Skocz do zawartości

[Amortyzator]500zł z pivotami


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Chciałbym odchudzić rower syna. Myślę o zmianie amortyzatora. Teraz jest jakiś podstawowy model santoura o wadze 2.5kg. Rower używany w miarę łagodnych warunkach - najczęściej okolice Jakuszyc - drogi szutrowe, kamieniste , asfalt. Waga rowerzysty około 45kg. Budżet to około 500pln.

Znalazłem coś takiego : http://allegro.pl/su...2374414856.html - nada się?

Może znacie coś lżejszego o podobnej funkcjonalności a zarazem tańszego

Hamulce V

  • Mod Team
Napisano

Amortyzator na pewno jest godny uwagi, wiele ludzi pozytywnie sie o niem wypowiada. Ale żeby stwierdzić czy sie nada potrzeba wiedzieć jaki skok potrzebujesz. Lżejsza niewiele będzie RS reba sporo lżejszy RS sid a już sid carbon waży ok 1300g. Ale jego cena zwala z nóg i chyba nie uświadczysz wersji pod V.

 

Jaki rower ma syn? Amor to ok 0.5 - 0.7 kg, nowa rama - 0.5 itd. Można zejść naprawdę nisko ale to odwrotnie proporcjonalne do kosztów.

 

Moim zdaniem Warto aby synowi sie lżej jeździło zainwestować w koła. Masa rotacyjna to najważniejsza masa w rowerze. Im lżejsze obręcze i opony tym łatwiej sie rozpędzać.

  • Mod Team
Napisano

13 to ani dobry ani zły wynik, ot taki przeciętny. Po kolei wymieniać i można zejsć do 10kg. Tylko pytanie teraz czy syn jest na tyle dojrzały/odpowiedzialny zeby dbać o rower, bo nie trudno wywalić kilka tysięcy żeby dzieciak nim rzucał i ile Ojciec jest w stanie grosiwa poświęcić alby ułatwić synowi rozpędzanie :P

 

Ja modernizując swoją pancerną meride której sama rama ważyła 2400g :o ( tyle teraz fulle ważą ... z tłumikem :D ) zszedłem do chyba 13.3 kg ( z widelcem 2100g). Wszystko było z odzysku i ze tak powiem kombinowane :D

Napisano

W planach chciałbym zejść poniżej 12 kilo dlatego też zabrałem się za komponenty na których jest największy odzysk wagi - koła , amortyzator. Na razie nie biorę się za odchudzanie ramy ze względu na to że chłopak stale rośnie.

  • Mod Team
Napisano

No to całkiem rozsądne myślenie :P opny - zwijane zamiast cięzkie druty, dętki maxxis super light, lżejsze piasty, lżejszy kokpit, stery, korba wszystko do kupy daje naprawdę dobre rezultaty, jednak uderza po kieszeni. Jeżeli kasa to nie problem to można sie bawić ;)

 

kupno lżejszych przerzutek, kaseta na pająku ... spooro by wymieniać :P ... uuups chyba zrobiłem off top :P

Napisano

Epicon to bdb wybór, i cena też bdb tutaj:)

 

a skok... Epicona da się ustawić od 0(jeśli dorobisz sobie tuleje, co nie jest jakimś trudnym zabiegiem, bo fabrycznie od 100) do 140mm więc nie wiem o czym kolega wyżej pisał?

  • Mod Team
Napisano

Nie każdy jest tak zaradny lub ma manualne możliwości lepiej od razu kupić odpowiednio ustawiony amor. Poza tym samodzielne grzebanie neutralizuje gwarancje.

Napisano

Tak, ale coraz ciężej go dostać i jest sporo droższy od zwykłego.

tomex-rowery.pl/epicon-rld/

Rzekłbym nawet, że bardzo ciężko go znaleźć w normalnej cenie, a jeśli już to schodzi jak ciepłe bułeczki.

Napisano

zmiana skoku nie powoduje utraty gwarancji, bo nawet tego nie widać(ingerencji) więc o co chodzi? a zdolności manualne ograniczają się do odkręcenia 2 śrubek, to chyba nie takie trudne?

