Heldan Napisano 25 Kwietnia 2012 Napisano 25 Kwietnia 2012 Witajcie, przygotowuję rower do wyprawy na majówkę. Ustawiałem tylną przerzutkę i napotkałem problem. Mianowicie niezależnie od tego czy śruba L jest wkręcona czy nie to łańcuch jest na ostatniej przerzutce, ale wodzik uderza w szprychy nawet gdy L wykręcę do końca, czy to znaczy, że mam pogiętą tylną przerzutkę? Będę wdzięczny za pomoc. Mogę wysłać zdjęcie jeśli będzie pomocne.
Krasiak96 Napisano 25 Kwietnia 2012 Napisano 25 Kwietnia 2012 Zobacz czy hak jest prosty i naciągniecie linki
Heldan Napisano 25 Kwietnia 2012 Autor Napisano 25 Kwietnia 2012 Linkę powinienem naciągnąć czy odciągnąć? Nie jestem pewien czy hak jest prosty, nie potrafię ocenić, mam wrażenie że coś jest nie tak.
kadargo Napisano 25 Kwietnia 2012 Napisano 25 Kwietnia 2012 Zrób zdjęcie patrząc z tyłu. Ja również obstawiałbym skrzywiony hak.
Heldan Napisano 25 Kwietnia 2012 Autor Napisano 25 Kwietnia 2012 Zdjęcia: www.karetaasow.cba.pl/1.jpg www.karetaasow.cba.pl/2.jpg www.karetaasow.cba.pl/3.jpg www.karetaasow.cba.pl/4.jpg www.karetaasow.cba.pl/5.jpg
Mod Team Puklus Napisano 25 Kwietnia 2012 Mod Team Napisano 25 Kwietnia 2012 Krzywe krzywe bardzo krzywe ! odkręć przerzutkę i naprostuj np kluczem francuskim możesz tez w otwór wkręcić oś z tylnej piasty bo pasuje ale z takiej z klukami a nie na maszynach, sama przerzutka wydaje sie być prosta.
Gość ANDRIUBIKER Napisano 25 Kwietnia 2012 Napisano 25 Kwietnia 2012 Krzywe krzywe bardzo krzywe ! odkręć przerzutkę i naprostuj np kluczem francuskim możesz tez w otwór wkręcić oś z tylnej piasty bo pasuje ale z takiej z klukami a nie na maszynach, sama przerzutka wydaje sie być prosta. masz krzywy hak przerzutki i to mocno, najlepiej go wykrecic i na roznym kowadle, mlotkiem gumowym wyprostowac, bo to aluminium, wiec giecie moze dobrowadzic do pekniecia, pozatym jesli to popularny rower, to nowy hak w granicach 30pln i to byloby najlepsze rozwiazanie, o tym ze lancuch az prosi o smar to juz nawet nie bede wspominal:) to szykowanie na majowke to trzeba razcej zaczac od wyczyszczenia i wysmarowania roweru
Mod Team Puklus Napisano 25 Kwietnia 2012 Mod Team Napisano 25 Kwietnia 2012 Jeżeli hak jest alu to ja bym raczej kupił nowy, stalowy prać ile wlezie az sie dziad naprostuje.
Heldan Napisano 25 Kwietnia 2012 Autor Napisano 25 Kwietnia 2012 To chyba oznacza, że muszę przejechać się do serwisu, bo boję się coś zepsuć. Czy w sklepie dostanę nowy hak (to jest deore TX) czy trzeba używany? Chciałem coś zrobić z łańcuchem, ale mój rower chyba nie jest idioto odporny i ostatnio jak próbowałem rozkuć łańcuch to się to źle skończyło. Dopiero zaczynam swoją przygodę.
Gość ANDRIUBIKER Napisano 25 Kwietnia 2012 Napisano 25 Kwietnia 2012 Jeżeli hak jest alu to ja bym raczej kupił nowy, stalowy prać ile wlezie az sie dziad naprostuje. wiadomo ze alu, widac na foto, najpierw mozna sprobowac wyprostowac, ale nie francuzem , tylko na kowadle, jakis czas na pewno wytrzyma jeszcze, ale juz oslabiony bedzie, zawsze najlepiej dac nowy, choc nie zawsze sie da, jesli jakis nietypowy , jak chocby w moim hawku splatter, niedostepny i tylko dorabianie na cnc deore xt to jest przerzutka, a hak jest przykrecony do ramy i przerzutka do haka, jesli faktycznie masz uszkodzic przy okazji cos innego, to jedz do tego serwisu
Heldan Napisano 25 Kwietnia 2012 Autor Napisano 25 Kwietnia 2012 Boję się tylko czy uda mi się znaleźć serwis w którym pomogą mi do soboty. Czy ta wymiana haka to dużo roboty i ile taka usługa może mnie kosztować?
