detomasso Napisano 17 Kwietnia 2012 Napisano 17 Kwietnia 2012 Witam Jestem szczęśliwy posiadaczem FLITE 2010 z oponami SCHWALBE RACING RALPH 26'. W aktualnym sezonie naszła mnie nieodparta pokusa zmiany terenu i charakterystyki jazdy na taką, która pozwoli mi przemieszczać się jeszcze szybciej na dłuższych dystansach dróg asfaltowych itp. Pozostająć przy uznanej marce jaką jest SCHWALBE w oko wpadły mi opony typu: SPEED CRUISER http://ww2.bikekatal....Speed.Cruiser/ CITY JET http://ww2.bikekatal...walbe.City.Jet/ DELTA CRUISER http://ww2.bikekatalog.pl/2012//komponenty/1660/Schwalbe.Delta.Cruiser/ CITIZEN http://ww2.bikekatalog.pl/2012//komponenty/1659/Schwalbe.Citizen/ Proszę powiedzcie co o tym sądzicie i na co powinienem zwracać uwagę przy wyborze tego typu opony. Mile widziane oczywiście Wasze alternatywy. Budżet chciałbym ograniczyć do kwoty +/- 120zł/kpl.
tobo Napisano 17 Kwietnia 2012 Napisano 17 Kwietnia 2012 Czyli krótko mówiąc nie trafiłeś z zakupem roweru i chcesz go "umiastowić" Zasada taka sama jak przy oponach terenowych: im szersze tym bardziej komfortowo da się jechać. Bieżnik przydaje się jeśli rower jest eksploatowany w warunkach mokrych, lepsze odprowadzanie wody, choć wg mnie ma to znaczenie tylko przy większych prętkościach na mokrym podłożu.
detomasso Napisano 17 Kwietnia 2012 Autor Napisano 17 Kwietnia 2012 Czyli krótko mówiąc nie trafiłeś z zakupem roweru i chcesz go "umiastowić" Zasada taka sama jak przy oponach terenowych: im szersze tym bardziej komfortowo da się jechać. Bieżnik przydaje się jeśli rower jest eksploatowany w warunkach mokrych, lepsze odprowadzanie wody, choć wg mnie ma to znaczenie tylko przy większych prętkościach na mokrym podłożu. Jest dużo prawdy w tym co mówisz, ale jest jeszcze inny powód. Chcę jeździć rowerem do pracy, a w drodze do niej mam tylko asfalt lub beton. Szkoda męczyć dobrych opon do terenu i siebie przy okazji trochę też. Stąd właśnie mój dylemat. Nie chcę wydawać dużo kasy na super slicki bo z całą pewnością wrócę po czasie do terenu po którym jazda jest znacznie ciekawsza. Szukam czegoś względnie komfortowego na asfalt co pozwoli wyraźnie łatwiej i szybciej 'pedałować'.
tobo Napisano 17 Kwietnia 2012 Napisano 17 Kwietnia 2012 Myślę że jakie byś kupił takie będą dobre. Używam cont sport contact i mimo mojej awersji do opon tej firmy w wersji mtb kontakty są świetne. Za to w maxxisie xenith przywiozłem dwie małe dziury używając ich tylko raz.
Sandacz Napisano 17 Kwietnia 2012 Napisano 17 Kwietnia 2012 Na codzienne miejskie przeloty wybrałbym coś w miarę uniwersalnego, czyli Citizen 1,75". Ten slick nie jest przesadnie wąski, więc będzie wygodny i poradzi sobie z gorszymi nawierzchniami, krawężnikami czy dziurami. Nawet na twardych gruntówkach powinny się sprawdzić - może za wyjątkiem piachu...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.