JGR Napisano 12 Maja 2012 Napisano 12 Maja 2012 Na wstepie zaznaczam, że bardzo lotny nie jestem w temacie doboru części, stąd pytanie: Mam GT Avalanche 2.0 z 2010r. 24-biegowy. W rowerku tym mam korbę FC-M311 42x32x22 (najprawdopodobniej - tak wychodzi mi z opisu roweru). Moja jazda głównie odbywa się po asfalcie lub ubitym terenie. Problem polega (jak dla mnie) na tym, że nie da sie tym rowerem za szybko jechać przy max ustawionych przerzutkach (przełożeniach). Spotkałem sie z opinią, ze wymiana korby na taką z zębami 48x38x28 załatwi sprawę. Czy to prawda, ze wymiana samej korby załatwi mi sprawę? Czy oprócz korby coś jeszcze będzie się kwalifikowało do wymiany?
Dworniok Napisano 12 Maja 2012 Napisano 12 Maja 2012 Wystarczy samą korbe. Im więcej zębów tym większe możliwości.
rzezniol Napisano 12 Maja 2012 Napisano 12 Maja 2012 Jaką masz najmniejszą zębatkę z tyłu ?? Zapewniam cie że na 42/11 da się poleciec 70 km/h za pojazdem prowadzącym ... Na tym samym przełozeniu bez wiatru na prostej ja napędzam się do 50km/h ... Może masz za mało pary w nogach ? Pozdro
JGR Napisano 12 Maja 2012 Autor Napisano 12 Maja 2012 Jaką masz najmniejszą zębatkę z tyłu ?? Zapewniam cie że na 42/11 da się poleciec 70 km/h za pojazdem prowadzącym ... Na tym samym przełozeniu bez wiatru na prostej ja napędzam się do 50km/h ... Może masz za mało pary w nogach ? Pozdro Powiem Ci, że nie wiem jaką mam zebatkę z tyłu. Muszę sprawdzić. Do słabeuszy raczej nie należę ale licznik mi pokazuje max 35km/h :-( po prostej drodze. Czy jakieś sugestie co do korby macie? Czy zmiana na korbę 48x38x28 nie wymaga zmiany łańcucha na inny? W końcu więcej zębów jest w korbie.
rzezniol Napisano 12 Maja 2012 Napisano 12 Maja 2012 Istotne jest jaką masz najmniejszą zębatkę z tyłu ... Więcej daje zmniejszenie zębatki z tyłu niż zwiększenie z przodu dlatego to ma znaczenie ... Blat 48 w terenie potrafi przywalić w poprzeczne spore przeszkody mniejszy blat to większy prześwit. 35 km/h max na prostej (przy prawidłowym wskazaniu licznika) szału nie robi, tyle to staram sie na prostej utrzymać w drodze do pracy. Przy tej prędkości niepotrafisz szybciej jechać bo kręcisz jak szalony ? Pozdro
JGR Napisano 12 Maja 2012 Autor Napisano 12 Maja 2012 Przy tej prędkości niepotrafisz szybciej jechać bo kręcisz jak szalony ? Tak mniej więcej :-) Kaset z mojego to: [/img]
rzezniol Napisano 12 Maja 2012 Napisano 12 Maja 2012 Teoretycznie hg30 na 8 rzędów jest w wersjach 11-30 i 11-32 i 11-34 ... korbe mam zestawioną tak jak ty przy kręceniu jak szalony przy 42/11 ja smigałem ponad 70 km/h za samochodem. Nie mam najmniejszego problemu na prostej przekroczyc 45 km/h ... Są 2 opcje ... licznik kałmie ... albo twoje kręcenie jak szalony nie jest równe mojemu kręceniu jak szalony ... czytaj brak pary w nogach. Ponad 35km/h to spokojnie się jeździ na przełozeniu 32/11. Pozdro
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.