Skocz do zawartości

[przerzutka tył] Deore, LX, SLX czy może XT?


Piotrek2234

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

 

Potrzebuję pomocy w doborze przerzutki. Upgraduję trochę napęd, i chciałbym wiedzieć, co wybrać, aby nie przepłacić, nie kupić byle czego, albo czegoś niepasującego. Chciałbym znaleźć coś w cenie 100-200 zł, oczywiście im taniej tym lepiej - ale nie kosztem jakości, precyzji czy trwałości.

 

Pozostałą część napędu planuję następująco:

 

Manetki: Alivio SL-M430

Kaseta: Deore CS-HG61 11-28T 9 rz.

Przerzutka przód: jakaś ;)

 

I zostaje obecne:

Piasta: Novatec D042-SB

Korba: Truvativ Isoflow 42/32/22, w przyszłości może 48/38/28

Pancerze: Accent Supreme

Linki: Clarks nierdzewka

 

Poszukuję przerzutki, która by się w to w miarę wkomponowała. Nie musi świetnie wyglądać - a nawet lepiej, żeby się w oczy nie rzucała, ale za to chciałbym, żeby chodziła w miarę lekko, precyzyjnie, szybko zmieniała przełożenia i przede wszystkim była możliwie "pancerna" - żeby się nie zajechała po sezonie czy dwóch.

 

O przerzutkach czytałem dość sporo, ale gubię się trochę w obecnej ofercie rynkowej - nie do końca rozumiem, czy potrzebuję długiego, średniego, czy krótkiego wózka, czytałem że shadow wolniej przerzucają od klasycznej - a jako że jeżdżę prawie wyłącznie po drogach, czasem jakichś leśnych ścieżkach itp, więc kształt klasycznej by mi nie przeszkadzał - choć jeśli uważacie, że shadow są równie dobre, to mogę się skusić.

 

Przerzutka której poszukuję nie musi być z tego czy zeszłego sezonu - jednak, jako element dość zużywający się, fajnie by było, gdyby była nowa - i oczywiście za rozsądną cenę, możliwie bliską 100 zł ;)

 

Z góry dziękuję życzliwym kolegom za wszelką pomoc ;)

 

PS. Przy okazji możecie polecić też coś rozsądnego na przód.

Napisano

Nie bardzo wiem skąd u Ciebie opinia o szybko zużywających się przerzutkach. Większość z nich kończy żywot po uszkodzeniach a na to nie ma rady bo nawet XTR ma swój próg wytrzymałości.

 

Masz skromny budżet a biorąc pod uwagę, że osprzęt a zwłaszcza SRAM mocno poszedł w górę to może być ciężko z wyborem. Jednie Alivio jest w zasięgu 100 zł

Napisano

Masz skromny budżet a biorąc pod uwagę, że osprzęt a zwłaszcza SRAM mocno poszedł w górę to może być ciężko z wyborem. Jednie Alivio jest w zasięgu 100 zł

 

Budżet 100-200 zł wydawał mi się sensowny, w połączeniu z pozostałymi częściami napędu. Alivio raczej nie rozważam, bardziej zastanawiam się między Deore RD-M591 a Deore RD-M592 - jedna zwykła, druga shadow. Ew. w grę wchodzi jeszcze LX RD-T661 - dość trudno o nową, i mało opinii na jej temat. A może warto dopłacić do SLX RD-M662? Różni się ona od Deore kulturą pracy, czy jedynie ładniejsza i lżejsza? W budżecie mieści się jeszcze XT RD-M771, ale to już chyba zaczyna być przerost formy nad treścią - przerzutka XT do manetek Alivio.

 

Czyli mój dylemat ogranicza się do zwykła/shadow oraz Deore/(S)LX - którą lepiej wziąć do warunków, w jakich jeżdżę?

Napisano

Korzystałem kiedyś z manetek revoshift do tylnej XT Shadow i nawet nie było najgorzej :laugh: ale w Twoim przypadku Deore RD-M591 SGS w zupełności wystarczy choć osobiście wybrałbym wersję Shadow.

Napisano

Shadow, ze względu na sposób prowadzenia linki.

 

Natomiast co do slx, osobiście się zawiodłem. Wprawdzie na początku działała idealnie ale po kilku miesiącach nieużywania sama 'wyciągnęła' się sprężyna napinająca na tyle, że powstał istotny luz :( .

Wcześniej miałem altus, alivio, deore i nigdy nic takiego się nie działo.

Napisano

Już się praktycznie zdecydowałem na deorkę, ale jednak nie za bardzo rozumiem, dlaczego shadow. W czym jest lepsze i o co chodzi z tym sposobem prowadzenia linki? Do obecnej mam sztywny pancerz Accent Supreme poprowadzony po dużym łuku, więc i z M591 powinno działać w miarę przyzwoicie. Jak w ogóle wygląda porównanie działania, kultury pracy, skuteczności i szybkości między M591 a M592? Patrząc po cenach z allegro shadow wymaga dopłaty prawie 50 zł - naprawdę warto?

Napisano

W wersji shadow pancerz idzie po mniejszym łuku , przez co przerzutka powinna lepiej działać a pancerz nie niszczyć się w tym miejscu.Drugim plusem shadow jest lepsza konstrukcja dzięki której przerzutka nie uderza o ramę i mocniej naciąga łańcuch. No i oczywiście ta spłaszczona konstrukcja , którą chwali się producent. Ja na twoim miejscu dołożyłbym do shadow ale decyzja oczywiście należy do ciebie.

Napisano

dlaczego shadow. W czym jest lepsze i o co chodzi z tym sposobem prowadzenia linki? Do obecnej mam sztywny pancerz Accent Supreme poprowadzony po dużym łuku

 

Nie ma pętli linki przy tylnym kole więc zmiejsza ryzyko zaczepienia się o jakąś przeszkodę. Sama przerzutka jest bardziej schowana pod kasetą i trudniej jest nią w coś przywalić.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...