Napisano

Tak, ale coraz ciężej go dostać i jest sporo droższy od zwykłego.

tomex-rowery.pl/epicon-rld/

Rzekłbym nawet, że bardzo ciężko go znaleźć w normalnej cenie, a jeśli już to schodzi jak ciepłe bułeczki.

 

Jeśli wymiana amortyzatora wiązałaby się z wymianą hamulców v na tarczowe to trochę mija się to z celem. To co zyskuję przykładowo na wadze amora tracę na wadze hamulców :( Nie dość tego to koszta rosną :(

Napisano

Czasami można znaleźć używki w naprawdę dobrym stanie; obecnie na allegro w podobnej cenie widnieją :

 

Allegro

Allegro

 

oczywiście cena SIDa jeszcze wzrośnie, ale może sie uda :]

a Skareba wytargować troszkę, bo ewidentnie z ceną sprzedający trochę przesadził

  • Mod Team
Napisano

Wygląda na jakieś 80mm, ze zdjęcia mozna określić na oko, każdy rower ma geometrie użytkowania i zmiana wysokości zaburza kąt głowki ramy, prace amora prowadzenie roweru w ekstremalnych przypadkach prowadzić do połamania ramy lub widelca.

 

Kazdy producent podaje jaką tolerancje skoku można zainstalować, biorąc pod uwage ze dany amor ma taką samą "wysokość". Boulder (Black/Silver) (2010) - Bikes | Giant Bicycles | UK / Ireland wg specyfikacji jest tam 63mm czyli góra 80 mozna załozć.

Napisano

jak dla mnie ta ramka przy 80-100mm będzie nadal miała dobrą geometrie, poza tym jak już wspominałem, Epicona można bardzo łatwo przestawić na 80mm na stronie producenta masz nawet filmik jak to zrobić więc jeśli masz na niego kasę to kupuj, Synek Ci szybko podziękuje za amortyzator który znacznie poprawi komfort:)

Napisano

Model Epicona dla V-brake nigdzie nie jest dostępny tak jak kolega Faraonek wcześniej pisał :(

Jeśli nie ma Epicona z piwotami to co można w jego zastępstwie - podobne parametry wagowe, funkcjonalność oraz cena ?

Jako że na sprzęcie nie bardzo się znam wolałbym kupić coś nowego , nie chciałbym wtopić z jakąś używką

Napisano

raidon? jakies 300g więcej...

 

przejdz sie do lokalnego sklepu wiekszego,może będą mieli jakiegoś starego Epicona w dobrej cenie?

  • Mod Team
Napisano

Jezeli chodzi o 500 zł to epicon to jedyne wyjście każdy inny ze stajni RSa czy mańka, foxa czy RST o wadze ok 1650-1700g będą droższe sporo droższe. np R7 to koszt ok 1200zł za nowy.

Napisano

Przez ponad miesiąc szukałem epicona z piwotami - kupiłem wkońcu manitou drake bez piwotów i hamulce tarczowe. Dzień później ktoś wystawił epicona z piwotami - link do aukcji Rocznik oczywiście 2008.

Napisano

Ale to jest stary model Epicona i ogólnie nie polecany - i nie za taką cenę

 

PS: Ja na amortyzator z pivotami polowałem łącznie 3 miesiące (głównie przez pocztę Polską, która rozwaliła Epicona w trakcie wysyłki), także musisz obrać sobie konkretny cel, codziennie przeglądać aukcje na allegro, ebay itp - być po prostu czujnym

Napisano

A ja kupiłem używaną torę, avida BB5 i jestem jeszcze sporo do przodu w stosunku do porównywalnego nowego amora z pivotami :P

Napisano

Widzę że najprościej byłoby zakupić amor o wadze około 1400g + hamulec tarczowy na przód. Przy tej opcji dostaję lepszy sprzęt, odchudzam rower o zaplanowaną wartość i i przy okazji odchudzam portfel :( - zaplanowany budżet x3

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...