Jaca911 Napisano 16 Maja 2012 Napisano 16 Maja 2012 Nadciąga nieubłaganie chwila, w której trzeba będzie zmienić kasetę i łańcuch. Obecnie mam 8 rzędowy komplet: CS-HG30-8I i CN-HG40. Pomysł mam taki żeby powoli przejść na 9 rzędów. I teraz taki dylemat bo nastawiałem się na komplet CS-HG50 9rz 11-32 i CN-HG53 9rz. Ale dołożywszy do tego kompletu dokładnie 27zł mam komplet: CS-HG61 9rz 11-32 i CN-HG73 9rz. Jaka jest różnica pomiędzy tymi dwoma kompletami? Bo poza wykończeniem kaset nie widzę innych różnic.
Mod Team Puklus Napisano 16 Maja 2012 Mod Team Napisano 16 Maja 2012 Jeżeli chodzi o łańcuch róznicy raczej nie będzie, na kasecie myśle ze też nie ale jeżeli roznica tylko 27zł to bym wizą ale zastosował łańcuch hg53 lub też lańcuch innej firmy, bo shimano prawie na pewno nie będzie miał spinki w zestawie.
Jaca911 Napisano 19 Maja 2012 Autor Napisano 19 Maja 2012 Żeby nie mnożyć bytów to dodatkowe pytanie. obecnie jak pisałem jeżdżę na kasecie 8rzędowej 11-32. Po gruntownym oglądzie stwierdziłem co następuje: Kaseta ma taki układ: 11-13-15-18-21-24-28-32 Na czerwono zaznaczone są tryby dojechane, zielone praktycznie nieużywane. kaseta HG-61 w stosunku do HG-50 pozwala mi na pozbycie się trybu 32. 11-12-13-14-16-18-21-24-28 vs 11-12-14-16-18-21-24-28-32. Kombinuję i kombinuję i wychodzi mi, że w stosunku do 8rzedów na kasecie 9rzędówej mam 5 zamiast 4 trybów z tyłu na których najczęściej jeżdżę. Dodatkowo ta 11-28 daje mi 3 tryby na których jeżdżę sporadycznie a 11 praktycznie tylko z góry. Namieszałem ale chodzi mi o to czy porywać się na 11-28 czy zostawić sobie zawór bezpieczeństwa w postaci trybu 32? Użyłem go może parę razy na prawie 3000km. W obu przypadkach 9 rzędowa kaseta daje mi mniejsze różnice w zakresie najczęściej używanych przełożeń, a o to mi generalnie chodzi przy przejściu na 9rz.
Mod Team Puklus Napisano 19 Maja 2012 Mod Team Napisano 19 Maja 2012 TO dla ciebie najlepszy wolnobieg Słuchaj jeżeli faktycznie tak jeździsz jak mówisz, nie śmigasz po górach anie nie ścigasz po asfaltach 32 i 11 mozna sie pozbyć. CO prawda rzadkie ale są kasety zaczynające sie od 12. poszukaj sobie kasety szosowej może? To będzie chyba najlepsze rozwiązanie. Np. http://allegro.pl/kaseta-shimano-hg50-8-13-23-sora-tiagra-hit-i2330218976.html masz 13-26, sa i 13-24 są różne poszukaj sobie i dobierz najbardziej ci odpowieadającą. Pasowało by też załozyć krótki wózek lu choć średni.
Jaca911 Napisano 19 Maja 2012 Autor Napisano 19 Maja 2012 Pasowało by też założyć krótki wózek lu choć średni. Wózek to jest to, co ma dwa kółka? Co do jazdy, po asfalcie jeżdżę do roboty prawie 23km w jedną stronę - wiem że rower, który mam średnio się nadaje do tego tyle, że na razie nie ma kasy na dojechaną szosówkę - ale do pracy z górki raczej się nie ujeżdżam bo w pracy się pracuje a nie śpi. Z powrotem mam ostatnie około 4km podjazdu z różnicą ~250m. Zdobywam je na 24 z tyłu nawet w miejscach gdzie jest 9% (taki znak jest przy drodze). Mieszkam na Jurze Krakowsko-Częstochowskiej i tam jeżdżę na co dzień w terenie. Dlatego 28 nie bardzo chcę się pozbywać, bo rzadko używam (nie widać zużycia) ale jednak, rezygnacja z 32 to już jest trochę ryzyko ale tam gdzie jej używałem to na piechotę szedłbym szybciej około 5km/h. Tyle że wydaje mi się że sił mi raczej przybędzie a nie ubędzie.
Mod Team Puklus Napisano 19 Maja 2012 Mod Team Napisano 19 Maja 2012 Tak tam gdzie masz 2 kółka to wózek, ale wymiana jedynie przy przejściu na kasetę szosową. Z tego co piszesz to potrzebujesz kilku róznch kaset no skoro mieszkasz w jurze wiec 11-30 lub 11-32. Ja mam 11-34 i tez by mi pasowało mieć kasete 13-34 a nawet 13-36 ale takich nie robią wiec trzeba zyć z tym co sie ma
Jaca911 Napisano 19 Maja 2012 Autor Napisano 19 Maja 2012 Z tego co piszesz to potrzebujesz kilku róznch kaset Już nawet miałem pomysł żeby dwie kasety powiększyć o dwa komplety kół - jedne na slickach z kasetą szosowa ,a drugie takie jak mam
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.