djmolo Napisano 25 Maja 2012 Napisano 25 Maja 2012 Witam. Doradzcie ze zrobic z stukającym suportem ?? Nie wiem czy jest sens kombinowac z łozyskami czy nie lepiej kupic nowy suport. Mam 29-tke Authora traction 29 z 2011 roku. Siedzi tam suport FSA MegaExo ktory zaczyna juz stukac. Zasugerujcie moze mi jakis nowy suport w rozsadnych pieniadzach. Rower uzywany do normalnej jazdy bez szalenstw. Jakis konkretny model mozecie zaproponowac ?? Pozdrawiam
M333 Napisano 25 Maja 2012 Napisano 25 Maja 2012 Na początek spróbuj zdjąć uszczelnienia suportu. Oczyścić z brudu. Dalej zdjąć uszczelnienia łożysk. Również oczyścić z brudu. W dalszej kolejności usunąć stary smar (jakimś czyściwem w aerozolu). Osuszyć kompresorem. Nałożyć nowy smar. Założyć uszczelnienia łożysk. Założyć plastikowe kołnierze misek. Jeżeli okaże się, że któreś łożysko jest zużyte (np. duże luzy czy rdza na kulkach) to wymienić samo łożysko.
djmolo Napisano 25 Maja 2012 Autor Napisano 25 Maja 2012 Super. A powiedz mi czy musze wykrecic suport z ramy czy dostane sie do lozysk po zdjeciu ramienia lewego i korby ?? Pytam bo takiego suportu jeszcze nie miałem. Pozdrawiam
M333 Napisano 25 Maja 2012 Napisano 25 Maja 2012 Powinno się udać dosmarować łożyska bez potrzeby odkręcania misek. Uważać musisz tylko na "kołnierze" z tworzywa. W niektórych suportach łatwo je uszkodzić. Jeżeli chciałbyś wymieniać łożysko to klucz moim zdaniem konieczny. Ja na przykład odkręcam miski, wygodniej się pracuję. Demontuje kołnierze wrzucając całość do ciepłej wody. Kołnierze robią się bardziej miękkie, łatwiej zdjąć. Wszystko następnie mocze w nafcie, w razie potrzeby czyszczę szczoteczką do zębów.
Obes Napisano 25 Maja 2012 Napisano 25 Maja 2012 Suport MegaExo to jest to samo co Hollowtech II : http://allegro.pl/suport-shimano-sm-bb51-deore-hollowtech-ii-bsa-i2351609178.html
djmolo Napisano 26 Maja 2012 Autor Napisano 26 Maja 2012 Czesc. Napisze co i jak dla potomnych. Sprawa opanowana. Obylo sie bez kosztów. Okazalo sie ze te stuki to byla sroba ktora wkreca sie w os korby przy lewym ramieniu. Była luzna. Po odkreceniu L ramienia i tej sruby ktora tak wogóle nie wiem jakie zadanie spełnia w tym miejscu. Zajzalem do łożysk. Po zdjeciu uszczelnienia okazalo sie ze jest tam czysto i sucho. Poskladałem do kupy , przykrecilem lewe ramie i ta srube . Czas 20 min i po bólu. Ta sruba jest do czegos potrzebna ?? Czy to jakas zaslepka co by przeswitu przez korbe nie bylo ?? Pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.