się serio opłaca

Napisano

Zadzwoń o tego cube , spytaj się jaki ma wzrost i jak się na nim jeździ przy takiej ramie. Sam bym go kupił jakbym miał kasę bo się serio opłaca

Wysłałem maila, bo późno :)

Napisano

Witam wszystkich znawców tematu!

 

Podpinam się pod temat, gdyż sam obecnie staję przed podobnym dylematem kupna roweru w przedziale pomiędzy 2000-2700 PLN, jednakże bardziej zastanawiam się nad kupnem roweru typu Cross (jeśli nie do końca precyzyjnie określam rodzaj roweru proszę o wyrozumiałość, gdyż po pierwsze jestem zupełnie nowym użytkownikiem, a poza tym rozpoczynam bardziej "profesjonalną" przygodę z rowerem).

 

Dotychczas jeździłem rowerem MTB z dolnej półki i po kilkunastu(!) latach użytkowania nadszedł czas na zmianę (pomimo kilku up'gradów).

 

Zastanawiam się na Cross-em głównie dlatego, że większość tras pokonuję w mieście lub na trasach asfaltowych jedynie czasami "zapuszczając" się w lekki teren.

 

Z drugiej strony zależy mi na rozsądnym osprzęcie (korbowód, wkład suportu, hamulce i widelec), a na rynku najwidoczniej niewiele jest modeli Cross-ów spełniających to ważne dla mnie kryterium - NIEPORÓWNYWALNIE więcej jest rowerów MTB (chociażby te, które zaproponował przedmówca).

Kolejny element to w miarę rozsądny komfort jazdy, ale czasami również możliwość wyjazdu w lekki teren (wiem, że trudno o rozwiązanie uniwersalne, ale sami przyznacie, że nie jest ono niemożliwe)

 

Moje pytania do ekspertów:

 

- Jakie rowery według podanych kryteriów moglibyście zaproponować?

- Jaka wielkość ramy (wzrost 183 cm, waga 74 kg) ?

- Koła 26 czy raczej 28 cali?

- Czy warto jest dopłacić do roweru z hamulcami tarczowymi, czy dobre V-Brake-i w zupełności wystarczą?

- Jaki rozsądny osprzęt powinienem wziąć pod uwagę (oczywiście uwzględniając przedział cenowy)?

 

Z góry dziękuję za konstruktywne odpowiedzi i pozdrawiam.

Napisano

powiem Ci o hamulcach co nieco . Za tą cene są spoko , lecz tak po 5/6 tyś mojej jazdy czyli góry itd, klamki złapały luzy no ale przez te kilometry nie miałem co narzekać na nie i w dodatku klocki się jeszcze trzymały :D . Jak amorka byś zmienił na jakiegoś Recona lub Rebe w okazyjnej cenie i sprzedasz tego z meridy to zmieścisz się w budżecie . Ale pomyśl dobrze nad tym Cubem :)

Napisano

Ale pomyśl dobrze nad tym Cubem :)

 

Nad Cubem się zastanawiam, ale babka my wyłączony telefon... Tylko poczta się zgłasza :( Ciekawe co ona ma na myśli do lekkiej negocjacji? Nie mieszkam w PL więc nie bardzo wiem o czym mowa. Jesli to 50zl to nie ma sensu sie nawet pytac :) Tu, gdzie mieszkam wyjsciowo daje się cenę sporo wyższą, żeby kupującemu później obniżyć o 20% - wtedy wszyscy są zadowoleni :)

 

@Stempel

 

Mój brat ma Gianta Roam XC 2 i niby fajny rowerek kupiony 2 lata temu za ponad 3 koła, ale cały czas narzeka, że koła są za duże i jak wjedzie w teren to mu sie źle jedzie. Dodam, że on też jeździ dużo po asfalcie (powiedzmy 70%). Myślę, że lepiej Ci będzie wziąć coś z ATB ale na kołach 26" ale z oponami 1.9".

Myślę, że w tym przedziale cenowym powinieneś mierzyć w osprzęt Deore, a niekoniecznie inwestować w lepszy widelec, skoro nie jeździsz za dużo po terenie.

Napisano

Co do stempla dle Ciebie wziąłbym rower na 28'' kołach i dobre v-ki ponieważ no w błoto nie będziesz wjeżdżał co najwyżej do własnego takiego komfortu mógłbyś wziąć v-ki magury hydrauliczne no ale to już jest taki dodatek że tak powiem . Następnie ja jeżdże na ramie 19'' i mam gdzieś 176-178 wzrostu Ty być może będziesz musiał kupić 20'' sprawdź w tabelach wzrostowych wystarczy w google wpisać lub na forum poszukać . Możesz zawsze wziąć jakiegoś Mtb nie koniecznie wyczynowego, lecz z dobrym napędem siedzeniem i cienkimi oponkami, sądzę że jakiś cube by Ci podpasował . Allegro , poszukaj też w swojej miejscowości, bo zawsze potem jak chcesz serwis, lub gwarancja to nie musisz wysyłać i inaczej na Ciebie patrzą że u nich kupiłeś rower. :) . A i w rowerach tego typu możesz spotkać się z osprzętem shimano alfine , jest to ta grupa co dawne shimano Lx , czyli w porządku :). A i pamiętaj o dobrym napędzie , czyli minimum deore żeby Ci długo posłużył a nie sezon na acerze :)

Napisano

Tu dwie z moich propozycji:

 

http://www.rowerzyst...o-400-2010.html

 

http://www.rowerzyst...300-d-2011.html

 

Jakie są wasze opinie na temat tych rowerów?

 

Jak lookasz na rowery na rowerzysta.pl to musisz uważnie patrzyć czy w ogóle są dostępne - z tych co podałeś oba są niedostępne. Oni często mają wystawione rowery, których nie można już spotkać na innych stronach, a u nich także są niedostępne.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...