Skocz do zawartości

[ Opony ] - Porównanie opon MTB


Trekuu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam przegląd dział poświęcony hamulcom załwarzyłem takie porównanie ( które zresztą pomogło mi w wyborze klocków ) i pomyślełem czy nie można by zrobić czegoś takiego tutaj :) Miało by to był porównanie, lub raczej ocena opon. Proponuję nast. wzór:

 

Bontrager XR3 r. 2.2 , kierunkowa, oraz napędowa

waga : 535g

zachowanie na suchym szutrze: 4/5 poprawnie, brak niekotrolowanego zachowania

mokrym: 3/5 ślizga się

kamieniach: 3/5 bardzo ciężko przejezdne, tylko przy małej prędkości

piasku : 4/5 może być, przy odpowiedniej prędkości i technice większość piasków przejezdna

w błocie: 3/5 może być, jadąc po błocie zapycha się, wyjeżdżając z niego bardzo szybko oczyszcza

przyczepność na zakrętach: 2/5 niezbyt, trzeba bardzo uwarzać, często powarznie zwolnic nawet przy łatwym zakręcie

odporność na ścieranie: 2/5 kiepska po 1300km wygląda jak szosowa :P

ogólna ocena 3/5

 

Pozdrawiam gorąco i zachęcam do pomocy w zrobieniu bazy przydatnej przy doborze odpowiednich opon!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maxxis Crossmark 2.1 drut

waga: ok. 600-650 g

zachowanie na suchym szutrze: 5/5 świetnie się toczy, małe opory, dobrze trzyma się podłoża

mokrym: 3/5 ślizga się

kamieniach: 3/5 ciężko przejezdne, ślizga się i trzeba uważać

piasku: 4/5 nie jest źle

w błocie: 2/5 ślizga się i szybko zapycha, ciężko się oczyszcza

przyczepność na zakrętach: 5/5 świetne trzymanie boczne na suchym i szosie. Na błocie i sypkim podłożu trzeba uważać

odporność na ścieranie: 3/5 nie jest tragicznie, 5-6 tys. km powinna wytrzymać

odporność na przebicia: 4/5 na 6k km miałem jakieś 5-6 dziur. Większość z mojej winy.

ogólna ocena: 4/5 Świetna opona na suche warunki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Continental RaceKing Supersonic 2.0

waga: ok. 430 g

zachowanie na suchym szutrze: 4/5 dobrze się toczy jednak czasami są uślizgi

mokrym: 3/5 ślizga się

kamieniach: 3/5 ciężko przejezdne, ślizga się i trzeba uważać

piasku: 3/5 trzeba wolno pokonywać

w błocie: 1/5 masakra

przyczepność na zakrętach: 3/5 trzeba uważać na uślizgi

odporność na ścieranie: 4/5 odziwo po 500 km wygląda jak nowa

odporność na przebicia: 4/5 jedno trafienie

ogólna ocena: 3/5 dobra opona na ubite ścieżki, cześiowo też i asfalt, ale z lekkim piaseczkiem można się pozabijać:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ritchey WCS EXCA Vader 1.9

waga: poniżej 500g

zachowanie na suchym szutrze: 5/5 dobrze się toczy jednak czasami są uślizgi

mokrym: 4/5 ślizga się na podjazdach(stromych)

piasku: 3/5 trzeba wolno pokonywać

w błocie: 3/5 Nie polecam aczkolwiek tragedii nie ma ; )

przyczepność na zakrętach: 5/5 bardzo dobre trzymanie boczne

odporność na ścieranie: 2/5 najlepiej nie blokować w ogóle tylniego koła, schodzi bardzo szybko.

odporność na przebicia: 5/5 jeżdżąć na continental explorer(zwijana) przebijałem ją 2 razy w tygodniu, teraz jeżdżę 2 miesiąc i Tylko dwa razy dziura, przez gwoździe!

ogólna ocena: 4/5 opona idealna do XC, niski opór toczenia, trzyma się asfaltu wyśmienicie jak i innych nawierzchnii , mała waga, szybkie sciąganie z rafki, jedyny minus to ścieranie się, trzeba uważać ; ) Cena około 150 złotych za sztukę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...