johny94 Napisano 21 Kwietnia 2012 Napisano 21 Kwietnia 2012 Witam. Remontuje i przerabiam sobie na rower miejski stary polski klasyk ^^ Widziałem na forum jedną podobną przeróbkę. Nie mam kasy na nowy rower dlatego wziąłem się za renowacje i przeróbkę, bo lubię robić takie rzeczy. Chciałem spytać, czy pasuje korba ze zwykłego stalowego górala do tego roweru, bo chce zmienić. Oryginalna jest skrzywiona lekko i czy ciężko ją ściągnąć? Całą korbę z zębatkami chce zmienić. Pozdrawiam
Mr. Dry Napisano 22 Kwietnia 2012 Napisano 22 Kwietnia 2012 Pasować to może i będzie (znajomy tak miał) ale wyglądać na pewno nie. Problem zdjęcia korby zależy głównie od tego czy jest na kwadrat czy na klin. Z klinem to pikuś trzeba jeno uważać by nie zniszczyć klina bo możesz mieć problem z dokupieniem nowego. Jeśli masz kwadrat to musisz mieć ściągacz bo młotek i przecinak zrujnują korby. Możesz jeszcze po wykręceniu śrub pojeździć z nadzieją, że po same się poluzują i odpadną. Prostowanie blatów nie jest trudne. Wystarczy młotek i najlepiej kowadło ale od biedy wystarczy płytka chodnikowa. Tu kolejny warunek korby muszą być rozbieralne. Parę dni temu sam prostowałem mały blat, wszystko chodzi bez zająknięcia. Daj jakieś foty i dokładniejszy opis co i jak.
johny94 Napisano 22 Kwietnia 2012 Autor Napisano 22 Kwietnia 2012 chyba jednak zostawie starą korbę ^^ tylko ją odnowie troche tak jak jest w ramie i zmienie osłonę bo odlatuje Chętnie poczytam wskazówki jak nałożyć lakier sprayem.. Czyszcze rower do gołego metalu i później nakładam podkład pędzlem (czerwony mat) później przeczyścić jak wyschnie cieńkim papierem i na to spray.. Dobry sposób?
cyrax84pl Napisano 22 Kwietnia 2012 Napisano 22 Kwietnia 2012 Jeśli chcesz kupić nową korbę to możesz na początek sprawdzić czy producent taką oferuje Różnego rodzaju korby (na klin i kwadrat) produkuje firma Romet-Wałcz http://www.romet-walcz.pl/ Sporo części do starszych rowerów znajdziesz także tutaj http://bb-bike.pl/ Nie korzystałem z usług tego sklepu więc opinii nie wystawię. Jeśli wolisz obejrzeć towar przed zakupem to w Tychach (z Oświęcimia daleko nie ma) jest sklep z częściami do starych rowerów. Gdybyś był zainteresowany to mogę podać dane sklepu na PW (nie chcę żeby mnie ktoś o kryptoreklamę posądził )
Shavo Napisano 22 Kwietnia 2012 Napisano 22 Kwietnia 2012 Stanowczo odradzam lakierowanie szprejem, lepiej oddać do lakiernika i mieć porządnie polakierowaną ramę
Mr. Dry Napisano 23 Kwietnia 2012 Napisano 23 Kwietnia 2012 Spray lepiej sobie darować. Ja teraz musiałem ale po prostu pistolet odmówił współpracy. I już przy montażu pojawiły pierwsze odpryski. Jak już malować to najlepiej proszkowo a ramę dać wcześniej do piaskowania. Koleżka dał niedawno 25 PLN za pomalowanie ramy na biało. Za piaskowanie to nie wiem może i było wliczone. Z tego co tu na forum można wyczytać to biorą więcej. Czyszcząc do gołego, jeśli to oryginalny lakier to będzie ciężko. Jeśli już jednak zdecydujesz się na spray to dla ułatwienia sprawy kup też podkład w spreju. Łatwiej ci będzie powierzchnie zmatowić. Co malowania pistoletem to zagadaj z fachowcem, może będzie miał dostęp do lakierów na ciężarówki czy pociągi. To bodaj jakieś żywiczne środki czy coś takiego, są mocniejsze. Na dobrą sprawę można spróbować (jeśli się nic nie zważy) pomalować lakierem bezbarwnym do podłóg. To będzie dopiero twarda powłoka .
johny94 Napisano 23 Kwietnia 2012 Autor Napisano 23 Kwietnia 2012 Dziś pomalowałem podkładem (czerwony mat do metalu) malowałem pędzlem, jak wyschnie to cienkim papierem ściernym przeczyszczę jeszcze raz ramę. Przed podkładem szlifowałem wszystko dokładnie do gołego metalu, było kilka wgnieceń, więc zaszpachlowałem ^ potem dam spray i może jeszcze bezbarwny.. zobaczymy jak wyjdzie
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.