Gość ANDRIUBIKER Napisano 25 Kwietnia 2012 Napisano 25 Kwietnia 2012 Dosłownie 5 minut. masz racje ze 5 minut, ale dla kogos kto wie z czym to sie je, a kolega ja widac tak srednio, wiec lepiej niech te 5 minut poswieci serwisant za 15pln, wszyscy beda zadowoleni
kadargo Napisano 25 Kwietnia 2012 Napisano 25 Kwietnia 2012 Możesz mi pokazać gdzie napisałem że ma to robić sam? Fajnie że się znasz ale czytaj całość ze zrozumieniem.
Gość ANDRIUBIKER Napisano 25 Kwietnia 2012 Napisano 25 Kwietnia 2012 Możesz mi pokazać gdzie napisałem że ma to robić sam? Fajnie że się znasz ale czytaj całość ze zrozumieniem. ale to zadna osobista wycieczka, napisalem poprostu zeby sam nie robil jak nie bardzo wie jak, w lodzi jest kilka dobrych sklepow z serwisami, na pietrynie GT, na widzewie zapomnialem nazwe ale od nazwiska jednego ze slynniejszych kolarzy szosowych polskich, (notabene jest wlascicielem tego sklepu) wyprostowanie haka zrobia na poczekaniu, bo jak kolega wyzej napisal, z demontazem i zrobieniem solidnie to 10 min, a na szybkiego to 5 min tu masz strone do tego sklepu , na poczekaniu zrobia, jak znam sujke to nic za to nie wezmie http://www.sujka.prodealer.com.pl/
Heldan Napisano 25 Kwietnia 2012 Autor Napisano 25 Kwietnia 2012 Słuchajcie, bez ryzyka nie ma zabawy. Wyjąłem hak, okazało się banalnie proste, nie wydaje się bardzo krzywy, ale może te 3mm odchyłu robią różnicę. Sęk w tym, że walę w to młotkiem i nie za bardzo pomaga. Hak wygląda na http://allegro.pl/hak-do-ramy-alu-a-i2286866608.html
Gość ANDRIUBIKER Napisano 25 Kwietnia 2012 Napisano 25 Kwietnia 2012 Słuchajcie, bez ryzyka nie ma zabawy. Wyjąłem hak, okazało się banalnie proste, nie wydaje się bardzo krzywy, ale może te 3mm odchyłu robią różnicę. Sęk w tym, że walę w to młotkiem i nie za bardzo pomaga. Hak wygląda na http://allegro.pl/ha...2286866608.html wystarcza 3 mm odchylu i juz bedzie zle, musi byc twarde rowne podloze i dopiero przez najlepiej jakis inny metalowy rowny przedmiot nalezy prostowac, a hak jesli masz taki a bardzo prawdopodobne bo to popularny typ, to sam widzisz ile kosztuje;), oczywiscie jak go wyprosttujesz, to zamontuj i sprawdz raz jeszcze czy jest wszystko rowne, prowadnik przerzutki musi byc rownolegly do koronek kasety, bo mozliwe ze jeszcze cos jest zgiete, np sama przerzutka, lub hak kola
Heldan Napisano 25 Kwietnia 2012 Autor Napisano 25 Kwietnia 2012 Odkręcenie było proste, ale przykręcić nie mogę. To musi być pod jakimś konkretnym kątem? Coś trzeba zrobić najpierw, żeby dało się przykręcić?
Heldan Napisano 26 Kwietnia 2012 Autor Napisano 26 Kwietnia 2012 Mam nadzieję, że post pod postem zostanie uznany jako uzasadniony. Udało mi się. Przerzutka dała się ustawić i wszystko sprawnie chodzi. Mam dwa pytania: 1. Wodzik jest bardzo blisko szprych, czy mogę to jakoś zabezpieczyć, czy tak powinno być? Obawiam się, czy jak coś się np.: nie zegnie to czy w nie nie wpadnie. 2. Czy do wyczyszczenia łańcucha muszę go rozkuć? Czy to go nie uszkadza? W tym miejscu w którym go kiedyś spinałem to on się teraz trochę zacina. Dzięki za pomoc z hakiem.
Gość ANDRIUBIKER Napisano 26 Kwietnia 2012 Napisano 26 Kwietnia 2012 Mam nadzieję, że post pod postem zostanie uznany jako uzasadniony. Udało mi się. Przerzutka dała się ustawić i wszystko sprawnie chodzi. Mam dwa pytania: 1. Wodzik jest bardzo blisko szprych, czy mogę to jakoś zabezpieczyć, czy tak powinno być? Obawiam się, czy jak coś się np.: nie zegnie to czy w nie nie wpadnie. 2. Czy do wyczyszczenia łańcucha muszę go rozkuć? Czy to go nie uszkadza? W tym miejscu w którym go kiedyś spinałem to on się teraz trochę zacina. Dzięki za pomoc z hakiem. sa rozne szkoly mycia I czyszczenia napedu, przejdz do dzialu czyszczenie I konserwacja, co do ustawinia przerzutki , z tylu sa dwie srubki-oporniki, trzeba je tak ustawic aby wozek przerzutki nie mogl wejsc wyzej niz najwiekszy tryb I nie nizej niz trybik najmniejszy, I wtedy nie wkrecisz przerzutki w szprychy,
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.