Skocz do zawartości

[opony] Zmiana charakterystyki jazdy


detomasso

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

 

Jestem szczęśliwy posiadaczem FLITE 2010 z oponami SCHWALBE RACING RALPH 26'.

W aktualnym sezonie naszła mnie nieodparta pokusa zmiany terenu i charakterystyki jazdy na taką, która pozwoli mi przemieszczać się jeszcze szybciej na dłuższych dystansach dróg asfaltowych itp.

Pozostająć przy uznanej marce jaką jest SCHWALBE w oko wpadły mi opony typu:

 

SPEED CRUISER http://ww2.bikekatal....Speed.Cruiser/

CITY JET http://ww2.bikekatal...walbe.City.Jet/

DELTA CRUISER http://ww2.bikekatalog.pl/2012//komponenty/1660/Schwalbe.Delta.Cruiser/

CITIZEN http://ww2.bikekatalog.pl/2012//komponenty/1659/Schwalbe.Citizen/

 

Proszę powiedzcie co o tym sądzicie i na co powinienem zwracać uwagę przy wyborze tego typu opony. Mile widziane oczywiście Wasze alternatywy. Budżet chciałbym ograniczyć do kwoty +/- 120zł/kpl.

Napisano

Czyli krótko mówiąc nie trafiłeś z zakupem roweru i chcesz go "umiastowić" :)

Zasada taka sama jak przy oponach terenowych: im szersze tym bardziej komfortowo da się jechać. Bieżnik przydaje się jeśli rower jest eksploatowany w warunkach mokrych, lepsze odprowadzanie wody, choć wg mnie ma to znaczenie tylko przy większych prętkościach na mokrym podłożu.

Napisano

Czyli krótko mówiąc nie trafiłeś z zakupem roweru i chcesz go "umiastowić" :)

Zasada taka sama jak przy oponach terenowych: im szersze tym bardziej komfortowo da się jechać. Bieżnik przydaje się jeśli rower jest eksploatowany w warunkach mokrych, lepsze odprowadzanie wody, choć wg mnie ma to znaczenie tylko przy większych prętkościach na mokrym podłożu.

 

Jest dużo prawdy w tym co mówisz, ale jest jeszcze inny powód. Chcę jeździć rowerem do pracy, a w drodze do niej mam tylko asfalt lub beton. Szkoda męczyć dobrych opon do terenu i siebie przy okazji trochę też. Stąd właśnie mój dylemat. Nie chcę wydawać dużo kasy na super slicki bo z całą pewnością wrócę po czasie do terenu po którym jazda jest znacznie ciekawsza. Szukam czegoś względnie komfortowego na asfalt co pozwoli wyraźnie łatwiej i szybciej 'pedałować'.

Napisano

Myślę że jakie byś kupił takie będą dobre. Używam cont sport contact i mimo mojej awersji do opon tej firmy w wersji mtb kontakty są świetne. Za to w maxxisie xenith przywiozłem dwie małe dziury używając ich tylko raz.

Napisano

Na codzienne miejskie przeloty wybrałbym coś w miarę uniwersalnego, czyli Citizen 1,75". Ten slick nie jest przesadnie wąski, więc będzie wygodny i poradzi sobie z gorszymi nawierzchniami, krawężnikami czy dziurami. Nawet na twardych gruntówkach powinny się sprawdzić - może za wyjątkiem piachu...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...